Sk0rpio Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 heisann sorry viss dette er et dumt spørsmål men må spørre hva skjer viss du er ute og prøve kjører med faren din eller noen andre og du ikke har blitt 16 ennå og ikke tatt trafikk kalt grunnkurs, og du blir merket av Politiet? får vell utsettelse kansje? :S Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det går vel ikke under øvelseskjøring? Og fører av bilen (som er under 16 og ikke har trafikalt grunnkurs) får ihvertfall utsettelse. Eier av bilen (som med viten og vilje) låner ut bilen til en person han/hun VET ikke har førerkort kan stå i fare for å miste sitt eget førerkort. Det er iallefall reglene dersom eier låner ut bilen til en person som han/hun VET er beruset) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Man blir tatt for å kjære uten førerkort. 3200 i bot + 6mnd til 2-års utsettelse. Lenke til kommentar
Sk0rpio Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 ok daså holder på og øvelse kjøre med far nå , og skal om noen dager ta trafikk kalt grunnkurs så er ikke 16 da før i november :S Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kanskje litt for surt å bli oppdaget til at man egentlig bør fortsette med det før i november? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 bedre å vendte 1 måned med å øvelseskjøre enn å bli 3200kr fattigere og ikke få lappen før at halvt år etter 18-årsdagen din Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Er vel og verdt å merke seg at din far og (kansje?) vil få prikk på kortet samt bot siden han skal være klar over reglene for øvelskjøring. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Er vel og verdt å merke seg at din far og (kansje?) vil få prikk på kortet samt bot siden han skal være klar over reglene for øvelskjøring. 7010440[/snapback] Men det er alt etter hvem han møter. Det er noe som heter å gjøre noe i god tro, men det kan ikke være mulig å ikke ha fått med seg at man må være 16 år gammel og ha tatt trafikalt grunnkurs for å kunne øvelseskjøre. Hvis dere blir stoppa så kan du nok lure deg unna ("glemte traf grunnkurs lappen hjemme, men jeg har tatt det og er 16 år") men hvis det skjer noe så er dere virkelig ille ute og du kan glemme å få noe igjen på forsikringa. Nei vent til du er 16 gutt og har tatt grunnkurset . Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du kan ikke lure deg unna, for du får et bevis som skal medbringes under kjøring.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) ... Det er noe som heter å gjøre noe i god tro...7011003[/snapback] Det å ikke være klar over lovene er ikke formildende omstendighet. Faren får bot prikk og elev får utsettelse. EDIT: Og hvis noe skjer (ulykke/skade el.l) krav om regress fra forsikringsselskapet (han er i praksis uforsikret). Endret 6. oktober 2006 av PerB Lenke til kommentar
Sk0rpio Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 ok takk for svar ivertfall jeg har jo kjørt siden Mai kanskje Syns bare det er så gøy og kjøre og klarer ikke og vente til jeg kan kjøre lovlig Lenke til kommentar
Sk0rpio Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Men viss jeg tar Trafikk kalt grunnkurs som jeg trenger, tar det lang tid før du får beviset? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Men viss jeg tar Trafikk kalt grunnkurs som jeg trenger, tar det lang tid før du får beviset? 7015314[/snapback] Noe rundt en uke. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Syns bare det er så gøy og kjøre og klarer ikke og vente til jeg kan kjøre lovlig 7015295[/snapback] Det er ikke alltid at alt som er gøy som man MÅ gjøre før man har lov vet du Lenke til kommentar
Looke Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Du får god tid til å kjøre på de to årene du har fra du er 16 til 18 Lenke til kommentar
Sk0rpio Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Du får god tid til å kjøre på de to årene du har fra du er 16 til 18 7073969[/snapback] Ja takker for svar folkens kjører ganske ofte med far , og kommer sikkert til og gjøre det mere når jeg blir 16 blir det om litt mere en 1 uke får bare glede mæ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå