Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk ny PC for et par uker siden, men antivirus kom noen dager etter alt annet. PC´en var derfor ubeskyttet i et par dager, og selvfølgelig klarte jeg å få trojan. Fant ut hva det var og fikk fjernet alt greit nok.

Men det har dukket opp litt problemer nå i ettertid. Feks er Windows Installer litt ute å kjøre iblandt. Noen ganger ved restart dukker det opp en installwizard for et allerede installert program. Installwizarden samler sammen informasjon og slik går den i loop noen ganger før den forsvinner igjen. Har også hatt problemer ved installasjonen av enkelte spill og programmer hvor PC´en låser seg.

I tillegg til dette har jeg hatt endel browserproblemer. Feks at det kun står "stopped" i firefox mens jeg surfer, og jeg kan ikke bruke firefox lengre uten at jeg rebooter. Skjer også at browseren låser seg og jeg må bare lukke og starte på nytt. Har også et merkelig problem ved mailvedlegg. Hver gang jeg prøver å sende en mail med vedlegg låser PC`en seg. Til og med musen. Og det er likt i alle browsere(Firefox, Opera, IExplorer). Kan ikke huske at jeg hadde slike problemer før viruset kom(selv om jeg ikke kan være 100% sikker, siden jeg da bare hadde hatt PC`en i et par dager).

Noen som har opplevd noe lignende før? Kan det være at viruset fucket opp endel filer her, eller at enkelte viktige filer forsvant mens det ble fjernet? Å formatere er jo selvfølgelig en mulighet, men vil høre om noen har noen andre forslag først :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann!

fikk også en del dritt på maskinen, da jeg skiftet virusprogram.

klarte å kvitte meg med problemmene etter en god uke, og massevis av scanninger etc.

så tilslutt ble maskinene såpass utstabil at reinstallering ble eneste utvei dessverre...

Evnt så kan du jo prøve reperasjon av win!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...