PetterHJ Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jeg har lagt til en nettverk stasjon til "PC1" som befinner seg på "PC2". Nå vil jeg gjøre det mulig for en bruker tilknyttet PC1 å forandre filene på denne nettverkstasjonen. På PC2 har jeg prøvd å legge til brukeren fra PC1 under "Tillatelser" til den delte ressursen i listen med objektnavn. Jeg har prøvd å legge til "PC1\Bruker1". Når jeg så trykker på "Kontroller navn" får jeg beskjed om at objektet ikke finnes. Begge maskinene tilhører samme arbeidsgruppe, og jeg har ingen problemer med å finne noen av maskinene fra hver av pcene. Er det noen som vet hvordan jeg kan få til dette? På forhånd takk Endret 1. oktober 2006 av PetterHJ Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Dette tror jeg ikke går ann. Det enkleste er å lage en ny lokal bruker på maskinen som det skal deles fra. Legg til samme brukernavn og passord som på den andre maskinen.. For å legge til andre brukere enn den som er på maskinen din er jeg redd du må ha ett Active Directory domene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå