ethnicus Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har et problem med at lyddrivere plutslig ikke eksisterer. Får ikke justert volum å drivere virker tilsynelatende være manglende. Restarter jeg pc så vil alt fungere fint igjen. Dette skjer gjerne hvis jeg kjører igang et spill. I winamp løste jeg det ved å velge drivere manuelt, hvilke den skulle bruke. Men i spillet virker lydkortet være manglende. Hender seg også at dette skjer i VLC eller Mediaplayer, steder hvor jeg ikke vet å finne alternativet velge lyddrivere manuelt. * Har prøvd å reinstallere Windows(2 stk forskjellig Windows versjoner, men begge Windows XP) Problemet tilbake så fort jeg begynner bruke pc til spill, musikk eller film titting * Prøvd de nyeste lyddrivere fra Nvidia, har et stk nforce3 innebygd lydkort. * Får ingen feilmelding, plutslig er bare drivere manglende. Ingen feilkoder i enhetsbehandling. * Forsøkt å søke etter virus å spyware, no go. * Installerte ingenting spesiellt rett før det oppsto. * Å som sagt, restart løser issuet hver gang, men kun til neste gang jeg kjører f.ex et spill. Hvorpå lyden funker, neste gang jeg prøver starte spillet, funker ikke. Å da må jeg restarte igjen. Noen gode forslag? Venter forøvrig på nytt pci lydkort, skal si fra hvordan det evt går. Lenke til kommentar
Brimstone Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har også samme problem som ethnicus, og jeg har til og med ett annet lydkort enn han (HDA Digital X-Mystique 7.1) Får lyden til å virke i winamp ved å velge lydkortet manuelt i preferences, og bakgrunnslyder (knapper og sånt) i windows er også tilstede, men altså ikke i andre programmer som mediaplayer og spill. Lenke til kommentar
ethnicus Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Ville bare si fra, dette var tydelig så merkelig at ingen hadde noe forslag. Men det her løst seg. Tok en reinstall av drivere en gang til, funka etterpå.. Men takk.. Ehm, for alle gode ideer å forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå