boffeeen Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hva kan jeg gjøre når jeg sliter med tørr, flassete hodebunn og av den grunn ikke burde dusje håret hver dag, men samtidig får fort fett hår? Prøv no poo metoden. Metoden går ut på å ikke bruke shampoo. I begynnelsen kan du prøve å bruke shampoo hver annen hver dag også redusere forbruket til en eller to ganger i uken og deretter kan du slutte med det helt. Noen anbefaler å bruke bakepulver og eddik, men det gjorde ikke jeg. I begynnelsen kan det føles ekkelt og uvant, men etterhvert vil håret forbedre seg og du vil merke positive resultater. Og håret vil bli mykt, flassfritt og ikke fettete. Jeg prøvde det og det funker kjempefint! Virker som en grei ting å prøve. Krever jo ikke noe spesielle såper eller lignende for å teste. Burde jeg fortsette å skylle håret hver gang jeg dusjer? Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Gelé. Masse gelé. Har du en spesiell gelé og anbefale? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hva kan jeg gjøre når jeg sliter med tørr, flassete hodebunn og av den grunn ikke burde dusje håret hver dag, men samtidig får fort fett hår? Prøv no poo metoden. Metoden går ut på å ikke bruke shampoo. I begynnelsen kan du prøve å bruke shampoo hver annen hver dag også redusere forbruket til en eller to ganger i uken og deretter kan du slutte med det helt. Noen anbefaler å bruke bakepulver og eddik, men det gjorde ikke jeg. I begynnelsen kan det føles ekkelt og uvant, men etterhvert vil håret forbedre seg og du vil merke positive resultater. Og håret vil bli mykt, flassfritt og ikke fettete. Jeg prøvde det og det funker kjempefint! Virker som en grei ting å prøve. Krever jo ikke noe spesielle såper eller lignende for å teste. Burde jeg fortsette å skylle håret hver gang jeg dusjer? Ja, du skyller bare håret med vann, og husk å skrubb det skikkelig med hendene. Dette er også anbefalt av en hudlege jeg spurte, og han sa at håret og hodebunnen går da i en naturlig prosess som ikke trenger noen kjemikaler. Grunnen til at hodebunnen din blir flassete og håret blir fettete, er at shampooen skyller bort all det naturlige fettet, som håret og hodebunnen trenger. Hodebunnen vil overprodusere fett og du vil få fettete hår og flassete hodebunn. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Gelé. Masse gelé. Har du en spesiell gelé og anbefale? Jeg bruker Joico Joigel Firm Styling Gel ettersom den fungerer godt på mitt tykke og grove hår. I tillegg drysser den ikke, noe som har vært en problem med en del billigere geleer. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hva kan jeg gjøre når jeg sliter med tørr, flassete hodebunn og av den grunn ikke burde dusje håret hver dag, men samtidig får fort fett hår? Slet med dette selv dritlenge, i tillegg hadde jeg følsom hodebunn, med den konsekvens at Head & Shoulders o.l. bare gjorde ting verre. Ikke nok med at jeg flasset mer, men det hodebunnen begynte å bli ubehagelig oppi det hele. Jeg prøvde mange dyre sjampo-og balsam-komboer hos frisøren, med varierende resultat, men til slutt fant jeg en god kombo! I tyskland kjøper jeg nå sjampo-og balsam fra KMS California, sjampoen heter "Head Remedy" (fåes i vanlig og sensitiv utgave, jeg bruker vanlig) og som balsam bruker jeg "Moist Repair" fra samme merke. Du klarer deg sikkert kun med sjampoen, men jeg er superfornøyd med disse to! Eneste som kunne vært annerledes er vel prisen. Menmen, de er vel verdt et forsøk! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Har litt langt hår nå. Går ca halvveis over ørene. Har atm enkel sleik som går lett over til høyre side. Men vet ikke hva jeg skal gjøre med håret på siden Har jeg det over ørene så knekker håret se litt og stikker ut. Har jeg det bak ørene.. så ser det sikkert rart ut (har ikke prøvd), eller ser det bedre ut? Ørene mine er ikke klistra inntil hodet og stikker vel en cm vekk fra hodet øverst. Hva tror dere? Skal jeg prøve å ta alt håret bak, slik som Scott her?: Eller hva tror dere? Og forresten. Vanskeli å få til som bildet over? Tenker at det blir veldig flatt? Og vanskelig å få håret lengst fremme til å ligge ned bak? Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ta det bak. Er ikke noe vanskelig å ha det sånn som han på bildet, er bare å kjøre på med noe god voks og litt kam(hvis du i det hele tatt trenger det). Er ca sånn jeg har det, og jeg har stritt hår. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hvordan får man en sleik som denne? Er det noe frisøren må gjøre når jeg klipper meg, eller er det hårprodukter som gjør det mulig? American greaser supply pomade, brylcreem eller en halv boks vaselin. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Hva kan man gjøre for å bli kvitt 'frizz' (vet ikke hva det kalles på norsk) ? kanskje det er split ends Endret 15. oktober 2012 av Tsjuden Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Ta det bak. Er ikke noe vanskelig å ha det sånn som han på bildet, er bare å kjøre på med noe god voks og litt kam(hvis du i det hele tatt trenger det). Er ca sånn jeg har det, og jeg har stritt hår. Hvor mye voks? Jeg prøvde i morges med litt American Crew, ikke noe sterk voks så den skal funke bra, men når jeg prøvde å ta det helt framme med pannen, rett bakover stoppet det liksom på toppen og stakk rett opp. Vet ikke om jeg må ha (mye) mer voks oppi eller hva? Jeg har ikke glatt hår. Ser ut som Scott på bilde har mye voks i? Tsjuden: Threatment for Frizzy Hair Endret 15. oktober 2012 av Lami Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Prøv med litt mer ja, eventuelt prøv en voks med litt bedre hold. Funker ikke det burde gele gjøre susen Kan være at håret ditt må bli litt lengre først også! Lenke til kommentar
uten_brukernavn Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Ser det er mange som anbefaler American Crew her. Noen som vet om de selger produktene deres i Norge, helst Stavanger? Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Mange større kjeder som selger American Crew nå, så ser for meg at flere butikker i Stavanger fører det. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Noen tips til hva jeg kan gjøre med håret mitt? Jeg er gutt, med blond medium størrelse hår, men blir krusete og litt krøllete etter dusjen. Og jeg hater håret mitt intenst hardt, så jeg kan ikke gå ut badedøra uten å ha vært gjennom rettetangen i 10 minutter. NEED HELP Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Det lettaste er å klippe det kortare. Om det krøller seg med litt lengde vil du aldri bli kvitt det problemet med kun produkt. Med mindre du kjører ein heil boks Dax i håret. Du kan gjere det lettare ved å bruke riktig sjampo, balsam og styling. Eventuelt ei olje. Ikkje tørk håret etter du har vaska det. Tørk det lett ved å trykke handkledet på overflata og la det lufttørke resten. Ta i styling og olje når det er vått for at håret ikkje skal få like god sjanse til å krølle seg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Fekk pakke frå Dermateket her ein dag. Joico Creme Wax Joico Smooth Cure Conditioner Joico K-pak Color Therapy Restoration Joico Moisture Recovery Conditioner Har prøvd Smooth Cure og ein liten dæsj K-pak med veldig bra resultat. Håret la seg meir ned, er lettare å halde kontroll på og glattare. Det blir på ingen måte oljete eller feittete på noko vis. Absolutt noko eg kan anbefale. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Dette har vel blitt spurt om et par ganger her allerede, men kan noen anbefale en god herrefrisør i Oslo, til rundt 500kr? Endret 23. oktober 2012 av Kammizez Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 ^ du kan få studentklipp hos adam og eva for ca den prisen. Har kjøpt JoicoK-pak reconstruct sjampo og K-pak reconstruct conditioner. Bruker også morrocanoil nå. Skal jeg bruke alt dette hver dag? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ta det bak. Er ikke noe vanskelig å ha det sånn som han på bildet, er bare å kjøre på med noe god voks og litt kam(hvis du i det hele tatt trenger det). Er ca sånn jeg har det, og jeg har stritt hår. Hvor mye voks? Jeg prøvde i morges med litt American Crew, ikke noe sterk voks så den skal funke bra, men når jeg prøvde å ta det helt framme med pannen, rett bakover stoppet det liksom på toppen og stakk rett opp. Vet ikke om jeg må ha (mye) mer voks oppi eller hva? Jeg har ikke glatt hår. Ser ut som Scott på bilde har mye voks i? Tsjuden: Threatment for Frizzy Hair thanks Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Er American Crew Forming Cream sterkere i hold (og kanskje bedre) enn Defining Paste? Har Defining Paste fra AC, kunne tenkt meg noe litt sterkere hold (men ikke så mye som feks Renati sin straight hold glaze) og gir samme glans. Og et lite sidespørsmål, forkjell på Cream og Paste? Siste spørsmål. Når jeg har sleik over til høyre, så ender det ofte opp med at det er kun luggen framme som er høy. Oppå er flatt, og klarer ikke å få det opp. Sånn at det blir jeiv og sleik med høyde (også oppå/bak). Hvordan kan jeg få det oppå til å stå oppreist og til høyre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå