Gå til innhold

P5B Del/WiFi - støy fra onb lydkort

hardkjerne

Anbefalte innlegg

Tenkte å poste denne her siden det sikkert er mange andre her med dette HK.

Jeg opllever nemlig en irriterende høyfrekvent "suse"-lyd når jeg spiller spill. Jeg bruker da lydkortet som sitter på HK. Noen andre som opplever dette?

Lurer på om det kan være støy som enten kommer av økt bruk av GFX-kort, eller som kommer fra økt HD-bruk (kan dog ikke huske å ha lagt merke til lyden under kopiering av filer el.)

Har et 1900XT skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et p5b dlx. Jeg opplevde at det begynte å "sprake" og "poppe" i høytalerene. Jeg byttet til optisk kabel, men det hjalp minimalt. Så skrudde jeg ned volumet på selve utgangen på lydkortet til ca. 80% og nå hører jeg det ikke lenger. Kansjke det hjelper for deg og. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har selv et p5b dlx. Jeg opplevde at det begynte å "sprake" og "poppe" i høytalerene. Jeg byttet til optisk kabel, men det hjalp minimalt. Så skrudde jeg ned volumet på selve utgangen på lydkortet til ca. 80% og nå hører jeg det ikke lenger. Kansjke det hjelper for deg og.  :thumbup:

6985894[/snapback]

kan da it skru ned volume på 80 for å få ren lyd?

det skurrer likevel til meg... har nyeste bios osv.

må jeg virkelig kjøpe et lydkort for å få ren lyd da?

har nesten ikke plass nokk heller ettersom de to x1900 korta tar all plassen..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har fått en oppdatering i saken. Sendte inn forespørsel til Asus.com om hva jeg kunne gjøre for å bli kvitt støyet fra lydkortet. Fikk følgende svar:

Dear Valued Customer

If the issue is there nomatter which driver and BIOS you are using I would recomend that your return your card for repair or replace.

Best Regards

David Hammer

Asus Nordic TSD Support

Lenke til kommentar
Har fått en oppdatering i saken. Sendte inn forespørsel til Asus.com om hva jeg kunne gjøre for å bli kvitt støyet fra lydkortet. Fikk følgende svar:

Dear Valued Customer

If the issue is there nomatter which driver and BIOS you are using I would recomend that your return your card for repair or replace.

Best Regards

David Hammer

Asus Nordic TSD Support

7263515[/snapback]

Det forsvant når jeg byttet bios til 0711. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...