KimmiK Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har et spørsmål Har disse sammen med denne. Hovedkortet er dette. Jeg lurer på hvilke instillinger jeg skal benytte i bios for å kunne kjøre 1:1 forhold mellom CPU/ram, eller om det er mulig med disse rammene. Ytelsen slik jeg kjører nå er for all del ikke dårlig, men jeg tok en titt i CPUz her forleden og merket at det kjørte på 2:3 forhold. CPU kjører på 267 * 4 = 1067 Ram kjører på 200 * 4 = 800 Men så var det timings tatt i betrakning; slik jeg kjører nå klarer de lett 4-4-4-10 instillinger med default volt (stock 5-5-5-15). Hvis jeg øker fsb, regner jeg med at jeg må øke volt noe på ram, slik at de klarer å kjøre stabilt, mulig jeg må slakke ned på timings også. Instillingene slik jeg har sett i bios under ram config, er DDR200, DDR200, DDR533, DDR800, DDR888 og DDR1067 - nå har jeg den på DDR800, men så fort jeg setter DDR1067 så vil ikke maskinen boote. Vil bare høre om noen vet om det er mulig å kjøre DDR1067, men andre instillinger på ram og CPU. Jeg har jo mulighet for å justere CPU ratio også (som default er 11 - 267*11 = 2.93 ghz) Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå