Gå til innhold

Slik får du standalone server til 1.6, CZ og CS:S

Anbefalte innlegg

Du skal ikke endre på gateway, dns osv.!

Det har nemlig ingenting med dette å gjøre :p

ISP er de du får bredbånd av, altså Telenor, NextGenTel, Tele 2 osv.

Det eneste du skal er å finne en side inne på ruteren din der du kan sette viderføre porter. Du kan finne det under "routing", "access" osv., og der under "virtual server", "forward ports" eller lignende.

Da et skjermbilde av ruteroppsettet ditt (trykk print screen knappen, åpne opp paint og lim inn, last så bildet opp som et vedlegg her, eller på bildr.no), men fjern passord osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer meg ikke inn på ruteren. Når jeg har skrevet inn ip-adressen i browsern skjer kommer det bare en sånn side som kommer når du har skrevet feil adresse. Hva har jeg gjort feil? Eller går det rett og slett ikke ann på min ruter.

Og er det sånn at mann ikke trenger statisk-ip?

Lenke til kommentar
Jeg kommer meg ikke inn på ruteren. Når jeg har skrevet inn ip-adressen i browsern skjer kommer det bare en sånn side som kommer når du har skrevet feil adresse. Hva har jeg gjort feil? Eller går det rett og slett ikke ann på min ruter.

Og er det sånn at mann ikke trenger statisk-ip?

7355391[/snapback]

For å finne ut hva du må skrive kan du trykke win+r, skrive cmd og trykke enter.

Så skriver du ipconfig og trykker enter.

Under standard gateway står ip-en du må skrive inn for å komme til ruteren.

Jeg har ikke statisk ip, men det er en fordel, så slipper du å endre port-forwardingen hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har en Zyxel prestige 600. Jeg fant ikke igjen min manual, men jeg lastet ned en fra zyxel.com. jeg fant ikke prestige 600 der, så jeg lastet ned en for en som annen prestige som lignet. Det stod i allefall at jeg bare skulle skrive 192.168.1.1 i nettleseren, men det går ikke. Må jeg ha instalert en software for å få det til?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...