bjorneoen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Er det noen regel for hvilken strømforsyning du trenger i forhold til komponentene i daten? Tenker da på styrken på strømforsyningen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 http://www.journeysystems.com/power_supply_calculator.php Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Effekten (W) som strømforsyningen kan levere må være høyere enn hva effektforbruket til alle komponentene i pcen sammenlagt bruker. Er du i tvil, finnes det en webside som kan regne det ut for deg. Du finner den sikkert hvis du leter litt rundt på forumet/ noen andre som har linken til den.... edit: var vist noen som postet den allerede .... Endret 1. oktober 2006 av Apocalypse Lenke til kommentar
weebl Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 det er vel ingen regel men en komponent vil ikke funke optimalt om den ikke får nok strøm. det er også slik at det er ikke bare watt det går på det er jo en sammenheng mellom watt, volt og ampere P=U*I (watt=volt*ampere) så man kan få 13-14 volt på 12 volten i psuen og færre ampere, etter som de da kan bruke billigere kabler i PSUen, jeg kunne sikkert bablet om dette i evigheter men jeg stopper her. men jeg vil nok anbefale deg en PSU i 400-500 wattsklassen om du ikke har en superpc du skal forsyne med Strøm. Når det gjelder merke så anbefaler jeg deg mist, selv om disse er dyre så er de stabile og av høy kvalitet. ellers så kan du se på bZerk sine 500wattere jeg har en slik selv og er fornøyd med den bortsett fra støynivået som kunne vært lavere, men det er jo vifteregulator på den da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå