sablabra Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Har tenkt til å sette sammen litt nye vannkjølingsdeler osv. i et nytt kabinett(stacker trolig), og da trenger jeg lengre skruer til den radiatoren her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 Jeg har samme radiator, bare i 2x120mm ved siden av meg her nå, men jeg aner ikke hva slags gjenger det er på skruene. Jeg har hørt det er M3.5, men jeg vet ikke. Noen som kan hjelpe meg litt her? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg festet viftene til radiatoren med en liten dært silikon i hvert hjørne jeg.Da er du sikker på ikke skru hull også festet også radiatoren til kabinettet på samme måte.Enkelt og greit å løsne på ved demontering. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Å henge radiatoren med bare silikon blir IKKE aktuelt, bare så det er sagt :!: Radiatoren skal henge i toppen av kabinettet... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ingen fare det.La det bare tørke godt. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Du klarer ikke å overbevise meg til å bruke silikon, radiatoren skal skrues fast! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Men det virker som om det er M3.5 som brukes(sier noen på xs i hvert fall ). Noen som selger det i det hele tatt? Eller hva med de gamle traverne her, Skrue f.eks, du/dere må vel ha gjenget om til f.eks M4? Fungerer det greit? M4 skruer er jo ganske enkelt å skaffe lange nok skruer til Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Det blir nokk lettest å bare gjenge nye gjenger i f.eks M4...var d M3,5 folk snakket om at ikke var en standard i norge elns? Endret 4. oktober 2006 av magnulf Lenke til kommentar
chase Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Men det virker som om det er M3.5 som brukes(sier noen på xs i hvert fall ). Noen som selger det i det hele tatt? 6995347[/snapback] Du skulle tatt en titt her Petter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Men det virker som om det er M3.5 som brukes(sier noen på xs i hvert fall ). Noen som selger det i det hele tatt? 6995347[/snapback] Du skulle tatt en titt her Petter 6997777[/snapback] Har ikke bestilt delene enda, men de skruene der er vel ikke noe lenger enn de som følger med? Da forsvinner poenget litt EDIT: Er de 35mm lange? Da er de vel lenger enn standardskruene, da passer de kanskje da? Endret 4. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det er M3.5 gjenger ja, har en 120x120 cooltek radiator selv. Det er nesten umulig å få tak i M3.5 i norge, du må bestille de fra USA. Tror den enkleste løsningen er å gjenge ut til M4. Selv så dreit jeg i radiatoren og kjøpte en Trippel Ice Pro. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det jeg gjør er at jeg fester viftene til radiatoren med plateskruer, så fester jeg viftene til kabinettet. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Det jeg gjør er at jeg fester viftene til radiatoren med plateskruer, så fester jeg viftene til kabinettet. 7009166[/snapback] Hmm, det var lurt, det kan jo fungere . Håper bare microplex får inn delene på lager, så jeg kan bestille snart Men da trenger jeg vel noen slags mutter på baksiden? Eller kanskje jeg tolker deg feil? Endret 5. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det jeg gjør er at jeg fester viftene til radiatoren med plateskruer, så fester jeg viftene til kabinettet. 7009166[/snapback] Hmm, det var lurt, det kan jo fungere . Håper bare microplex får inn delene på lager, så jeg kan bestille snart 7009177[/snapback] Så kjøper du AC-radiatorgrill Og ikke tro på det Microplex sier, du kan bruke de grillene på den radiatoren (funka hvertfall på HW-labs rads). Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja, tenkte jeg skulle bestille den grillen også(en av delene jeg venter på skal komme på lager). Men jeg tror du må forklare metoden din på nytt Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg handla hvertfall M3,5 på maskinforretningen i Tønsberg. Hadde 8-10 forskjellige lengder der så tror det skal være mulig å få tak i. Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg handla hvertfall M3,5 på maskinforretningen i Tønsberg.Hadde 8-10 forskjellige lengder der så tror det skal være mulig å få tak i. 7024928[/snapback] Når i all verden gjorde du det? Jeg var der for en god stund siden og da hadde de ingenting som i det minste ligna M3.5! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Jaja, jeg fikk tak i en BIX 3 billig, så nå må jeg finne skruer til den Siden jeg ikke gidder lage ny tråd så spør jeg her. Er det M4 skruer jeg trenger til å montere den? Og hvor finner jeg lange nok skruer? Clas ohlson? Skruene skal gjennom vifter + kabinettet + radiator-grill. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg handla hvertfall M3,5 på maskinforretningen i Tønsberg.Hadde 8-10 forskjellige lengder der så tror det skal være mulig å få tak i. 7024928[/snapback] Når i all verden gjorde du det? Jeg var der for en god stund siden og da hadde de ingenting som i det minste ligna M3.5! 7025094[/snapback] Ehhh...var vel for 2 uker siden. Ligger i syrefast seksjonen. Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jaja, jeg fikk tak i en BIX 3 billig, så nå må jeg finne skruer til den Siden jeg ikke gidder lage ny tråd så spør jeg her. Er det M4 skruer jeg trenger til å montere den? Og hvor finner jeg lange nok skruer? Clas ohlson? Skruene skal gjennom vifter + kabinettet + radiator-grill. 7041831[/snapback] Det kommer helt an på hvor du kjøpte radiatoren, Black Ice radiatorene selges orginalt ugjenget! Clas Ohlson er dårlige på M4 skruer og under, de har ikke noe stort lengre enn 35MM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå