Gå til innhold

3 bilder tatt av nybegynner med nytt kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flybildet var ikke så dumt, de andre ble for anonyme for meg. Gatebildet er heller ikke særlig skarpt. Jeg ville foretrukket at fokus var plassert helt i forgrunnen på flybildet, så det blir gradvis mer uskarpt bakover, eller helt motsatt.

Alle bildene er ekstremt gule, så du bør huske å stille hvitbalanse når du tar bilder under kunstig lys, som her. Aller best er det å bruker raw-formatet, som ditt kamera selvfølgelig har mulighet til, så kan du stille det etter bildene er tatt. Det er likevel en grei vane å justere hvitbalanse før du tar bildene.

Lenke til kommentar

Okei.. jeg har generellt lite kunnskaper om manuelle instillinger foreløpig, men skal såklart ta å lære meg det : ) Har ikke peiling på hvordan jeg stiller inn hvitbalanse osv nå..

Likte egentlig at de var litt gule.. MEN vet jo ikke hvor bra de hadde blitt hvis jeg hadde stilt hvibalansen..

S61N: stemmer det..

Legger ved et bilde jeg tok kjapt før jeg skulle ut å kjøre en dag..

Lenke til kommentar
Okei.. jeg har generellt lite kunnskaper om manuelle instillinger foreløpig, men skal såklart ta å lære meg det : )  Har ikke peiling på hvordan jeg stiller inn hvitbalanse osv nå..

Likte egentlig at de var litt gule.. MEN vet jo ikke hvor bra de hadde blitt hvis jeg hadde stilt hvibalansen..

S61N: stemmer det..

Legger ved et bilde jeg tok kjapt før jeg skulle ut å kjøre en dag..

7023713[/snapback]

Fine bilder.

Flybildet var definitivt best. :thumbs:

Er det din bil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...