kimenge Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei Driver en liten databedrift, og lurer på om noen veit om en rimelig programvare løsning for innlogging med smartkort? Også om dere har noe forslag til hva slags utstyr jeg vil trenge. Vi har installert og bruker Windows 2003 server. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg må innrømme at jeg ikke har installert denne selv: http://www.rsasecurity.com/node.asp?id=1215 Men jeg har satt opp SecurID-autentisering (engangspassordkalkulator) fra samme selskap en del ganger. Når det gjelder priser så har ikke RSA hatt småbedrifter som målgruppe tidligere, selv om de etterhvert er blitt noe flinkere til det. Lenke til kommentar
roac Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Driver en liten databedrift, og lurer på om noen veit om en rimelig programvare løsning for innlogging med smartkort? Også om dere har noe forslag til hva slags utstyr jeg vil trenge. Vi har installert og bruker Windows 2003 server. 6980233[/snapback] Såvidt jeg husker kan Windows Server 2003 gjøre dette selv. Du må bare utstede sertifikater selv (sertifikatserver) og ha en smartkortleser på klientene. Jeg har ikke gjort dette, men et lite søk på google ga meg følgende link: http://www.microsoft.com/PKI/ der det er noen artikler som synes å være av interesse. Lenke til kommentar
kimenge Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Ok, fint, takker Skal lese igjennom sidene. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Et alternativ som er rimeligere enn RSA. Vasco. Dette er den type "kode kalkulator" som de fleste nettbanker bruker. Se www.nocom.no for mer informasjon. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å få disse til å autorisere mot web, men skulle da tro det finnes løsninger for det. -Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå