neadii Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vel, det er masse små-tyverier i samfunnet vårt i dag (stjeling av sykler, mobiler og ting som ikke er verdt all verdens) I dag ble sykkelen min stjålet når jeg var inne på Video Nova i ca. 5 minutter. Og alt jeg kom på å gjøre var å bare skrike ut masse dritt på gata. Litt senere ringte jeg politiet og sa at sykkelen min hadde blitt stjålet, og eneste tingen han sa jeg kunne gjøre var å komme på politistasjonen dagen etter og lete litt rundt i byen nå. Så jeg og BloodSpiller (en venn av meg) drev og lette som gale over hele byen. Og heldig som jeg var klarte jeg å finne sykkelen min like fin som før den stjålet på togstasjonen. Meningen med denne tråden er å få vite dere meninger om unødvendig tyveri i samfunnet. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er selvfølgelig en uting dette her, men hadde du låst sykkelen din? Jeg og samboeren var ute og gikk i går eller forigårs, da så vi 2 gutter som syklet frem til Spiderman ved Karl Johan og la fra seg syklene sine på utsiden av butikken, uten å låse dem. De hadde fortjent det hvis de ble "flyttet" litt på. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 nei, jeg hadde ikke låst sykkelen min (noe som jeg alltid pleier å gjøre), men jeg tenkte 5 minutter ikke hadde vært noe farlig. Men uansett, nå vet jeg at det er jeavlig viktig å låse sykkelen min Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har fersket en sykkeltyv. Patetiske mennesker. Turte ikke true med noe, men spurte med falsk høflighet om det var hans sykkel. "Jada", det var det. Han slo videre på kjettingen med steinen sin og ga til slutt opp og gikk. Ja, sannsynligvis hans. Pøh. Skulle tatt fart og sparka han i korsryggen så halvparten av virvlene hans knuste. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det eneste som virkelig nytter er å låse hele sykkelen fast til seg selv. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Moralen til endel folk er helt latterlig. Så et Lonely Planet program fra Japan for en stund siden - noen "vestlige" jenter som ble intervjuet fortalte at du f.eks. kunne glemme lommeboken på restaurantbordet, og komme tilbake en time senere uten at noen hadde tatt den. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jeg lurer på hvor mange sykler som blir stjålet for vinnings skyld, og hvor mange som blir "lånt" av en eller annen forbanna idiot og drittsekk som ikke gidder å gå. I hjembygda forsvant syklene til folk rett som det var, men de ble alltid funnet igjen i en eller annen grøft. Endret 1. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg lurer på hvor mange sykler som blir stjålet for vinnings skyld, og hvor mange som blir "lånt" av en eller annen forbanna idiot og drittsekk som ikke gidder å gå. I hjembygda forsvant syklene til folk rett som det var, men de ble alltid funnet igjen i en eller annen grøft. 6980001[/snapback] Jeg har opplevd at folk "låner" sykkelen min flere ganger. Det er utrolig irriterende. Det er bare noen måneder siden fire sykler, som var låste, ble tatt rett utenfor huset vårt mens vi var hjemme. Vi fant dem igjen en stykke nærmere byen dagen etter. Skulle sett dem gjøre det sånn at jeg kunne fått politiet til å møte dem på veien, men akk. :/ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg skal kjøpe meg ny sykkel snart. Tror jeg skal bygge inn GPS-sporing og fylle ramma med dynamitt og en GSM-basert detonator. Hvis den blir bøffa av de rette folka, kan vi bli kvitt en anselig mengde sosialt søppel. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Noen stjal faktisk moped-hjelmen og hanskene mine for et par mnd siden da jeg la dem ved mopeden i 5 min utenfor Kiwi Det ble en smertefull hjemtur i regnvær Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hvorfor legger folk igjen ting ute usikret? Med mindre man bor utenfor allfarvei... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det kan ta to sekunder å rappe en gjenstand eller et objekt. Derfor bør man låse alt man forlater i mer enn nevnte tid. Falck sykkelregister Forsikring Løsøre/innbo/foto/kvitteringspermer Man kan gjøre en del ting selv for å gjøre en sykkel uinteressant for vinning. Men brukstyveri er det verre å få bukt med. Det beste er nok å låse hjulene fast til rammen og rammen/et hjul til en stolpe eller et stativ. Før man går tar man med setet. Skift også ut hurtiglåsene på hjulene og setet, tilfelle du en dag bare har en lås med deg. Sett på en mutter i stedet. For øvrig synes jeg småtyverier er frekt, men når det er opplagt at det ikke er videresalg e.l. i bildet så er det nok en overvekt av sykler som havner på stasjoner og andre møteplasser. Med andre ord, man kan ofte spare mye på å lete litt :o) Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 hihi, noen har tatt mine blanke, ulike bildekkslange-hetter. hadde de før jeg flyttet til tromsø. bilen har mest stått ved siden av hybelen min og på jobben. det bare ble komisk. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Jeg lurer på hvor mange sykler som blir stjålet for vinnings skyld, og hvor mange som blir "lånt" av en eller annen forbanna idiot og drittsekk som ikke gidder å gå. I hjembygda forsvant syklene til folk rett som det var, men de ble alltid funnet igjen i en eller annen grøft. 6980001[/snapback] noen er bare for late til å gå. var fest borti gata her når jeg ikke var hjemme, så utpå kvelden var det noen som gikk forbi huset vårt. de var fulle(fortalte stefaren min, han som var hjemme), og de ville sikkert være "kule". de tok sykkelene og sjangla nedover bakken her, og stefaren min fulgte etter. han hadde gått nedover bakken, og der sto de. stefaren min er en kar på 1,96 og tidligere svømmer, så stor kar. de ble pissredde de som hadde tatt syklene og bare ga dem tilbake og løp :!: skulle vært skamslått. heretter skal jeg koble ut bremsene om natta så de går på trynet nedover bakken. Endret 2. oktober 2006 av Spazz Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
neadii Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er selvfølgelig en uting dette her, men hadde du låst sykkelen din? Jeg og samboeren var ute og gikk i går eller forigårs, da så vi 2 gutter som syklet frem til Spiderman ved Karl Johan og la fra seg syklene sine på utsiden av butikken, uten å låse dem. De hadde fortjent det hvis de ble "flyttet" litt på. 6978672[/snapback] Og de som sykler uten sykkelhjelm fortjener å smake på asfalten? 6987271[/snapback] hahahaa da må jeg smake asfalt hele tiden Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ønsker ikke å strø noe salt i såra her men altså: man lar jo ikke ting bare ligge ute i "kun" fem minutter?! Nordmenn er særdeles naive! Lenke til kommentar
9001 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Irriterende at folk ikke kan respektere andres eiendeler, men Zande har rett, vi normenn er for navie. Det som er irriterende her i bygda er at innvandrerne står for de fleste av sykkeltyveriene - noe som igjen fører til rasisme. Nei, lås tingene deres så godt som mulig. Folk eier ikke samvittighet lengre. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vi hadde loppemarked, og halvparten av tingene ble stjålet. Irriterende ... Lenke til kommentar
RPA Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Av alle ting så stakk noen av med min godt brukte barbermaskin på badet i hybelhuset der jeg bor. Blir nesten det samme som å stjele en brukt tannbørste. For et år siden forsvant en gryte mens lokket lå igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå