Gå til innhold

Fettsuging, et alternativ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal slanke deg, er dette definitivt IKKE en ting å anbefale. Du gjør ingenting med levestilen din på denne måten, og det er den som gjør at du er overvektig. Klarer du å forandre den og samtidig få litt mosjon i løpet av dagen er du på god vei. Hjelper ikke å fjerne kiloene med fettsuging og 1 uke etterpå sitte på ræssen å spise fast food samtidig som du pimper 1,5 liter cola.

Konklusjon: Penger ut av vinduet. :roll:

Endret av Leptox
Lenke til kommentar

Det man kan gjøre er å fjerne fettcellene etter at du har gått ned i vekt og oppnådd din trivselsvekt.

Fettsuging, som det allerede blir nevnt, er ingen slankemetode snarere et hjelpemiddel i å opprettholde en figur etter slanking. Fordelen med fettsuging er at du ikke får denne magen eller bilringene om du skulle gå litt opp i vekt etter slanking (vektøkning av typen 50 kg+ gjør at fettcellene dannes på ny og du vil igjen se overvektig ut...).

Folk som har slankeoperert seg eller tatt bukplastikk eller annen rekonstruksjonskirurgi tar som regel en fettsugning også, for å oppnå best resultat..

Alt dette står på nettsidene til plastiske kirurger o.l. :yes:

Risiko er den samme som ved andre operasjoner som foregår under lokalbedøvelse/narkose. Går som regel greit ;)

Priser er ettersom hva du skal suge ut og hvor meget som skal suges. Axess-klinikken (eller Aleris som det heter nå) hadde/har en prisliste liggende ute på nett, der tror jeg det skal stå litt av hvert..

Lenke til kommentar

Ja hehe, det er igrunn litt lite. I hele sommer lå jeg på 1100 kcal i bare spinning, nesten hver dag, og senere på høsten lå jeg på 1500 kcal i spinning. Så kom jogging og gåing i tillegg, men jeg slanket vekk mye muskler så jeg var pent nødt til å bremse, men ble også jævlig lei. Hadde min største kcal-dag i forrige uke, brant vekk ca 2500 kcal på en dag, 1000 på spinning og resten forsvant ved 4 timers gange hehe.

300 kcal lite? JA, det er lite, men jeg har beregnet mange kcal i kostholdet også. Jeg tror det er bedre å gå ned sakte i vekt sånn at kroppen venner seg til det, går man altfor fort ned kan kroppen tro at det er sultperiode da stiller den seg inn på sparebluss. Men er enig, kanskje jeg skulle økt til 500 kcal eller noe. Men jeg har jo andre aktiviteter også da som tar energi som jeg ikke noterer ned da. Men jeg er møkklei av spinning også så jeg må prøve å heller holde en konstant linje med litt trening enn å ha mye trening og gå lei igjen. Jeg blir ihvertfall lei av spinning.

Lenke til kommentar

OK. Ka er kroppsvekten din? Har du i det hele tatt lest/undersøkt om kosthold før du har bestemt deg for å leve på 300 kcal om dagen?

Les litt her du, her står det masse om kor mange kcal du skal ha pr. dag for å gå ned i vekt: http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=3

Et lite utdrag fra teksten: "Et eksempel: Du veier 80kg og har 12% i fettprosent. 80kg x 0.12 = 9.6kg fett - som gir et maksimalt kaloriunderskudd på 9.6 x 70kcal = 672kcal. Ser du på regnestykket fra tidligere, med lett aktivitet i løpet av dagen, et vedlikeholdsnivå på 2500kcal og i tillegg 1 time kardio hver dag tilsvarende 2800kcal, bør du altså ikke gå under 2100kcal per dag på dietten for å sikre at det er mest fett og ikke muskelmasse du tærer på."

edit: eller er det bare eg som har misforstått og du forbrenner 300 kcal om dagen?

Endret av bjs
Lenke til kommentar

Gjorde et lite eksperiment. Trent styrke i 1 time og 8 minutter, hadde pulsklokke på meg hele tiden, når jeg var ferdig har jeg brent 531 kcal. Så man ser, vektløfting er effektivt det også på flere ting.

post-104690-1160050707_thumb.jpg

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Det er ikke gratis å sitte stille heller, det går et visst antall kcal daglig bare ved å eksistere, sånn ca 1776 kcal i døgnet (24 timer) beregnet ut fra en person på 70 kg. Hentet fra http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1023887562.86 og er sikkert basert på normale personer som ikke er noe særlig fysisk aktiv, så tallet kan sikkert forhøyes veldig med tyngre, sterkere, muskuløse kroppsbyggere.

Men 1776 er ihvertfall et absolutt minimum man brenner uansett hva man gjør hvis man er i den malen som dem bruker.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...