Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem i XP, server applikasjon som skaper prob?

Anbefalte innlegg

Beskjeden jeg ser under error report i event viewer er:

"The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID

{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}

to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool."

Hva kan jeg gjøre for å modifisere den riktig igjen??

Våknet idag med at pcen hadde skrudd seg av, og nå begynner jeg å bli litt lei. Har allerede hatt en del blåskjermer, men ikke giddi å gjort noe med det da systemet er ny-innst.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått konfirmert/bekreftet at det ikke er noe galt med minne mitt, ved å ha kjørt memtest86. Har også prøvd å "reparere" XP via boot, men dette fungerte særdeles dårlig ettersom jeg ikke aner hva jeg gjør der inne. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å reparere de stadige blåskjermene? Uten å re-innst XP på nytt selvfølgelig, og heller ha dèt som en reserveløsning.

Lenke til kommentar

Problemene dine er knyttet til nettverk. Å konfigurere COM+/Dcom via registry eller komponenttjenester er ikke noe å kaste deg over, og da tenker at du kan konfigurere mer enn nødvendig. Mange har allerede deaktivert support for Dcom på grunn av sikkerhet. Microsoft anbefaler ikke å deaktivere men helst gi tillatelser som i din tilfelle, eller fjerne den applikasjonen med å avinstallere Nvidia firewall eller noe i den rettning.

Lese mer her

og fra der du kan linke deg videre.

Se under komponenttjenester /min Datamaskin/COM+ applikasjoner og under DCOM.

Starte nederts på DCOM og se etter CLSID for den applikasjon. Høyre klikk og under sikkerhet vil du se hvordan du gir tillatelser.

Lenke til kommentar

Fant ikke noe CLSID under komponenttjenester/Computers/My Computer/DCOM (regner jeg med du mente, ikke COM+ også DCOM..)

Men noe jeg derimot avinst var nVidia Firewall, og hvordan den er "sneket" seg på datamaskinen skjønner jeg ikke, da jeg har andre måter å beskytte den på. Uansett er denne nå borte, så får håper maskinen er i skjønneste orden igjen. Og kjører ei testrunde nå og sammenhengende de kommende dagene, så får vi se om problemet vedvarer.

Uansett, tusen takk for hjelpen! Setter virkelig pris på det.

Edit: Hahaha :lol: Sorry ass, så hva du mente med CLSID nå :blush: Flaut! Men da gjorde det hvertfall helt riktig, selv om jeg ikke fant den eller finner den enda.. Men har vel også noe med at nå er den de-innst..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...