Gå til innhold

Slik får du standalone server til 1.6, CZ og CS:S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DEt gikk nå ..

Men eg venn prøvde å joine og da kommer det svarer ikke.

Istad når jeg putta 144 på ip tingen .. det var når jeg var på trådløst nett ..

skal det være den ?

og nå når jeg er direkte har jeg ip : 192.168.2.133 ..

Hvilken må jeg ha for at folk skal kunne joine ?

 

her er noen bilder : forward.jpg

 

forward3.jpg

 

Hva gjør jeg ?

Eneste problemet jeg har .. ellers funker serveren bra .

Lenke til kommentar

Om din lokale IP er 192.168.2.133 er det såklart det som skal stå inne på ruteren. Om en IP starter med 192.168... osv. er det en lokal IP. Vennene dine kan ikke koble seg opp mot den da. Du må finne din egen server på server-lista der du finner alle online-servere. Der finner du IP-en kameratene dine må joine.

 

ENDRET: På bilde 2 ser du din eksterne IP.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Om din lokale IP er 192.168.2.133 er det såklart det som skal stå inne på ruteren. Om en IP starter med 192.168... osv. er det en lokal IP. Vennene dine kan ikke koble seg opp mot den da. Du må finne din egen server på server-lista der du finner alle online-servere. Der finner du IP-en kameratene dine må joine.

 

ENDRET: På bilde 2 ser du din eksterne IP.

8702204[/snapback]

 

Hehe :D er litt klønete jeg ... skal endre på routeren da ..

Lenke til kommentar
Om din lokale IP er 192.168.2.133 er det såklart det som skal stå inne på ruteren. Om en IP starter med 192.168... osv. er det en lokal IP. Vennene dine kan ikke koble seg opp mot den da. Du må finne din egen server på server-lista der du finner alle online-servere. Der finner du IP-en kameratene dine må joine.

 

ENDRET: På bilde 2 ser du din eksterne IP.

8702204[/snapback]

 

Hehe :D er litt klønete jeg ... men hva skal jeg skrive på routeren da?

På serveren står ipn på : 192.168.2.133 , er den jeg skal skrive inne på router tingen?

Lenke til kommentar

Spurte et spørsmål i en annen tråd, poster den like gjerne her også :)

 

 

Nå begynner jeg å stresse :nei:

 

Lastet ned en ferdig konfiguert versjon av Mani Admin Plugin. Denne la jeg i

C:\Programfiler\Steam\SteamApps\*mitt brukernavn*\source dedicated server\cstrike

 

Da ble ting slik:

 

 

steamgm7.th.png

(klikk på bildet for større versjon)

 

 

 

Dette er riktig, ikke sant? :)

Jeg gjør meg selv til admin osv. senere.

 

Problemet er at jeg fortsatt får den minne-feilen jeg postet litt lengere opp i tråden når jeg starter opp Source Dedicated Server, OG NÅ SITTER JEG PÅ EN ANNEN MASKIN. :no:

Er det noe annet jeg har glemt, må jeg for eksempel innstallere et program? Må jeg rote med hlupdatetool? Takk for alle svar!

Og sorry for at jeg noober rundt, vet at kanskje svaret står rett foran meg, men jeg blir så forvirret når CS og CS:S blir blandet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok , nå har jeg serveren oppe og går ..

og jeg fant routern min på common ports ..

Skal man følge instruksen der?

Eller den her?

 

Når du sa :

Legg merke til til ip-adressen, kolonet og portnummeret bak, det er det vi skal bruke videre. Du må forwarde med disse instillingene:

Port: 27015

ip/serveradresse/lan server: 192.168.1.101 (den gjelder kun meg, bruk ip-en fra servervinduet).

Protokoll: TCP.

 

For å forwarde porter må du logge på ruteren din (vanligvis 192.168.1.1), skrive inn brukernavn og passord (admin og admin som standard). På min Topcom velger jeg så "Access" -> "Virtual Server" og legger alt inn der.

Se http://portforward.com for din ruter.

Om det ikke virker med 192.168.1.1 trykk start -> kjør ->skriv "cmd" -> enter -> skriv "ipconfig" (alt uten ") -> enter. Under standard gateway får du ett tall, det taster du inn i din nettleser og trykker enter, og logger på med brukernavn og passord. Om det er mer du lurer på, finn din ruter på http://portforward.com under common ports.

 

Skal portene vere 27015? og protokoll tcp?

det står det ikke på common ports

sjekk da : SMC

 

Skjønner faen ikke dritten

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Ok , nå har jeg serveren oppe og går ..

og jeg fant routern min på common ports ..

Skal man følge instruksen der?

Eller den her?

 

Når du sa :

Legg merke til til ip-adressen, kolonet og portnummeret bak, det er det vi skal bruke videre. Du må forwarde med disse instillingene:

Port: 27015

ip/serveradresse/lan server: 192.168.1.101 (den gjelder kun meg, bruk ip-en fra servervinduet).

Protokoll: TCP.

 

For å forwarde porter må du logge på ruteren din (vanligvis 192.168.1.1), skrive inn brukernavn og passord (admin og admin som standard). På min Topcom velger jeg så "Access" -> "Virtual Server" og legger alt inn der.

Se http://portforward.com for din ruter.

Om det ikke virker med 192.168.1.1 trykk start -> kjør ->skriv "cmd" -> enter -> skriv "ipconfig" (alt uten ") -> enter. Under standard gateway får du ett tall, det taster du inn i din nettleser og trykker enter, og logger på med brukernavn og passord. Om det er mer du lurer på, finn din ruter på http://portforward.com under common ports.

Skal portene vere 27015? og protokoll tcp?

det står det ikke på common ports

sjekk da : SMC

 

Skjønner faen ikke dritten

8705918[/snapback]

Du vet den lenken er til uTorrent?

Jeg har gjort og skrevet så mye info jeg kan, da er det virkelig ikke mer jeg kan gjøre.

 

Nils: Vet ikke, fikk Source i går, så har ikke prøvd å spille på min egen Source-server ennå :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hehe. har jo laga ein snarveg til srcds, og skreve i mål: D:\hlds\hlds\srcds.exe -console -game "Counter-Strike Source" -port 27016 +map de_dust2 -maxplayers 14 -autoupdate -tickrate 100 -dir D:\hlds\hlds\srcds.exe

 

men når eg dobbeltklikka på den skjer det ingenting

Lenke til kommentar

CZ: Jeg får ikke koblet til server fra server-listen på CZ... Hva er problemet? Jeg vet at det er Telio-adapteret som sperrer på en eller annen måte (Linksys SPA-2100). Hos Telio vet de ikke hva det kan være, fordi adapteret skal ikke sperre noenting, men hvis jeg kobler direkte fra modemet og rett inn på datamaskinen (altså går utenom adapteret) kommer jeg rett inn på hvilken som helst server på serverlisten... :hmm:

Lenke til kommentar
Prater du om din egen server eller i det heletatt å bare finne servere når du skal spille?

8837730[/snapback]

 

Det er bare for å spille på en server jeg har funnet på serverlisten.

Eks.: Jeg har funnet en server jeg vil spille på og prøver å koble til, men får ikke koblet til... that's it...

Endret av diggdog
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så skal vi laste ned 1.6 eller CZ server. Det gjør vi gjennom hldsupdatetool.

Trykk start -> kjør, eller bare trykk win+r.

Da får du opp en boks.

Skriv (eller lim inn):

C:\Valve\HLServer\hldsupdatetool -command update -game czero -dir C:\Valve\HLServer

Bytt ut czero med cstrike om det er 1.6 du vil ha, den i quote er for CZ.

Tips fra BigJackW: Skriv "Counter-Strike Source" om det er Source du vil ha.

Da kommer det en svart rute opp, og den begynner å laste ned ting etter hvert.

La den drive på, det kan ta en stund.

6980553[/snapback]

 

 

Jeg prøver å lage en server til CS:S. men skjønner ikke hva jeg skal skrive inn i kjør boksen i setendenfor "czero".

har prøvd med "-command update -game Counter-Strike Scource -dir C:\Valve\HLServer

"

men det skjedde ikke no særlig mer da.

og med "-command update -game "Counter-Strike Scource" -dir C:\Valve\HLServer"

Endret av Dudelidude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...