Nonsens Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Bilspill-sjefen hos Gamespot er ikke spesielt begeistret for at PS3 mangler rumble som standard i sin gamepad. Han nevner blant annet dette i en bra artikkel om Forza 2 / GTHD: The importance of the rumble feature in racing games cannot be overstated, and its absense in the GT HD demo was unmistakable. It dramatically changes the driving experience, and not in a good way. Running offroad, or bumping into walls simply isn't the same anymore, and it's amazing how different the feel of "car" is in your hands when the rumble sensation is gone. Conversely, the rumble in Forza 2 is even better than before--likely because the rumble motors in the Xbox 360 controller are capable of more subtlety and power. The result is a stark reminder of how bad a "feature" the PS3 tilt functionality continues to be. http://www.gamespot.com/pages/profile/show...08&user=BrianEk Endret 2. oktober 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 er ikke PGR4 med kampen da? storkoser meg med PGR3 enda Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 er ikke PGR4 med kampen da? storkoser meg med PGR3 enda 6981960[/snapback] Tja, det går vel på realistiske bilspill her Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Rumble var ein sånn funksjon eg klarte meg fint utan i mange år, og ikkje hadde so høge tankar om når han kom...men eg lurar på korleis det vil vere når han plutseleg er vekke. Kanskje kjem eg til å venne meg til det igjen, kanskje ikkje. Men eit klart minus med PS3-kontrollaren er det i alle fall. Kay Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Alle som fancy PS3 må vel bare snu om. Ikke like rumble lengre, da det er last-gen.. Hehe, det er og forlbir tull Rumble er et must i dagens gaming.. Birger Lenke til kommentar
bluejudas Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Nå bør man vel bruke ratt og pedaler med FF for å nyte et bilspill til sitt fulle Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Og det noe trådløse rattet til X360 fra Microsoft ser bare helt, *smask* Birger Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Eg har faktisk aldri tenkt over det der. Skal fyra opp nokre bilspel seinare idag, og testa å skru av rumble, og sjå korleis det er. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Må si meg enig med GameSpot-sjefen her. Legger egentlig ikke så mye merke til rumble, med mindre du slår den av - DA plutselig kjenner du at det er noe som mangler. For øvrig, så er det vel bare FPS også som i mine øyne må ha rumble. I tillegg til enkelte spill som bruker det litt gimmicky (hjerteslag mens du er sniper i Metal Gear Solid f.eks. ) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Eg har alltid sett styggt på PS3 kontrollern pga. den manglende rumble-funksjonen. Prøv noen bilispill/FPS med rumble slått av folkens. Det er ikkje heilt det samme. Så eg er 100% enig i med den artikkelen der. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har nå postet en del tråder om dette for en stund tilbake. Bla denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=624645&hl= Jeg synes det rett og slett er tragisk men det var som en sjel påpekte i den tråden at MS inngikk forlik med Rumble-patent-folka mens Sony kjørte buldozertaktikk og gikk rettens vei uten å få medhold. Det blir derfor DYRT for sony å bruke rumble. Jeg er ihvertfall kjempeskuffa og mener det er et langt skritt tilbake å droppe rumble. Dog er vel ikke rumbelen i den trådløse kontrolleren til MS like "brutal" som den i en wired kontroller. Bruker vel for mye strøm om den skulle ha ha vært like "brutal"? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Vil tru den bruker meir strøm ja,men når du sier det så har eg ikkje lagt merke til den forskjellen på mine kontroller. Syns no begge rister bra med full rumble aktivert e. Skal sjekke ein gang Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Rumble er fint det, men det er rimelig naivt å tro at det vil påvirke salget. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Fraværet av rumble-funksjon er et stort tap. Dualshock-kontrolleren har vært en personlig favoritt hos meg, men det har nok endret seg litt, dessverre. Kjøreopplevelsen blir tam og merkelig uten ristefunksjon. Når det er sagt skal skikkelige bilspill uansett spilles med ratt og pedaler. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det er noe som mangler når man ikke har rumble. Personlig ville jeg aldri spilt et bilspill uten den funksjonen på en kontroller. Kjøre utenfor banen eller møte andre gjenstander blir da litt tamt. I TDU så elsker jeg rumble funksjonene. I stor fart når du mister veigrepet så kan du merke det på kontrolleren De som har bestemt seg å kjøpe en PS3 driter i vel om det er rumble eller ikke. De skal ha den pokker som, så salget vil vel ikke droppe noe særlig av den grunn. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg synes det rett og slett er tragisk men det var som en sjel påpekte i den tråden at MS inngikk forlik med Rumble-patent-folka mens Sony kjørte buldozertaktikk og gikk rettens vei uten å få medhold. Det blir derfor DYRT for sony å bruke rumble. 6983041[/snapback] Der er forskjellige måtar å sjå det på..."Sony køyrte bulldozertaktikk" er ein. "Sony stod på det dei meinte var riktig, medan Microsoft inngjekk forlik, kjøpte opp ein del av Immersion, og sikra seg ein del av krigsutbyttet", er ein annan. Det står litt om kva som skjedde her. Sjølv har eg ikkja allverda til overs for måten patentar blir handsama på i statane, men det får bli ein annan diskusjon. Uansett, rumble er eit tap, det er det ingen tvil om. Eg håpar det kjem gode tredjeparts-kontrollarar som støttar det etter kvart. Kay Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 De som har bestemt seg å kjøpe en PS3 driter i vel om det er rumble eller ikke. De skal ha den pokker som, så salget vil vel ikke droppe noe særlig av den grunn. 6983482[/snapback] Hehe, det er ikkje alle som kan vere like objektive som deg, veit du. Eg lurar på kor viktig rumble hadde vore for deg dersom det var XBox 360 som mangla det, og ikkje PS3? Kay Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Men da må vel spillene vere progammert for støtten på forhånd, eller vil vel dette kansje evere mulig å få som nedlastbart innhold over online tjenesten til Sony? er jo ein mulighet då Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 De som har bestemt seg å kjøpe en PS3 driter i vel om det er rumble eller ikke. De skal ha den pokker som, så salget vil vel ikke droppe noe særlig av den grunn. 6983482[/snapback] Jeg hadde alltid tenkt til å kjøpe PS3, og aldri X360, men det endte opp motsatt, og det er klart at alt negativt med PS3 bidro til det valget, som f.eks manglende rumble, men også mange andre ting selvfølgelig. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) De som har bestemt seg å kjøpe en PS3 driter i vel om det er rumble eller ikke. De skal ha den pokker som, så salget vil vel ikke droppe noe særlig av den grunn. 6983482[/snapback] Hehe, det er ikkje alle som kan vere like objektive som deg, veit du. Eg lurar på kor viktig rumble hadde vore for deg dersom det var XBox 360 som mangla det, og ikkje PS3? Kay 6983520[/snapback] Bra spørsmål Helt ærlig hvis X360 ikke hadde hatt denne funksjonen fra dag 1 ville jeg nok ikke brydd meg så mye om det. Jeg ville nok kjøpt boksen alikevel. Hvis den mistet funksjonenen nå så ville jeg nok blitt mere sinna da jeg er vant med å at det skal dure og riste som en viberator når jeg sitter her og spiller. Det er nok bare en vanesak og derfor sier jeg at salget vil nok ikke minske på grun av dette her. Siden jeg har tilgang til PS3 på jobben fra dag 1 så vil jeg naturlig nok spille på denne maskinen. Vil jeg da savne rumble når jeg fyrer den opp? Jeg vet ikke, men det finner jeg vel ut når den kommer inn til Norge Endret 2. oktober 2006 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå