Onkel Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Mens vi snakker om softsynther: noen som vet om en standalone, VSTi eller DXi med et SKIKKELIG bra piano? Har middelmådige greier som dba og The Grand i hue og rana. Problemet er at nesten alle som lager piano ser ut til å sample dyre flygler, gjerne på hardeste anslag, og så simulerer de velocity med amplitude og et filter hvis man er riktig heldig. "Luksusvariantene" har et nytt sample for hver tredje tangent, men det ville ikke blitt bra om de så hadde hatt et for hver tangent. Alt blir krystallklart. Alt blir Elton John. Jeg ser etter Tom Waits. Et litt gammelt, kanskje shabby piano med fin avrunda lo-fi-lyd, eller eventuelt et piano med multisamples langt ned på velocity. Du kan bare ikke simulere dette, så tre-fire velocity-lag og lange samples som får lov til å klinge hadde vært fint. På forhånd takk. (Kravstor, jeg? Jeg kan ikke tro at det skal være så vanskelig så mye RAM som er tilgjengelig i dag. Det kan forresten nevnes at jeg har liggende noen riktig lekre samples med svake anslag, noen og tjue tangenter. Hvis jeg bare hadde funnet noen harde anslag som høres ut som det samme pianoet... og en editor som ikke bryter sammen ved lydsett over 34MB... oioioi) Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Ulike gigastudio instrumenter er vel det beste du får, i og med at de er beregnet på diskstreaming. Kontakt med diskstreaming (de jobber visst på det) og et piano multisample for gigastudio hadde sikkert gitt deg masse muligheter til å gjøre lyden passe lo-fi. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Du kan bruke samplene du allerede har og mappe dem utover i Kontakt. Tom Waits har en grusom stemme, vet ikke hvordan pianolyden er (han er herlig da). Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Er Kontakt bra? Lett å jobbe med, hvis man bruker det som sampler for å bruke løse samples i? (Hva er det jeg sier, "er Kontakt bra"... NI, mann! NNNNNNNI!) Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Vanvittig lett å bruke faktisk. Mitt første møte med en sampler, hadde alltid tenkt å kjøpe en brukt 940, 4000 elller noe lignende, men Kontakt gjør det unødvendig :smile: Dønn tight når jeg bruker trommesamples, selv om jeg har lydkort buffer skyhøyt (1024) p.g.a. problemer med systemet (har ennå ikke funnet ut hva det er, pop og crack ved lavere buffer settings på tross av endeløs feilsøking). Akkurat nå spikrer jeg sammen en låt hvor jeg kan hende vil bruke noe strykere i et parti, skal sjekke med Kontakt (XV strykerene er bra de, men jeg har ikke bygd ut boksen med fler strykere og trommer ennå). Lenke til kommentar
tso Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Lounge Lizard er en el piano VSTi fra Applied Acoustics som ser veldig bra ut, mye aa skru paa. Kan ogsaa kjores som "standalone", DXI. Mine skitne finger sikler etter denne VSTI.... http://www.applied-acoustics.com/loungelizard.htm Koster 2950kr hos Ibenstudio http://www.ibsenstudio.no/aas/loungeliz/index.html Men koster kun 94 pund pluss frakt hos digitalvillage.co.uk Hvorfor er alt musikk utstyr latterlig dyrt i Norge? Skjoenner at markede og konkuransen er liten her hjemme, men nesten tre ganger saa dyrt er litt vel mye. Edirols nye MIDI keyboard er ogsaa er grelt eksempel. 3050 Kr hos procom.no og £179.99 hos digitalvillage.co.uk Er det noen som har erfaring med bestilling av utstyr/programmer i England. Maa man betale moms for aa faa det inn i landet? [ Denne Melding var redigert av: tso på 2002-11-06 06:24 ] Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Når det gjelder å bestille fra utlandet, venter jeg og en kamerat på hvert vårt par med Technics SL1210m3d pluss div anna snacks. Havna på £1311.48, inkl £120 i frakt (veier omtrent 50kg den pakka). Ble sendt for ei uke sida fra england. Du får først trukket fra engelsk moms (17,5%), så legger de på frakten. Deretter betaler du, dersom du betaler over skranke skal vel gjerne banken ha noen (mange) kroner for det, overføring til utlandet. Når varene kommer til Norge må de gjennom tollen. Det er meg bekjent ikke toll på slike varer iflg en telefon til Tollvesenet. Det som det ER, er momsen. Derfor må du legge på 24% igjen. I tillegg tar Posten 148kr for å fortolle varene og levere dem i Norge...eller noe i den retning. bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå