Ex1cO Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 om jeg kjøper en bil/mc og skriver kjøpskontrakt der begge skriver under på pris og alt sånn , har jeg da noen kjangs å få tilbake pengene mine gjennom rettsak om jeg forhåndsbetaler og aldri får bilen/mcen ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ja, da har du jo ikke fått levert varen din, det er jo da grunnlag for heving av kontrakten. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det er forskjell på å ha rett og å få rett. Ja, du kan kreve pengene tilbake, ja du kan kreve erstatning, ja du kan få fullbyrdelsesdom på kravet. Men hjelper det hvis du ikke finner ham eller han ikke eier nålen i veggen? Da står du gjerne igjen bare med dine egne advokatutgifter ... Generelt bør man være forsiktig med forhåndsbetaling; den som sitter på pengene har makten. Det er normalt liten grunn til å godta forskuddsbetaling - hvorfor ikke avtale betaling ved levering? Dersom det ikke er mulig å få til betaling samtidig med levering, kan du vurdere å benytte en uavhengig tredjemann som kan sitte med kjøpesummen til du har fått varen - så slipper selger å være redd for at du ikke vil betale. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Generelt bør man være forsiktig med forhåndsbetaling; den som sitter på pengene har makten. Det er normalt liten grunn til å godta forskuddsbetaling - hvorfor ikke avtale betaling ved levering? Dersom det ikke er mulig å få til betaling samtidig med levering, kan du vurdere å benytte en uavhengig tredjemann som kan sitte med kjøpesummen til du har fått varen - så slipper selger å være redd for at du ikke vil betale. 6982458[/snapback] Veldig godt råd. Det er vel flere som har brent seg på forskuddsbetalte bruktimporterte biler som aldri kom.. Unngå forskudd, finn heller en forhandler som har tingene i orden. Lenke til kommentar
Ex1cO Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 ordna det slik at banken ga en garanti for at jeg skulle betale når jeg fikk sykkelen. Gikk helt fint det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå