Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor skal jeg ha det lille filteret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Hvis det er så lite så er det vel til luftinga/åndinga til toppen..

 

 

http://img.photobucket.com/albums/v431/domi9q/DSC00583.jpg

 

 

Denne audien har visst et sånt.. et lite rødt og blankt filter ved siden av toppdeksel.

 

Er ikke Audi og Golf ganske like da? :hmm:

6979541[/snapback]

 

hehe, kommer her å stjeler bilde av meg? :tease: ja det filteret er til veivhusventilsjon. Før jeg satt på det nye luftfilteret gikk ventillasjonsslangen rett innpå luftfilterboksen.

Siden golf 3 mest sannsynelig har innsprøyting og ikke monopoint, så tror jeg veivhusventilasjonsslangen går rett innpå luftfilterslangen :)

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar
Får man tak i universale sportsfiltre (som passer rett på f.eks. monopoint-spjeldhus?) og universale veivhusfiltre?

6980438[/snapback]

 

som du ser på bildet lengre opp så har jeg gjort det, pipercross luftfilter og k&n veivhusv. filter. Du kjøper bare universal festeplate med luftfilterert som man bare tilpasser monopointen. Har hørt at golf med 1.8 monopoint går dårligere en åpent filter, men jeg erfarte det motsatte med min audi 80 :)

Lenke til kommentar

Uten at jeg vet motorkoden, så tipper jeg du kan bruke et universalfilter, bare du finner ett som har ca samma flensdiameter som du har på innsuget.

Du trenger muligens et adapter, men det ser du om du har LMM eller andre morsomme slanger som er kobla i luftfilterboksen.

 

Her er fra min Golf 3 1,8;

IMG_3134.jpg

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har av slanger er veivhusventilasjon og slange fra forvarmeren. Og noen merkelige vakumslanger jeg ikke skjønner poenget med. Bl.a. en som går fra innsugsmanifolden og til luftfilteret. :dontgetit: Ellers er det for lavt under panseret til at jeg kan ha et filter stående rett opp. Må ha en form for slange som på bildet over.

Lenke til kommentar

Forvarmeren er ikke noe stress, den kan du enten koble ut, eller bare la ligge. Går vel en vakumslange til denne, så om du kutter og tetter denne, så skulle det vel gå fint.

 

Ta en tur på BilXtra eller lignende, og hør om dem kan se på bilen. Da finner dem ut hva du trenger, og bestiller deretter (pluss at man slipper frakt fra Kollevold til BilXtra).. :)

 

Evt ta et bilde av filterboksen, helst uten toppdekselet på. :)

Lenke til kommentar

Bilde av rukkelet.

Spjeldhuset til venstre og luftfilterboks til høyre. :p

 

1- Går til innsugsmanifolden og til 4.

2- Lufting til toppen.

3- styrer forvarmesaken.

4- går til 1

kan jeg bare sette et filter på lufteslangen fra toppen, fjerne forvarmeren, tette den slangen som går fra manifolden (hva er den til?) og kople på et universal-filter?

 

Og hva er dette for en del? Ikke filteret men den til venstre.

Lenke til kommentar
Ikke filteret men den til venstre.

Det er ikke bensinfilteret nei. Det går ikke bensin i slangen en gang. Og den 'dingsen' er som du ser kun tilkoplet i ene enden. Den andre stikker rett opp i løse lufta.

 

Edit: Fant det ut. Er en ventil som styrer luftinga til fordeleren ser det ut til.

Om noen er racere i svensk så kan de kanskej rette meg om jeg tar feil;

"Det är en slags ventil som öppnar vakumsuget till klockan på fördelaren när du gasar"

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
hehe, kommer her å stjeler bilde av meg?  ja det filteret er til veivhusventilsjon. Før jeg satt på det nye luftfilteret gikk ventillasjonsslangen rett innpå luftfilterboksen.  Siden golf 3 mest sannsynelig har innsprøyting og ikke monopoint, så tror jeg veivhusventilasjonsslangen går rett innpå luftfilterslangen    Dette innlegget har blitt redigert av Domi9q: 01/10-2006 : 23:06      --------------------  Prosjekt: Audi 80 styling    Showcase/worklog Audi 80 B4

 

Huff da, trodde da aldri at du skulle oppdage det :cry:

 

Den vakuumslangen som går inn i fordeler justerer vel tenningstidspunkt etter turtall. Mere turtall->mere sug->tidligere tenning :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...