Gå til innhold

Hardware- rettet bachelorutdanning?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å studere nå til høsten, men jeg synes det er vanskelig å finne et studium som har de fag jeg er ute etter. Jeg har kikket på fag som informatikk og informasjonsteknologi, men jeg synes det virker som om dette er noen veldig programmerings-fokuserte utdanninger. Har jeg fått rett intrykk da?

Interessen min ligger mer utover i det hardwaremessige, altså hvordan en datamaskin fungerer og hvordan du bygger den opp, istedenfor å bare sitte foran en skjerm og programmere en boks du ikke vet hvordan fungerer.

Er det noen bachelorutdanninger innen data som er mer hardware-rettet?

Mvh CurSi0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har du sett på ulike ingeniørutdanninger?

6981895[/snapback]

Ja, har kikket på forskjellige ingeniørutdanninger, men etter 3MX er jeg så dritt lei av matten at et studie med "diskret matematikk" hadde vært å foretrekke! :)

6988803[/snapback]

Det er svært mange kandidater i dag som er dårlige i matematikk, jmf . Dersom du tar et studie og klarer å komme gjennom metodefagene i matematikk ute å gjør deg til skamme så er det et sterkt signal overfor fremtidige arbeidsgivere. Evnen til å bruke og forstå matematikk og statistikk er et av fagene som skiller kandidater med høyere utdannelse innenfor jobber som krever generell kompetanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...