XuserX Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei jeg har en gammel maskin hjemme som jeg vil installere linux på. Jeg vil installere server versionen av linux har prøvd ubuntu men får ikke til hvilken versioner anbefaler dere? Detaljer om datamaskinen min: Key Features Form Factor Mini Tower Processor AMD K6-2 400 MHz Installed Memory 64 MB (SDRAM) Operating System Microsoft Windows 98 Recommended Use Home Use Processor Processor Type AMD K6-2 Processor Speed 400 MHz Processor Manufacturer AMD Processor Upgradability Not upgradable Max Processors Qty. 1 Motherboard Bus Speed 100 MHz Video Output Interface AGP 2x Memory RAM Technology SDRAM Installed RAM 64 MB Max Supported RAM 384 MB Installed Video Memory 8 MB Installed Cache Memory 512 KB Hard Drive Hard Drive Capacity 8 GB Hard Drive Interface DMA/ATA-33 (Ultra) CD / DVD Optical Drive Type DVD-ROM Optical Drive Read Speed 2x (DVD) • 32x (CD) • 5x (DVD) Other Drives Floppy Drive 3.5" 1.44 MB floppy Audio / Video Audio Output Type Sound Card Max. Video Resolution 1280 x 1024 Modem Modem Type Fax / Modem Dimensions Height 40 cm Width 21 cm Depth 32.2 cm Weight 11 kg Warranty Warranty 1 Year Miscellaneous Exterior Color White MPN 353202-033 Product ID 20838718 Lenke til kommentar
9001 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva fikk du ikke til med Ubuntu? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 http://www.damnsmalllinux.org/ Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Hva fikk du ikke til med Ubuntu? 6980879[/snapback] Hvilken version må jeg bruke? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Tja, FreeBSD og OpenBSD kan være gode valg. Riktignok er ikke disse linux-distroer, men er fullt på høyde med GNU/Linux. Når det kommer til linux-distroer, vil Slackware være et godt alternativ. Men det lønner seg ikke å installere Slackware nå, en ny versjon er rett rundt hjørnet. Til en server ville jeg droppet GUI. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Tja, FreeBSD og OpenBSD kan være gode valg. Riktignok er ikke disse linux-distroer, men er fullt på høyde med GNU/Linux. Når det kommer til linux-distroer, vil Slackware være et godt alternativ. Men det lønner seg ikke å installere Slackware nå, en ny versjon er rett rundt hjørnet. Til en server ville jeg droppet GUI. 6983991[/snapback] Kan du gi meg noen linker der jeg kan laste ned 32bits server linux Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hva fikk du ikke til med Ubuntu? 6980879[/snapback] Hvilken version må jeg bruke? 6983839[/snapback] http://releases.ubuntu.com/6.06/ ..der ser du det står "Server install CD" .. du har en vanlig 32bits x86-maskin, så du er ute etter seksjonen "PC (Intel x86) server install CD" .. og direkte link blir da: http://releases.ubuntu.com/6.06/ubuntu-6.0...server-i386.iso en kjempefin måte å spare resurser på er å bruke torrent til å laste ned, her er en link til samme ISO nedlastbar via Bittorrent: http://releases.ubuntu.com/6.06/ubuntu-6.0...386.iso.torrent Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 På en så gammel maskin ville jeg ikke anbefalt Ubuntu. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Har nå installert ubuntu 32 bits men pcen cracher tror jeg, når linux booter så starter maskinen på nytt. jeg får også slik feilmelding også 17179569.184000 ACPI unable to locate RSDP. Ben under booting så vet jeg ikke hvorfår dette sjer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Da bør du nok prøve et mer konservativt operativsystem. Slackware vil nok være et greit valg her. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Da bør du nok prøve et mer konservativt operativsystem. Slackware vil nok være et greit valg her. 6986445[/snapback] Er det http://www.slackware.com/ her jeg skal laste det ned? som jeg fant så er det 4 cd her eller er det feil? jeg vil ha helst 1 cd, hvis 4 cd skal installeres i pcen så er vel det ikke nok plas i pcen vel Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 jeg vil ha helst 1 cd, hvis 4 cd skal installeres i pcen så er vel det ikke nok plas i pcen vel nupe.gif Nei, du bruker ikke 4 CD'er for å installere Slackware. 2 CD'er hvis du skal ha KDE. Hvis ikke, holder det med en CD. Et annet alternativ som kanskje er bedre nå, siden Slackware snart kommer med en ny versjon, er FreeBSD. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 jeg vil ha helst 1 cd, hvis 4 cd skal installeres i pcen så er vel det ikke nok plas i pcen vel nupe.gif Nei, du bruker ikke 4 CD'er for å installere Slackware. 2 CD'er hvis du skal ha KDE. Hvis ikke, holder det med en CD. Et annet alternativ som kanskje er bedre nå, siden Slackware snart kommer med en ny versjon, er FreeBSD. 6986688[/snapback] Kan du gi meg en link til der jeg kan laste ned dette. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Du finner nedlastingslinker til slackware på www.slackware.no, og for FreeBSD kan du gå inn på www.freebsd.org. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Zenwalk (tidligere minislack (jfr. slackware) burde gå bra (og det er bare en cd). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Man har jo zipslack... Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) finnes mange slackware versjoner : - slackware - zipslack - slamd64 - slack390 hva er slack390 ? , noen som vet svaret på dette ? Endret 3. oktober 2006 av ogger Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Slamd64 er en uoffisiell slackware-port til amd64-plattformen. Patrick har ingenting med denne å gjøre. Slack/390 er en Slackware-port til S/390 plattformen fra IBM. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 http://alphageek.dyndns.org/linux/slackware-mirrors.shtml Her finner jeg download men det står ikke helt hva de er får? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå