Marius_EV Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei! Tok disse tre bildene i løpet av helgen.. Bildet av gaten og bilen ble bare tatt i full fart, mens jeg brukte litt mer tid på fly-bildet.. dvs, tok en del mer bilder.. Litt dårlig fokus i det gate-bildet.. Brukte aut instillinger.. (EOS 30D, sigma dc 18-125) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Flybildet var ikke så dumt, de andre ble for anonyme for meg. Gatebildet er heller ikke særlig skarpt. Jeg ville foretrukket at fokus var plassert helt i forgrunnen på flybildet, så det blir gradvis mer uskarpt bakover, eller helt motsatt. Alle bildene er ekstremt gule, så du bør huske å stille hvitbalanse når du tar bilder under kunstig lys, som her. Aller best er det å bruker raw-formatet, som ditt kamera selvfølgelig har mulighet til, så kan du stille det etter bildene er tatt. Det er likevel en grei vane å justere hvitbalanse før du tar bildene. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Bilde nr. 1 likte jeg veldig godt, bilde 2 og 3 ga liksom ingen mening. Var på en måte helt tomme. Enig med SirMax at bildene er litt gule, men det gir en litt kul effekt, og det likte jeg. Lenke til kommentar
S61N Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Gratulera med kamera. Ka fekk du med av utstyr? huset, eit batteri, 4 gb minnekort og 18-125mm sigma? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2006 Okei.. jeg har generellt lite kunnskaper om manuelle instillinger foreløpig, men skal såklart ta å lære meg det : ) Har ikke peiling på hvordan jeg stiller inn hvitbalanse osv nå.. Likte egentlig at de var litt gule.. MEN vet jo ikke hvor bra de hadde blitt hvis jeg hadde stilt hvibalansen.. S61N: stemmer det.. Legger ved et bilde jeg tok kjapt før jeg skulle ut å kjøre en dag.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Okei.. jeg har generellt lite kunnskaper om manuelle instillinger foreløpig, men skal såklart ta å lære meg det : ) Har ikke peiling på hvordan jeg stiller inn hvitbalanse osv nå.. Likte egentlig at de var litt gule.. MEN vet jo ikke hvor bra de hadde blitt hvis jeg hadde stilt hvibalansen.. S61N: stemmer det.. Legger ved et bilde jeg tok kjapt før jeg skulle ut å kjøre en dag.. 7023713[/snapback] Fine bilder. Flybildet var definitivt best. Er det din bil? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 En liten detalj men jeg nevner den fordet. Angående siste bilbildet så ville jeg ha gjort refleksjonene i glassruten også i gråtoner, med tanke på at bakgrunnen som reflekteres er i gråtoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå