Gå til innhold

Verdens beste band. V.3


Jarmo

Verdens beste band. V.3  

148 stemmer

  1. 1. Verdens beste band. V.3

    • 01 Bent (cun)
      2
    • 02 Whitesnake (L@sse)
      2
    • 03 Every Little Thing (HenHau)
      2
    • 04 Slipknot (spinxzer)
      8
    • 05 Kaizers Orchestra (Fisker)
      17
    • 06 Oasis (jarmo)
      10
    • 07 Faces (PelsJakob)
      1
    • 08 Napalm Death (Nordoelum)
      1
    • 09 The Project Hate MCMXCIX (-Nyhus-)
      1
    • 10 Joy Division (Sondre^^)
      3
    • 11 Deftones (white_pony)
      4
    • 12 Lynyrd Skynyrd (Sovietpig)
      10
    • 13 Drudkh (H4ngm4N)
      4
    • 14 Wu-Tang Clan (unge thendrup)
      17
    • 15 Depeche Mode (Gompedyre)
      8
    • 16 Camel (Daniel)
      1
    • 17 The John Butler Trio (Mr. Crowley)
      1
    • 18 Audioslave (The_Free_Man)
      6
    • 19 Anthrax (PoL-E)
      3
    • 20 System of a Down (-Redhead-)
      16
    • 21 Testament (ZprMario)
      2
    • 22 Weird Al Yankovich (Vrinsk)
      6
    • 23 Pantera (zigg_)
      13
    • 24 Bon Jovi(XXX)
      6
    • 25 Procol Harum
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt går på hva man selv synes ja. Det er en selvfølge at et band som Wu-Tang Clan aldri kunne vunnet på en liste over beste band i et blad som Rolling Stones Magazine, men her på forumet kan jo hva som helst skje. ;)

6986070[/snapback]

 

Rolling Stones Magazine kan hoppe utfor et stup for min del.

 

Ingen, jeg gjentar: INGEN, lister Kurt Cobain som verdens 12. beste gitarist.

 

Jimmy Page, Jimi Hendrix, Dimebag Darrell, Zakk Wylde, Stevie Ray Vaughn, Joe Satriani, Jeff Beck, Pete Townshend, Eric Clapton, Jason Becker, Yngwie Malmsteen, John Petrucci... sånn, da hadde jeg 12, og alle disse er bedre enn Kurt.

 

Kunne tatt med så evig mange fler.

Lenke til kommentar
Enda merkeligere er det at Wu-Tang Clan er med og faktisk får stemmer. :sick:

6983122[/snapback]

Vel, jeg synes Wu-Tang Clan er mye bedre enn f.eks Pink Floyd, The Beatles og Black Sabbath. :shrug:

6985972[/snapback]

 

Jeg hørte noen sanger, men syntes ingen var til dels bra....

Men jeg har ikke peiling, vett ikke hva for noen sanger som er ''bra'' nå det gjelder dette bandet. Kan dere gi navn på noen som dere synes er bra? :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Nok en gang skal jeg prøve meg på en av dine anbefalinger, LarsP, men jeg blir ikke overrasket om det ender i skuffelse. :p

 

Kan forresten benytte sjansen til å anbefale et album selv:

 

Incredible String Band - The Hangman's Beautiful Daughter

B000000645.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1115294937_.jpg

The music of the ISB ranges from quite conventional folk songs to innovative “art song” and hybrid forms that were a precursor to World Music. Both Mike Heron and Robin Williamson would break apart a traditional song structure, inserting seemingly unrelated sections. While at times this resulted in a lack of conventional unity, it also opened up the song musically and thematically to allow greater depth and exploration. This aspect of their music, combined with Williamson’s soaring melismatic vocal ornamentation (perhaps influenced by Islamic chanters during his visit to Morocco) made for music that still sounds fresh 40 years later.
Lenke til kommentar
Alt går på hva man selv synes ja. Det er en selvfølge at et band som Wu-Tang Clan aldri kunne vunnet på en liste over beste band i et blad som Rolling Stones Magazine, men her på forumet kan jo hva som helst skje. ;)

6986070[/snapback]

 

Rolling Stones Magazine kan hoppe utfor et stup for min del.

 

Ingen, jeg gjentar: INGEN, lister Kurt Cobain som verdens 12. beste gitarist.

 

Jimmy Page, Jimi Hendrix, Dimebag Darrell, Zakk Wylde, Stevie Ray Vaughn, Joe Satriani, Jeff Beck, Pete Townshend, Eric Clapton, Jason Becker, Yngwie Malmsteen, John Petrucci... sånn, da hadde jeg 12, og alle disse er bedre enn Kurt.

 

Kunne tatt med så evig mange fler.

6986100[/snapback]

Nå er beste et veldig tåpelig ord å bruke om en gitarist. Snakker vi raskeste/dyktigste/mest innflytelsesrik/flest album solgte/flest priser, så kan vi begynne finne frem det som nesten begynner å ligne på en objektiv målestokk. Beste blir derimot så subjektivt fordi man har personlige meninger involvert. Jeg synes Malmsteen, Petrucci og Satriani spiller veldig stygg musikk som er teknisk briljant. Jeg kan respektere evenene deres, men jeg kan ikke høre på musikken om du så betaler meg. Teknisk musikk er ikke fasiten bak god musikk, innimellom kan en solid riff slå den mest tekniske soloen.

 

Og det forklarer Jack Whites plassering.

Lenke til kommentar
Pelsjakob: The Small Faces, hvorfor nominerte du ikke heller The Small Faces? Jeg vil hevde det var mye mer interessant enn Faces.

6983444[/snapback]

Dersom jeg skulle nominert samtlige 125 band, ville nok Small Faces ha fått en plass. Personlig foretrekker jeg imidlertid Faces fremfor Small Faces. 60-tallsmusikk har aldri vært helt min greie; da foretrekker jeg skikkelig 70-tallsrock. Dessuten har jeg som nevnt en forkjærlighet for Rod Stewarts vokalprestasjoner. Jeg synes på ingen måte at Marriott -- eller for den saks skyld noen andre -- kan måle seg med Stewart.

Lenke til kommentar
Nå er beste et veldig tåpelig ord å bruke om en gitarist. Snakker vi raskeste/dyktigste/mest innflytelsesrik/flest album solgte/flest priser, så kan vi begynne finne frem det som nesten begynner å ligne på en objektiv målestokk. Beste blir derimot så subjektivt fordi man har personlige meninger involvert. Jeg synes Malmsteen, Petrucci og Satriani spiller veldig stygg musikk som er teknisk briljant. Jeg kan respektere evenene deres, men jeg kan ikke høre på musikken om du så betaler meg. Teknisk musikk er ikke fasiten bak god musikk, innimellom kan en solid riff slå den mest tekniske soloen.

 

Og det forklarer Jack Whites plassering.

6987500[/snapback]

 

Dimebag var ikke på listen.

 

Han var teknisk, jada... men musikken hans var nydelig.

 

Altså, musikalsk, omtrent mer enn teknisk dyktig, og ikke noen plass?

 

Dimebag var så utrolig mye bedre på gitar enn Kurt, omtrent på alle punkter, utenom å spille med høyrehånda, muligens.

Lenke til kommentar

Mener du å si at alle disse bandene er bedre enn Every Little Thing? :dontgetit:

6981129[/snapback]

 

Every little Thing lager søt, radiovennlig musikk, skal jeg dømme etter det lille jeg har hørt av dem. Sikkert pent om du liker det slik, men særlig spennende er det nå ikke. Om det skulle vært et japansk band med ville min stemme gått til Pizzicato Five.

Lenke til kommentar
En god sjel. Ariels er et fantastisk album. Hør også Always og Private Road :love:

6987699[/snapback]

 

Bent er gode greier. 18-spors varianten av "Programmed to Love" er jo en skattkiste aproppet til randen med deilige melodier og sløve, behagelige lydlandskaper. Everlasting Blink var en liten skuffelse, synes jeg, mens Ariels var et fint steg i riktig retning igjen.

 

Forresten, har Air kommet med på noen av avstemmingene? De er jo selvskrevne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...