Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke åpne port, SMC router.

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å åpne en port til uTorrent, prøver å åpne port 47584. Jeg har fulgt guiden på portforwarding til punkt og prikke, jeg har åpnet den, men uTorrent-port checker sier at den ikke er åpen.

Jeg har også lest statusen på routeren, å det står ikke noe der om at den har blokkert 72.20.34.145, som da er uTorrent.

Jeg har også prøvd andre porter, men det fungerer ikke.

Hvis jeg bruker et annet torrent-program så detter hele nettet ut i ca 2 min, før adsl-modemet søker inn nettet igjen.

Routeren er en SMCBR14UP.

Noen som har noen tips? På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at du har gitt mer info er det vanskelig å si 100% sikkert, men det første som slår meg er at du sikkert har en ruter fra din ISP som modem, og at du ikke har NATet de aktuelle portene fra den ruteren inn på din SMC ruter.

Å NATe portene i SMC'en har selvfølgelig ingen effekt dersom signalene aldri kommer fram til boksen...

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Westell A90-620099-07B er et modem med innebygd router, så du må åpne portene på den også.

Det enkleste vil være å enten sette ip-adressen til wan-interface på routern i DMZ på Westell, eller høre med Loqal om det er mulig å sette modemet i bridge-modus, da slipper du å måtte åpne portene to steder.

Har lett rundt på nettet selv etter info på dette modemet i jobb-sammenheng, men er jo ikke en dritt å oppdrive :(

Let me know om Loqal har en smart måte å bridge det på ;)

Går utifra at de har en manual eller.no som de kan sende deg...

Endret av _StatuS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...