Matsemann Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Du skal ikke endre på gateway, dns osv.! Det har nemlig ingenting med dette å gjøre ISP er de du får bredbånd av, altså Telenor, NextGenTel, Tele 2 osv. Det eneste du skal er å finne en side inne på ruteren din der du kan sette viderføre porter. Du kan finne det under "routing", "access" osv., og der under "virtual server", "forward ports" eller lignende. Da et skjermbilde av ruteroppsettet ditt (trykk print screen knappen, åpne opp paint og lim inn, last så bildet opp som et vedlegg her, eller på bildr.no), men fjern passord osv. Lenke til kommentar
cstomle Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 oki no maser jeg kanskje litt for mye men eg tror kanskje jeg har gjort feil men hva er ruteren min og hvor finner jeg den? Lenke til kommentar
cstomle Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 og hvor i ipen er static ip hvis jeg trenger det Lenke til kommentar
neadii Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 www.portforward.no Lenke til kommentar
cstomle Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hvordan logger jeg meg inn på routeren min?? Lenke til kommentar
neadii Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 skriver ip addressen din i adresse-feltet, ipen din kan du finne her: http://www.igts.net/ Lenke til kommentar
Reiten Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg kommer meg ikke inn på ruteren. Når jeg har skrevet inn ip-adressen i browsern skjer kommer det bare en sånn side som kommer når du har skrevet feil adresse. Hva har jeg gjort feil? Eller går det rett og slett ikke ann på min ruter. Og er det sånn at mann ikke trenger statisk-ip? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Jeg kommer meg ikke inn på ruteren. Når jeg har skrevet inn ip-adressen i browsern skjer kommer det bare en sånn side som kommer når du har skrevet feil adresse. Hva har jeg gjort feil? Eller går det rett og slett ikke ann på min ruter. Og er det sånn at mann ikke trenger statisk-ip? 7355391[/snapback] For å finne ut hva du må skrive kan du trykke win+r, skrive cmd og trykke enter. Så skriver du ipconfig og trykker enter. Under standard gateway står ip-en du må skrive inn for å komme til ruteren. Jeg har ikke statisk ip, men det er en fordel, så slipper du å endre port-forwardingen hele tiden. Lenke til kommentar
Reiten Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Å skrive inn standard gateway funket ikke det heller. Kan det ha noe med noe brannmur å gjøre at jeg ikke kommer inn? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Det tror jeg ikke. Ta skjermbilde av resultatet du får når du kjører ipconfig, gi oss merket på ruteren og les manualen til ruteren hvordan man logger på. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 husk det er ikke f.eks. www. 192.168.0.1, men http://192.168.0.1 eller bare 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Reiten Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har en Zyxel prestige 600. Jeg fant ikke igjen min manual, men jeg lastet ned en fra zyxel.com. jeg fant ikke prestige 600 der, så jeg lastet ned en for en som annen prestige som lignet. Det stod i allefall at jeg bare skulle skrive 192.168.1.1 i nettleseren, men det går ikke. Må jeg ha instalert en software for å få det til? Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Prøv og gå inn på denne siden og finn din IP http://www.whatismyipaddress.com/.. Så copy og paste den til URL linjen sånn her: http://80.202.98.****/ men med din egen IP Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Da kommer han nok ikke inn på ruter-oppsettet, for det er lokal gatewat han skal inn på Altså, konfigurere ruteren. Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 jeg får bare en slik melding etter at jeg har oppdatert cs: Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Trykk ok, og kjør kommandoen som du brukte for å installere serveren. Jeg skriver for eksempel C:\Valve\HLServer\hldsupdatetool -command update -game czero -dir C:\Valve\HLServer I cmd (win+r eller start->kjør) for å oppdatere.Man bruker samme kommando som installasjon. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kan ikke andre koble til serveren? Siden det er snakk om interne iper (192.168.1.x)? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Jo, du må forwarde porter i ruteren. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kan ikke andre koble til serveren? Siden det er snakk om interne iper (192.168.1.x)? 7455634[/snapback] Hvis det er på samme LAN . Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvor stor båndbredde bør man ha for å sette opp en 11players server? Vi har Telenor Basis 2500/350. Hvor vil pingen ligge sånn ca? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå