mhsalangli Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) hatt innbrudd i bilen nå nylig. stereoen tok de med seg selvfølgelig, det var jo "shiny details" på den. det er en denver cad 451, verdi 1000kr i mai. kjøpt på coop , den hakker på cder brent over 4x. dinside hadde en test av denne hvor det var flere ulemper enn fordeler. høyttalere i hattehylla har de tatt, der er kontaktene knekt fra før. for å komme seg inn i bilen har de brukt skrujern, ser ut til at de først ikke har fått til, deretter brekt opp døra. samme visa på rattlåsen, forsøkt der og, ikke fått til også latt være. jeg kunne bare putte i nøkkelen og starte bilen. Og dette er en 1989 mazda. Jeg håper de er kjempefornøyde med dritten de stjal. PS! rambrikker for ca 1000kr har de latt ligge Endret 30. november 2006 av mhsalangli Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) stereoen tok de med seg selvfølgelig, det var jo "shiny details" Ja, slike småtyver er akkurat som disse jævla kråkene som flyr rundt her. Er generelt plagsom, roter i søpla og knabber alt som skinner. Alle småtyver kjører rundt med dissa "kromma" spinnerhjulkapsler fra Biltema.. Endret 30. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Moralen til endel folk er helt latterlig. Så et Lonely Planet program fra Japan for en stund siden - noen "vestlige" jenter som ble intervjuet fortalte at du f.eks. kunne glemme lommeboken på restaurantbordet, og komme tilbake en time senere uten at noen hadde tatt den. 6979969[/snapback] Jeg glemte en gang mp3-spilleren min på skolen i et ulåst klasserom (ikke mitt klasserom en gang). Da jeg hadde kommet hjem merket jeg det og dro ned igjen på skolen ca en time seinere, og der lå mp3-spilleren min urørt og ventet på meg. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Moralen til endel folk er helt latterlig. Så et Lonely Planet program fra Japan for en stund siden - noen "vestlige" jenter som ble intervjuet fortalte at du f.eks. kunne glemme lommeboken på restaurantbordet, og komme tilbake en time senere uten at noen hadde tatt den. 6979969[/snapback] Jeg glemte en gang mp3-spilleren min på skolen i et ulåst klasserom (ikke mitt klasserom en gang). Da jeg hadde kommet hjem merket jeg det og dro ned igjen på skolen ca en time seinere, og der lå mp3-spilleren min urørt og ventet på meg. 7391335[/snapback] Det vil jeg driste meg til å kalle flaks. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er utrolig synd at det er blitt så ille at man blir imponert når ting ikke blir stjålet. I vaskerommet i borettslaget der jeg bor ha det ligget noen penger, som sikkert har ligget i en lomme og falt ut, i flere uker uten at noen har tatt dem. Når det gjelder sykkeltyverier er det tydelig at noen synes det er greit å "låne" en sykkel for å slippe å gå, og blåser i at det fort koster eieren flere tusen kroner å måtte kjøpe en ny når ikke de får den tilbake igjen. Lenke til kommentar
Toxon Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 At sosialisme fører med seg lav respekt for andres eiendom, er naturlig. Blir man tatt for stjeling i Norge, vil det uansett ikke få noen konsekvens i utover et klapp på skuldrene og en oppmuntring til å ikke gjøre slike pøbelstreker igjen. Selv har jeg blitt frastjålet syklene to ganger av folk som har vært på fest. Begge fant jeg i grøftekanten. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Moralen til endel folk er helt latterlig. Så et Lonely Planet program fra Japan for en stund siden - noen "vestlige" jenter som ble intervjuet fortalte at du f.eks. kunne glemme lommeboken på restaurantbordet, og komme tilbake en time senere uten at noen hadde tatt den. 6979969[/snapback] Litt off topic. Men jeg har også hørt at Japan har betydelig lavere kriminalitetsnivå enn resten av I-Landene, noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Moralen til endel folk er helt latterlig. Så et Lonely Planet program fra Japan for en stund siden - noen "vestlige" jenter som ble intervjuet fortalte at du f.eks. kunne glemme lommeboken på restaurantbordet, og komme tilbake en time senere uten at noen hadde tatt den. 6979969[/snapback] Litt off topic. Men jeg har også hørt at Japan har betydelig lavere kriminalitetsnivå enn resten av I-Landene, noen som kan bekrefte/avkrefte dette? 7472271[/snapback] Ja. Dvs, jeg kan bekrefte å ha hørt det på flere dokumentarer, og lest det. Noen konkret nettkilde har jeg ikke her og nå (nettet er helt ødelagt, kommer nesten ikke inn på noen sider for øyeblikket. NGT..). Edit: Nå ser ting ut til å funke. Det er egentlig bare å søke på Google etter "japan crime rates" eller noe lignende, så kommer det masse. Det som er mer interessant er å prøve å forstå hvorfor det er sånn. Siste avsnittet her: Why the differences in crime rates, har noen gode teorier. Et godt poeng herfra, er at "In addition, many problems are never reported to the police by the Japanese, especially when they can settle the issue between them." "Take, for example, the crime rate in Osaka, Japan’s most dangerous city. Osaka had just 3.407 crimes per 10,000 people, whereas America’s most dangerous city, St. Louis, Missouri had 1,454.76 – a crime rate more than 60 times higher than that of Osaka. Japan also generally ranks at the very bottom in United Nations surveys on crime victimization, robbery and theft." (kilde) (hust at komma er tusenskille, og punktum er desimalskille på engelsk. ) FN-statistikk: http://www.uncjin.org/Statistics/WCTS/trc000927.pdf (som vanlig bør man nok ta noen av tallene med en liten klype salt). Uansett så er Japan et av stedene som står høyest på min ønskeliste over steder å besøke. Endret 10. desember 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå