SwissChesus Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 God ettermiddag. Får meg en maskin med Sapphire ATI Radeon X850 XT Platinum Edition iløpet av mandag/tirsdag og er litt intressert i hva dette skjermkortet er godt for. Half-Life 2 med HDR? F.E.A.R? BF2? Day of Defeat: Source? Er spes litt redd for at kortet ikke fikser HDR... Mener å ha lest noe om dette når HDR til Source var hot og nytt at ATi kort ikke kunne kjøre det. Hva er folkets røst? //Swiss Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg kjører HL2 med alt på fullt og HDR i 1280x1024 med X850XT på standardklokk (ikke Platinum). Kortet henger fortsatt med i svingene, men må selvsagt se seg grundig forbigått. Prey, FEAR og andre krevende spill flyter også rimelig bra på høyere grafikkinstillinger enn man skulle frykte. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Sitter på et X800XT PE kort som er klokket til X850XT PE og det henger fint med i svingene ennå som Isbilen skriver. Dog ikke det raskeste på markedet nå. Har ikke spilt Prey, men HL2:Source (+EP1) går finfint i 1280x1024 4xAA (Ikke med Adaptive dog) med 16xAF. Ellers ingame er alt på max. F.E.A.R sliter det litt mer med, siden jeg ikke er den som er avhengig av AA for å kunne klare å spille, så har jeg valgt bort dette til gode for å sette kvaliteten høyere andre steder, men fortsatt 16xAF. HDR støtten avhenger av implementasjonen til produsentene forsåvidt, om de velger å gjøre det med INT eller FP. Eneste HDR som jeg har sett i spill er nok Episode 1 pga. de bruker INT. Endret 2. oktober 2006 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 6047 i 3dMark05. Det er vel godkjent? //Swiss Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 6047 i 3dMark05. Det er vel godkjent? //Swiss 7004648[/snapback] Er et helt greit kort det der. Klokker gjør de også til tider Jeg klarte forresten å tyne mitt X850XT ikke PE en gang i tiden opp i 7500 poeng i 3dmark05 Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 God ettermiddag. Hva er folkets røst? //Swiss 6979931[/snapback] Et ok kort, men for meg ble det en frustrasjon. Har 20.1 tommers LCD og "må" kjøre native oppløsning (1600x1200). Fear var for meg uspillelig på den oppløsningen. Prey funker også dårlig. Var også misfornøyd med Doom 3 og Quake 4. Noen spill funker meget bra i 1600x1200. F.eks IL2 og X-Plane, som er mine favorittsimuleringer. Eldre spill funker stort sett alltid ok. F.eks CoD 1. CoolDuckie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå