blured Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg sitter her og vurderer om jeg skal gjøre om hele musikk samlingen min om til FLAC format, altså Lossless, slik at kvaliteten på musikken ikke fortaper seg. Men spørsmålet mitt er da: Vil ikke noe av kvaliteten på musikken gå tapt i det jeg endrer format fra; MP3, ACC, OGG ect. Så vil jeg tjene på å skifte til lossless format ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Å gjøre om fra MP3/AAC/OGG/etc. til FLAC er totalt og fullstendig meningsløst! Du vil få en fil med AKKURAT lik kvalitet men med mye større filstørrelse. FLAC har kun noe for seg når du konverterer fra en lossless kilde (som f.eks. WAV). Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Ok. Vet at jeg ikke kan forbedre kvaliteten. Men mitt ønske er at ikke kvaliteten på musikkfilene jeg har skal fortape seg, og har hørt at det vil skje med 'lossy' formater. Endret 1. oktober 2006 av manamind Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Da bør du rett og slett beholde filene i de formatene de er i. Du mister jo ikke (mere) kvalitet av det. Og heller rippe til FLAC når du får nye CD-er. Endret 1. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Ok. takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå