Gå til innhold

Takk gud for døde soldater

Anbefalte innlegg

Dette er særlig alvorlig fordi barn blir hjernevasket fra de er små til å lyde autoriteten og ikke stille spørsmål. Farlig, farlig.

Du vet dette er piss.

Jeg har vokst opp i et kristent hjem, og har der lært om den kristne troen. Men fra jeg har vært ganske liten har foreldrene mine gjort det veldig klart at jeg selv må ta et standpunkt. Og jeg har da fått stille så mye spørsmål jeg bare orker. Dette er tilfellet for 99%+ av kristne familier.

Det du snakker om er igjen ekstremister. Jeg har noen naboer som grenser litt til dette. Blant annet får ikke barna høre på musikk som ikke er kristen, får ikke se mye på TV osv. Om de passer til beskrivelsen din kan godt være, men du fremstiller det som vanlig som om dette er normalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda et eksempel på hva religion kan gjøre med folk..

har tenkt flere ganger på at dem burde drept en av baptistene og så feira det som om det skulle vært nyttårsaften.

slagord på t-shorter: "thank god she's dead", "she's going to hell", "it was gods will".

dem driver jo å forstyrrer begravelsene til soldatene med disse plakatene, og det må være en stor belastning for familiene.

dem burde selv ha fått kjent hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Jeg har vokst opp i et kristent hjem, og har der lært om den kristne troen. Men fra jeg har vært ganske liten har foreldrene mine gjort det veldig klart at jeg selv må ta et standpunkt.

Flott i teorien, verre i praksis, siden levemåten deres dikterer at dere ukritisk skal underkaste dere en fantasifigur.

Det du snakker om er igjen ekstremister.

Nei, jeg snakker om fenomenet religion og hvordan det er lagt opp.

Lenke til kommentar

Svake mennesker som er svak i troen tror på noe religion.

Jeg er sterk i troen og tror på meg sjøl! Trenger ingen sjef eller en bok som sier hva jeg kan kan ikke gjøre. Trenger ingen prester som tolker denne boken for meg. Prester som har sex med barn som eg ofte leser i aviser.

Lenke til kommentar
Du vet dette er piss.

Jeg har vokst opp i et kristent hjem, og har der lært om den kristne troen. Men fra jeg har vært ganske liten har foreldrene mine gjort det veldig klart at jeg selv må ta et standpunkt. Og jeg har da fått stille så mye spørsmål jeg bare orker. Dette er tilfellet for 99%+ av kristne familier.

Det du snakker om er igjen ekstremister. Jeg har noen naboer som grenser litt til dette. Blant annet får ikke barna høre på musikk som ikke er kristen, får ikke se mye på TV osv. Om de passer til beskrivelsen din kan godt være, men du fremstiller det som vanlig som om dette er normalen.

Dette med naboene dine er sykt, stakkars barn, det er det jeg vil kalle ekstremister...

Men vi kan ikke ta alle under en kam, det er ikke alle kristne som er sånn!

Men det å forstyrre en begravelse... Di som gjør slikt kan IKKE kalle seg kristne!

Lenke til kommentar
Du vet dette er piss.

Man er jo nødt til å bli påvirket av miljøet man vokser opp i. Mitt intrykk er at Gud nevnes daglig i 90% av kristne familier, og at Gud/ting fra bibelen brukes som forklaring og begrunnelse på mye. Tror mange av de barna som får beskjed om å ta et eget standpunkt vet at å ta et annet synspunkt enn familien kommer til å koste.

Dette med naboene dine er sykt, stakkars barn, det er det jeg vil kalle ekstremister...

Men det å forstyrre en begravelse... Di som gjør slikt kan IKKE kalle seg kristne!

7007868[/snapback]

Det står sikkert et sted i bibelen noe som er mulig å tolke dithen at dette er helt greit.

@Trynemjoel: Det er flere kristne grupper som demonstrerer ved gravene til folk som er døde av AIDS med plakater der det står "Horer brenner evig" "Homofile kommer ikke til himmelen" etc. Men er enig i at å påstå at det er kristendommens sanne ansikt er å dra den litt vel langt.

Lenke til kommentar
Jeg har vokst opp i et kristent hjem, og har der lært om den kristne troen. Men fra jeg har vært ganske liten har foreldrene mine gjort det veldig klart at jeg selv må ta et standpunkt.

Flott i teorien, verre i praksis, siden levemåten deres dikterer at dere ukritisk skal underkaste dere en fantasifigur.

Nei, du lyver igjen. Hvor står det at vi skal være ukritiske?

Jeg har hatt mye jeg synes er helt uforståelig opp gjennom, men jeg har ikke bare satt meg ned og godtatt det. Jeg stiller spørsmål, leser og prøver å finne ut av ting.

Jepp, det er ganske sykt. Dette minner meg litt om et sitat fra filmen "Populærmusikk fra vittula".

Fortelleren beskriver faren til en av guttene og sier at han var en "Læstadianer av den værsta sorten - den uten Gud" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Nei, du lyver igjen. Hvor står det at vi skal være ukritiske?

Det er det man må være for å godta en fantasifigur som dommer, bøddel og generell sjef over livet. Religion i seg selv går jo ut å bare tro på det andre sier om at det finnes noe overnaturlig som styrer oss, uten at det finnes et fnugg av bevis for det.

Lenke til kommentar

Men, som jeg har sagt tildligere - jeg har fått mine bevis.

Dette er ikke bevis for deg, men det er bevis for meg.

Hvis du også vil ha bevis, sier jeg som før - søk Herren, og du vil finne ham.

Nå kommer du til å svare at tilsvarende "bevis" kan blir fremstilt kjemisk osv. osv. Men jeg vet at det var Gud som gjorde dette, og at det ikke kun var en kjemisk prosess. Du kommer selvfølgelig til å avvise dette osv. osv. Og så har vi det gående :p

Lenke til kommentar
Men, som jeg har sagt tildligere - jeg har fått mine bevis.

Vitenskapen har avkledd disse "bevisene" for lengst. Vi har nå kunnskap om menneskehjernen, og vet at man f.eks. kan få hallusinasjoner ved hjerneskade, osv. Og mennesker kan overbevises om det merkeligste, og kan hjernevaskes til å tro på noe.

Nå kommer du til å svare at tilsvarende "bevis" kan blir fremstilt kjemisk osv. osv. Men jeg vet at det var Gud som gjorde dette, og at det ikke kun var en kjemisk prosess. Du kommer selvfølgelig til å avvise dette osv. osv. Og så har vi det gående :p

7011535[/snapback]

Du kan visst spå fremtiden du :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...