KayAU Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Men da må vel spillene vere progammert for støtten på forhånd, eller vil vel dette kansje evere mulig å få som nedlastbart innhold over online tjenesten til Sony? er jo ein mulighet då 6983523[/snapback] Jupp, tanken har slått meg (eg er programmerar sjølv), og eg HÅPAR programmerarane har det i bakhovudet, i alle fall når dei lagar spel der rumble er ein viktig del av opplevinga, som bilspel. Men sidan Sony ikkje har det som standardutstyr, kan ein eigentleg ikkje forvente noko. :-/ Kay Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Bra spørsmålHelt ærlig hvis X360 ikke hadde hatt denne funksjonen fra dag 1 ville jeg nok ikke brydd meg så mye om det. Jeg ville nok kjøpt boksen alikevel. 6983549[/snapback] Tenkte meg det, bra du er ærleg om det. For meg står manglande rumble som det einaste store ankepunktet eg har mot PS3. Det er ikkje stort nok til at eg ikkje vil ha konsollen, men det er absolutt eit minus. Eg håpar eg klarar å venne meg til at det ikkje er der, som sagt gjekk eg utan i mange år, men eg har ein mistanke om at enkelte typar spel ikkje vil bli heilt det samme utan. Kay Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Men da må vel spillene vere progammert for støtten på forhånd, eller vil vel dette kansje evere mulig å få som nedlastbart innhold over online tjenesten til Sony? er jo ein mulighet då 6983523[/snapback] Jupp, tanken har slått meg (eg er programmerar sjølv), og eg HÅPAR programmerarane har det i bakhovudet, i alle fall når dei lagar spel der rumble er ein viktig del av opplevinga, som bilspel. Men sidan Sony ikkje har det som standardutstyr, kan ein eigentleg ikkje forvente noko. :-/ Kay 6983591[/snapback] Om ikkje de første spillene vil få mulighet for dette så kan vi ihvertfall håpe at fremtiige titler vil få den støtten. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Men da må vel spillene vere progammert for støtten på forhånd, eller vil vel dette kansje evere mulig å få som nedlastbart innhold over online tjenesten til Sony? er jo ein mulighet då 6983523[/snapback] Jupp, tanken har slått meg (eg er programmerar sjølv), og eg HÅPAR programmerarane har det i bakhovudet, i alle fall når dei lagar spel der rumble er ein viktig del av opplevinga, som bilspel. Men sidan Sony ikkje har det som standardutstyr, kan ein eigentleg ikkje forvente noko. :-/ Kay 6983591[/snapback] Om ikkje de første spillene vil få mulighet for dette så kan vi ihvertfall håpe at fremtiige titler vil få den støtten. 6983654[/snapback] Da må vel de ha den funskjonen bygget inn i kontrolleren allerde nå og det har dem vel ikke lov til? I såfall må de starte å selge nye kontrollere med rumble hvis de fikk godkjenning å bruke rumble Endret 2. oktober 2006 av avanore Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 No snakker vi om 3.parts hardware utviklere som kansje har kommet opp med ein liten idè. Og om da spillene vil kune få støtte enten vi software etter bli programmert for 3.parts kontrollere ved seinere anledning vil jo gjenstå å se. Alt vi kan er å spekulere og lufte noen av drømmene våres Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Bra spørsmålHelt ærlig hvis X360 ikke hadde hatt denne funksjonen fra dag 1 ville jeg nok ikke brydd meg så mye om det. Jeg ville nok kjøpt boksen alikevel. 6983549[/snapback] Tenkte meg det, bra du er ærleg om det. For meg står manglande rumble som det einaste store ankepunktet eg har mot PS3. Det er ikkje stort nok til at eg ikkje vil ha konsollen, men det er absolutt eit minus. Eg håpar eg klarar å venne meg til at det ikkje er der, som sagt gjekk eg utan i mange år, men eg har ein mistanke om at enkelte typar spel ikkje vil bli heilt det samme utan. Kay 6983630[/snapback] Ja det er blir nok ikke så mye drama i virkeligheten som det ofte blir på dette forumet her Det vi ofte glemmer er at vi på dette forumet er mere opptatt av tekniske funskjoner enn stort sett Ola Normann er. Vi analyserer stort sett alt som er og ut i fra det så baserer vi på om en konsoll er fiasko eller ikke. Det eneste bakdelen PS3 har som ikke er teknisk er prisen. Hvis den var litt lavere så ville nok mange flere kjøpt den. Vi nerder på forumet er mere opptatt av ytelse og hva er bra og ikke bra. Folk flest som ikke har så stor nerdefaktor som oss bruker lommeboken som det strørste grunnlaget. Lenke til kommentar
teekej Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Rart at paden heter Dual shock når det ikke er noe shock i kontrollen. Eller har padens navn en annen betydning? Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det var vel det at det var rumble i den som ga opphavet til shock navnet ja. Men de har vel ikke lyst til å bytte navn sikkert. Litt som Guns 'n Roses. De heter jo egentlig Velvet Revolver, mens bandet til mr Rose heter Guns 'n Roses. Skjønn det den som kan... Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Eh? He? Velvet Revolver og Guns'n'Roses er to forskjellige band. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Er ikke Velvet Revolver en halvveis sammenslåing av G'nR og Stone Temple Pilots? Lenke til kommentar
freke Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Velvet revolver består vel stort sett av hele besetningen til (minus axel rose) guns. Mens guns i dag består av axel rose (med nytt band). Resten av bandet sluttet jo. De spiller i velvet revolver. Nå er jeg ikke spes fan av guns, så det er mulig jeg ikke har fått med alle nyansene, men shit happens. edit: poenget med sammenligningen var: guns er ikke samme bandet. Slash og duff og heile hurven er borte. Da kan vel dual shock hete det selv om ristinga er borte. Endret 2. oktober 2006 av freke Lenke til kommentar
Qbiq Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kan du gjøre det ? (sjekke riste"trøkken" på trådløs vs. lednings-kontroller) plz ? :-) Er den med tråd sterkere, så kjøper jeg ekstra kontroller med tråd.. er det stort sett same shit, så går jeg for trådløs Vil tru den bruker meir strøm ja,men når du sier det så har eg ikkje lagt merke til den forskjellen på mine kontroller. Syns no begge rister bra med full rumble aktivert e. Skal sjekke ein gang 6983074[/snapback] Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Vil ærlig tro at PS3 vil aldri se en utvikling av 3. partsvibratorer. Da dette vil være totalt urettferdig mot de som faktisk kjøper stockutgaven til Sony når det skal ha seg en ny kontroll. Pluss at hvis utviklerne legger til en rumblefunskjon for et bestem 3.parts merke. Vil jeg tro at folk ikke kommer til å kjøpe spiller, da de ikke orker å invistere i en ny kontroller. Derfor vil jeg tro at dette er et tap ifra dag 1, men om det blir det store taper, kan vel ingen si for sikkert. Birger Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Vil ærlig tro at PS3 vil aldri se en utvikling av 3. partsvibratorer. 6985298[/snapback] 3. partsvibratorer skal en holde seg unna. I følge en eks så er det best med originalvare Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg synes det rett og slett er tragisk men det var som en sjel påpekte i den tråden at MS inngikk forlik med Rumble-patent-folka mens Sony kjørte buldozertaktikk og gikk rettens vei uten å få medhold. Det blir derfor DYRT for sony å bruke rumble. 6983041[/snapback] Der er forskjellige måtar å sjå det på..."Sony køyrte bulldozertaktikk" er ein. "Sony stod på det dei meinte var riktig, medan Microsoft inngjekk forlik, kjøpte opp ein del av Immersion, og sikra seg ein del av krigsutbyttet", er ein annan. Det står litt om kva som skjedde her. Sjølv har eg ikkja allverda til overs for måten patentar blir handsama på i statane, men det får bli ein annan diskusjon. Uansett, rumble er eit tap, det er det ingen tvil om. Eg håpar det kjem gode tredjeparts-kontrollarar som støttar det etter kvart. Kay 6983512[/snapback] Vel jeg har ikke noe mer til overs for MS enn for Sony så det er sagt. Ordvalget bulldozer taktikk gikk på at Sony er såpass store at de trodde at de ville vinne saken i retten med dyre advokater og trenering av saken slik store firmaer har for vane. Egentlig rart at MS som alltid har spist andre frimaer inngikk forlik framfor å presse hardt mot hardet. Hadde vært litt interesant med detaljer fra saken Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Vel jeg har ikke noe mer til overs for MS enn for Sony så det er sagt. Ordvalget bulldozer taktikk gikk på at Sony er såpass store at de trodde at de ville vinne saken i retten med dyre advokater og trenering av saken slik store firmaer har for vane. Egentlig rart at MS som alltid har spist andre frimaer inngikk forlik framfor å presse hardt mot hardet. Hadde vært litt interesant med detaljer fra saken 6985459[/snapback] Som sagt trur eg dei sikra seg ein del av krigsutbyttet...utan at eg kan seie det med 100% sikkerheit. Eg tippar det var eit taktisk valg, der dei i staden for å stå skulder til skulder med erkefienden, satsa på å kunne få inn eit stikk. MS har jo ingen likviditetsproblem å snakke om, so om dei betalte lisensen eller ikkje ville ikkje ha so mykje å seie. Men dersom dei kan få inn eit slag mot marknadsleiaren i marknaden dei prøvar å erobre, er det verdt noko. Spesielt hederleg er det ikkje, men det viste seg å vere lønnsomt, og det er det som tel i forretningslivet. :-/ Kay Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Et forlik er bedre enn en rettsak. Er vel det som stor sett gir best utbytte for begge parter. Birger Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Et forlik er bedre enn en rettsak. Er vel det som stor sett gir best utbytte for begge parter. Birger 6985691[/snapback] Ja, med mindre forliket er urettferdig for ene parten, eller begge parter har troen på seier Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Et forlik er bedre enn en rettsak. Er vel det som stor sett gir best utbytte for begge parter. 6985691[/snapback] Sjølv foretrekk eg at den som har rett vinn rettssaka, og at den som ikkje har det tapar. Det er slik eg ønskar at rettsvesenet skal fungere. Men eg er klar over at det ofte gjeld litt andre reglar innan forretningslivet. Kay Lenke til kommentar
teekej Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kan du gjøre det ? (sjekke riste"trøkken" på trådløs vs. lednings-kontroller) plz ? :-) Er den med tråd sterkere, så kjøper jeg ekstra kontroller med tråd.. er det stort sett same shit, så går jeg for trådløs Vil tru den bruker meir strøm ja,men når du sier det så har eg ikkje lagt merke til den forskjellen på mine kontroller. Syns no begge rister bra med full rumble aktivert e. Skal sjekke ein gang 6983074[/snapback] 6985054[/snapback] Jeg har begge. Ingen merkbar forskjell, begge rister noe jævelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå