Skandinav Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 På en høyst brutal måte er jeg og min pc forflyttet til et fyringsrom grunnet familietilskudd. Temperaturen i rommet ved fyring går opp til over 30 grader. Det er i seg selv ikke farlig siden pc'r jo fungerer også i syden, men det er en god del varmestråling fra ovnen slik at noen overflater blir så varme som 40 grader. I denne anledning tenkte jeg om man kunne bruke uteluft som kjøling. Det finnes nemlig en luftventil i rommet. Kunne en helt enkelt dra et rør rett inn i pc'n via "innsuget". Men så ringer en bjelle i hodet mitt. Hva med kondens? Siden jeg bor i høgda så er det en god del tåke store deler av året. Er det noen som har tips og råd? Eller erfaringer fra slike "prosjekt"? Do's and Don'ts? Kunne man kanskje "avfukte luften" på en lur måte? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Jeg tror ikke kondens vil bli noe stort problem. Den varme lufta inne burde klare å holde på nok fuktighet. Kondens er som regel et problem når man gjør det omvendt. Blåser varm luft på kald PC. Kanskje et enkelt filter kan være lurt, pga støv, innsekter etc. Endret 2. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Vigge Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har ikke hatt noen problemer med dette. Eneste er at du bør stenge av eller koblevekk luftrørtet til pcen dersom den skal stå avslått en stund. Har hatt tilløp til hendelser pga. av at jeg har latt pcen stå med luftslangen åpen. Nå står riktignok pcen min bare 1m fra selveluft åpningen. Litt lengre avstand så går det vel bedre kanskje. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 husk og legg til vifter i begge endene av røret, ellers blir luft suget veldig svakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå