satanic Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har prøvd en kabel i fra SVHS til scart, dvs fra pc til scart på tv'n, og resultatet er svart/hvitt bilde. Har prøvd å stille på PAL/NTSC-modene, men uten endring. Noen som har vært borti samme problem og som kan hjelpe meg med dette?. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det er ikke sikkert at TV-en din støtter S-video. Da vil du bare få sort/hvitt. Har du to (eller flere) SCART-kontakter på TV_en kan du jo prøve å se om det blir farger med en av de andre. Hvis ikke trenger du mest sansynlig en s-video-til-composite-adapter. Lenke til kommentar
satanic Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Har en Fujitsu siemens 42" plasma....Trodde at de nyeste tv-ene var forberedt for dette.....eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Skulle tro det ja. Men er av og til at SCART-pluggene ikke støtter s-video (hvis de støtter RGB). Er det ikke en egen s-video-inngang på TV-en da? Evt. mulighet til å kjøre VGA eller DVI? Lenke til kommentar
satanic Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Det er alt av innganger på tv'n ja, men jeg har kjøpt en kabel hvor både lyd,(via en stereo minijack.plugg), og bilde (via svhs) som er den enkleste måten etter mitt syn, og man slipper flere kabler over gulvet.. Ingen triks eller tips som noen vet av. har prøvd å stille på alt av innstillinger på skjermkortet på laptop-en, og har også kikket på instillingene på tv'n, men uten å lykkes med å få frem en eneste farge.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg vil anbefale VGA eller DVI da det gir en sinnsyk kvalitet i forhold til s-video. Ellers bør du nesten se i manualen om det står noe om s-video over SCART. Og det heter forresten s-video, ikke s-vhs. Lenke til kommentar
satanic Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Oki. Får nesten gjøre det da...Siden den enkleste løsningen ikke fungerer. Men må da kjøpe flere kabler og evt tape sammen da...Blir litt kluss, og fort stygt men...Takk for hjelpa. Vet egentlig at det heter s-video....S-vhs er et video begrep som betegner den "nye typen" vhs, og skal forbedre kvaliteten.....så langt det lar seg gjøre med vhs da.... :!: Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har en tv med to scart innganger og den ene inngangen har to valg, AV2 og AV2-S hvorav den sistnevnte gir farger. Bruker s-video/stereo plugg til scart. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå