Gå til innhold

Skrivebord kan man vel klare seg uten

Anbefalte innlegg

Filsystemet i OS X er bygget opp i samme stil som GNU/Linux. OS X har Unix i bunn, i form av Darwin(og noe FreeBSD). En katalog er vel uansett en katalog?

Jeg bruker skrivebordet til flotte bakgrunnsbilder. Ingen ting skal ligge på skrivebordet og hindre utsikten.

Endret av comicz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OSX er vel ikke akkurat uvanlig blant universitetsansatte. Her i Oslo er det vel litt over 1/3 Windows, 1/3 OS X, og litt under 1/3 Linux på laptoppene til de ansatte (professorer etc.)

Astrofysikere er tydligvis spesiellt ramme på OSX. Ut fra tom-esker å dømme, så har de *mye* mac-utstyr! Jeg greide å spørre en master-student hos dem en gang om det, og endte med en lang lovprising av o-store-mac-gud. Ikke at jeg egentlig fikk noe svar... Forøvrig er det også det eneste stedet jeg har sett TRU-64 UNIX...

Lenke til kommentar

For øyeblikket ligger det bare en minimalistisk hvit wallpaper og standard ikonene til gnome på skrivebordet, men ellers bruker jeg det som midlertidig lagringsplass for bruk-og-kast-filer feks screenshots, lekser og annet rusk jeg vil ha rask tilgang til. men fjerner alt ca. en gang i uken.

Lenke til kommentar

Har vel ingen ting på skrivebordet nå. Bruker det aldri, trenger det aldri, eneste jeg bruker skrivebordet til er bakgrunner.

Men en kompis av meg er helt ekstrem til og bruke skrivebordet, kan vel si at det ikke er så rart dataen hans er fu****. Han instalerer programmer på skrivebordet hann!

Lenke til kommentar
Heh, glemmer aldri når jeg fikk en diskett med etikett "civ 2" og en snarveifil lagret på seg en gang på barneskolen :p

7002883[/snapback]

haha genialt :!:

Er sånn moren min gjør og, skal hun slette noe på dataen sin fjerner hun skrivebordsnarveien og er glad og fornøyd.

Endret av TorbjørnK
Lenke til kommentar
Jeg bruker altså bare de 2 grå panelene.

7002929[/snapback]

Jeg har slått disse to panelene sammen til ett. Og det er ikke grått lenger heller. :)

7003376[/snapback]

Høyereklikk på en ledig plass på panelet, velg `Properties' og huk av `Autohide' - så sparer du ennå mer plass. Etter litt tukling så har du et oppsett med snarveitaster for å navigere mellom og starte nye programmer som er mye hurtigere enn å bruke musa. :)

Dette gjør seg spesielt gjeldende om man har en laptop uten ekstern mus tilgjengelig.

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg å ha litt på skrivebordet mitt. Men helst trykker jeg F4 (For å komme til terminal) og skrive programnavnet. Bruker GNOME selv da.

Marsan: Det du opplevde på NTNU er ikke så unormalt. Har sett dette mange ganger selv.

Lenke til kommentar
Høyereklikk på en ledig plass på panelet, velg `Properties' og huk av `Autohide' - så sparer du ennå mer plass.

7004037[/snapback]

Ja, jeg prøvde det for en stund siden, men likte ikke autohide i Gnome da den etterlater en tynn stripe nederst på skjermen allikevel. Da synes jeg det er bedre å se panelet. Men jeg har kjørt med autohide i XP siden dag én, så jeg savner den egentlig...

Hvis du vet om hvordan jeg får autohide til å gjemme hele panelet, er jeg interessert i tips. :)

Lenke til kommentar
Ok..jeg har vært borti et liknende tilfelle..,må bare fortelle.. Jeg er student på NTNU og skulle på et av de første forelesningene i høst. Faget jeg tar har flere forelesere men hu førsta vi hadde (eller andre) hadde selvfølgelig Mac. Det som imidlertid var litt morsomt var at når hun kobla segg opp på kanonen dukka skrivebordet hennes opp. Jeg så å skrattet godt for meg selv. Mapper som overlappa hverandre og iconer som lå over hverandre og dette var over hele skrivebordet. Vet ikke hvordan filsystemoppbygginga er i mac men det går vel ann å legge mapper inn i andre mapper? Og det verste var at hu skulle forelese om funksjonalisme. Teknisk ukompetanse?

6986835[/snapback]

Sikker på at prosjektøren ikke hadde forskjellig oppløsning fra det hun vanligvis brukte og dermed at skrivebordet ble litt fucked?

Lenke til kommentar
Høyereklikk på en ledig plass på panelet, velg `Properties' og huk av `Autohide' - så sparer du ennå mer plass.

7004037[/snapback]

Ja, jeg prøvde det for en stund siden, men likte ikke autohide i Gnome da den etterlater en tynn stripe nederst på skjermen allikevel. Da synes jeg det er bedre å se panelet. Men jeg har kjørt med autohide i XP siden dag én, så jeg savner den egentlig...

Hvis du vet om hvordan jeg får autohide til å gjemme hele panelet, er jeg interessert i tips. :)

7010483[/snapback]

Aner ikke; men jeg anser en tynn stripe som bedre (altså den tar opp mindre plass) enn et tykt panel. Altså hele poenget - for min del ihvertfall, er å spare skjermplass; men "whatever rocks your boat". :}

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

7004037[/snapback]

7010483[/snapback]

Aner ikke; men jeg anser en tynn stripe som bedre (altså den tar opp mindre plass) enn et tykt panel. Altså hele poenget - for min del ihvertfall, er å spare skjermplass; men "whatever rocks your boat". :}

7011987[/snapback]

Jeg bruker selv 2 tynne striper. Det første panelet er selve hovedpanelet med snarveier til programmer og systemkurv, mens det andre er et ekstern oppgavelinje hvor alle åpne programmer blir plassert. Jeg syntes det ble så trangt på hovedpanlet at jeg separerte det(Samme skille som man får i Windows).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...