Gå til innhold

Kjørelærere tar med elevene på harrytur

iChristian

Anbefalte innlegg

Aftenposten.no har klart å finne ut av at Kjørelærerne tar med elevene på harrytur.

(Dette er vel noe som de fleste har visst veldig lenge, så kjønner ikke hvorfor de skal bli så overrasket)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

_S02harry0110_jpg_458430s.jpg

Genial illustrasjon forresten.

Tollvesenet kommer med følgende informasjon:

- Vi kan bekrefte at det er en god del norske kjøreskolebiler som passerer grensen hver dag, sier Morten Nystuen, sjef for kontrollgruppen i det norske tollvesenet.

- Vi har stoppet noen av dem i kontroller og sett at de har alkohol med seg tilbake til Norge. Men de holder seg innom lovlig kvote. Jeg kan ikke huske at vi har tatt noen for å smugle, sier Nystuen.

Er dette virkelig et problem?

Burde kjørelærnerne få lov til til å fortsette denne praksisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt problemet med det, så lenge eleven ikke har noe mot det og de lærer det de skal lære. Eneste er at hvis eleven selv ikke ønsker dette, da bør læreren respektere det og la være å kjøpe alkoholvarer. Skulle gjerne vært med på en slik harrytur selv, jeg :p

Lenke til kommentar

Problemet er vel at i et land hvor samtlige er lutheranere enten de er kristne eller ikke, faller det dem tungt for øret at noen klarer å få noen som helst form for lyst ut av noe som egentlig skal være alvorstynget og kjedelig. Gøy er med andre ord moralsk forkastelig her i landet, og det er ekstra fint hvis det gøye har noe med alkohol å gjøre, for da er det så mye mye lettere å kritisere.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor problemer alltid må skapes ut av ingenting her i landet. Hva så om det blir tatt "harryturer",det er vel strengt tatt kjøreopplæringen i seg selv som er viktig her,ikke selve destinasjonen? Jeg var selv over grensa på langturen den gang jeg tok lappen. Skjønner ikke problemet her.

Lenke til kommentar
Når man øvelseskjører privat har man ikke lov å krysse grensa. Hvorfor er det forskjellig når man øvelseskjører med kjøreskole?

6979464[/snapback]

hm, det begynte jeg å lure på også.

7039692[/snapback]

Er nok ikke slik at kjøreskolene bryter loven nei.. For å drive øvelseskjøring privat i sverige, må ledsageren ha gjennomført et kurs. Ellers er det ikke lov å være ledsager med mindre du har utdanning som kjørelærer. Denne utdanningen er ganske lik både i norge og sverige. Derfor kan norske kjørelærere være ledsager i sverige uten problemer. De norske foreldrene (eller andre ledsagere) har ikke kurs for å drive øvelseskjøring. Disse kan derfor ikke øve i sverige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...