roadrunner41 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei, jeg får en Qtek 8500 i jobben min om en ukes tid. Har derfor lett her på forumet etter en test av telefonen da jeg vet utrolig lite om den. Har også sjekka på smartmobil.no, der sto det litt, men ikke masse. Er det noen her som vet om en skikkelig test av denne telefonen, og til dere som har den, er det en bra telefon? Lenke til kommentar
CIder Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har du sett her ?. Her forøvrig en kompis som har denne telefonen og han er iallefall fornøyd. Den ser utrolig stilig ut!. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Kanskje ikke helt hva du var ute etter, men skrevet av undertegnede: http://www.wmobil.no/Artikler/A45E9044-D6F...F98317598F.html Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Nå har jeg hatt en Qtek 8500 i snart et par måneder. Her er mine erfaringer. Telefonen ser veldig bra ut, ingen tvil om det. Det er tydeligvis lagt vekt på design. Men jeg føler det stopper der. Til den prisen burde man fått mye mer, særlig hvis man sammenligner med andre tlf som k800i, n80 etc. Selve windows systemet er ikke veldig imponerende. Det er veldig tregt, må vente på at ting skjer etter at man har trykket. Valgmulighetene er også få. Skal man ha ringetone kan man ikke ha vibrering, vil man ha vibrering så ringer det ikke. Kameraet er veldig dårlig. Vel, tenker noen, er det så viktig i en "business" telefon? For det første mener jeg at hvis man skal ha kamera i en tlf, så bør det i 2006 være bedre enn dette. Elendige bilder, og utrolig lysfølsom. Selve windows systemet er ikke vanskelig å forstå, men det er tungvint, og det er tregt. Når det gjelder telefonen som "business" tlf eller proff tlf, så mener jeg det er mange som kan gjøre samme jobben uten å være en windows tlf. Denne modellen har for eksempel ikke wifi. Den har ikke 3G. Den HAR en bra støtte for epost, men det kan man få i andre "vanlige" telefoner også. Den er også veldig ustabil. Jeg har erfart at det plutselig tikker inn meldinger fra min svarer fordi noen akkurat har ringt meg uten at de kom igjennom. Hvis jeg slår av og på kan de ringe inn. Så kan det hende at jeg ikke får ringt ut selv om det er nett. Setter jeg da SIM kortet inn i en annen tlf så virker den som bare det. Den slår seg også bare av uten med mer enn 50 prosent batteri, særlig når jeg er i en samtale, ganske irriterende da dette er min jobbtelefon. Nå er den sendt inn for første gang, og jeg tror dessverre ikke det blir siste gangen. Min konklusjon er at denne telefonen ikke er verdt prisen. Jeg vil ikke karakterisere den som en "proff" eller "business" tlf, da den ikke har noe ekstra i forhold til "vanlige" tlf. Den har et utrolig dårlig kamera, kunne like gjerne ha kuttet det ut. Den er treg, den er ustabil, og tungvinn å bruke. Så, styr unna. Bruk heller pengene på en SE eller Nokia i samme prisklasse. Da får du mye mer for pengene. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Skal man ha ringetone kan man ikke ha vibrering, vil man ha vibrering så ringer det ikke. 7419809[/snapback] Feil. Det fungerer fint, du må bare stille det inn på Profiler. Under Ringetype kan du der velge Vibrer og ring. Ellers har jeg av og til opplevd det du beskriver, men langt ifra så mye som at jeg vil kalle den noe mer "ustabil" enn de stakkarene her som har "proff" telefonene til Nokia, de er minst like ustabile, om ikke mer er vår erfaring. Når det gjelder grensesnitt, så er nok det en smakssak. Jeg har brukt diverse Windows Mobile telefoner i flere år og synes den er kjempeenkel å navigere på. Gi meg en Nokia eller SE derimot, og jeg er fullstendig lost Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Skal man ha ringetone kan man ikke ha vibrering, vil man ha vibrering så ringer det ikke. 7419809[/snapback] Feil. Det fungerer fint, du må bare stille det inn på Profiler. Under Ringetype kan du der velge Vibrer og ring. Ellers har jeg av og til opplevd det du beskriver, men langt ifra så mye som at jeg vil kalle den noe mer "ustabil" enn de stakkarene her som har "proff" telefonene til Nokia, de er minst like ustabile, om ikke mer er vår erfaring. Når det gjelder grensesnitt, så er nok det en smakssak. Jeg har brukt diverse Windows Mobile telefoner i flere år og synes den er kjempeenkel å navigere på. Gi meg en Nokia eller SE derimot, og jeg er fullstendig lost 7420030[/snapback] Hei. Ok, skal prøve under profiler når jeg får tlf igjen fra verksted. Grensesnitt vil alltid være en smakssak. Jeg mener ikke at windows er vanskelig å navigere, men jeg synes den er tung. Føler man må trykke litt for mye i forhold til en annen tlf. Hadde tlf kostet 2000 kroner så hadde jeg vært fornøyd, men jeg synes man kan forvente mer til den prisen. Og hva er vitsen med musikkspiller og minnekort når man ikke kan bruke skikkelig headset? Med SE og Nokia kan man jo bruke vanlige øretelefoner ved hjelp av en overgangsplugg. Jeg gledet meg til å spille musikk på denne telefonen og kjøpte meg et minnekort på 1 gigabyte. Men det var en elendig lyd! Fra før av har jeg en inpod nano med koss porta pro, og det er ikke snakk om at jeg orker å høre musikk på mobilen før jeg kan bruke de samme øretelefonene. Det er en grei telefon hvis den hadde kostet halvparten, men ser man på prisen og hva man får, selve helheten, så blir den altfor mangelfull og dårlig. Dessverre Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Og hva er vitsen med musikkspiller og minnekort når man ikke kan bruke skikkelig headset? Med SE og Nokia kan man jo bruke vanlige øretelefoner ved hjelp av en overgangsplugg. 7420092[/snapback] Jeg bruker et bluetooth stereo-headset. Funger fint som bare det, men jeg ser poenget ditt, det burde vært en standard 2,5" plugg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå