Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc Slår Seg Av Og På

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet hovedkort til et Gigabyte 965P-DS3, koblet alt til og startet opp. maskinen startet og skulle starte opp xp, da det kom blåskjerm. dette var jo egentli greit d, hadde forventa det. så jeg instalerte xp på nytt, ingen problemer oppstod dær. instalerte driverne som fulgte med HK og til andre komponenter. så satt jeg dær og leste litt på nettet, alt var kjempeflott, men syntes den org. cpu vifta bråkte litt for mye, så jeg satt meg ner å leste i boka til HK, QST stod der. skulle vist være greit nok det, restarta pc`n å gikk inn i bios, slo på QST og lagret alt til CMOS. men før ,askina restarta seg kom det opp "GLOBAL RESTART" så restarta den seg. etter dette har ikke maskinen ville starte. har prøvd å tatt ut batteriet, brukt jumper for å resette men funker ikke det heller.

Oppsumering: Maskin Slår seg på, PSU vifta varierer på turtall, Cpu vifta starter ikke før jeg dreger ut strømkabel. maskinen restarter seg hele tiden.

Hva er Galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe ja etter litt flytting på noe ram så fant man fort feilen :whistle:

Strømforsyning(275W) var i minste laget til dette HK (300W)

Så for å få dette til å gå så måtte man ut med ene rambrikken samt sette denne i slot 3 :blush: da startet d hele opp :w00t::w00t::w00t: så nå er det bestilt en ny PSU :thumbup:

Takker for hjelp -Shark- :love:

Lenke til kommentar
hehe ja etter litt flytting på noe ram så fant man fort feilen  :whistle:

Strømforsyning(275W) var i minste laget til dette HK (300W)

Så for å få dette til å gå så måtte man ut med ene rambrikken samt sette denne i slot 3 :blush: da startet d hele opp  :w00t:  :w00t:  :w00t:  så nå er det bestilt en ny PSU  :thumbup:

Takker for hjelp -Shark- :love:

6984731[/snapback]

Ikke noe problem. :w00t: endelig løste problemet seg :dribble:

Hva slags psu bestillte du?

Lenke til kommentar
bestilte denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319992

Bare for å være på den sikre siden  :whistle:  ;)

har planlagt å bygge servertower (bigtower) med en masse Lagringskapasitet på så da trengs d vel litt Power ;)  systemet som blir kjørt blir en overklokka DualCore, ikke sikker på vilken enda men har lagt meg opp et budskjett på 20Konger.

Blir vakkert tenker jeg  :love:

6987978[/snapback]

Såpass ja! - Det er den heftigste strømforsyningen jeg har sett!

Da kan du selge de gamle delene til meg da:) PM meg isåfall :thumbup:

Lenke til kommentar
bestilte denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319992

Bare for å være på den sikre siden  :whistle:  ;)

har planlagt å bygge servertower (bigtower) med en masse Lagringskapasitet på så da trengs d vel litt Power ;)  systemet som blir kjørt blir en overklokka DualCore, ikke sikker på vilken enda men har lagt meg opp et budskjett på 20Konger.

Blir vakkert tenker jeg  :love:

6987978[/snapback]

Såpass ja! - Det er den heftigste strømforsyningen jeg har sett!

Da kan du selge de gamle delene til meg da:) PM meg isåfall :thumbup:

6988025[/snapback]

hehe skal tenke på det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...