Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke brukt Redken-produkter, og dermed ikke de du lister opp, så kan ikke si så mye om de.

Derimot har jeg brukt Joico Moisture Recovery, som jeg kan anbefale. Joico K-Pak, som jeg bruker til daglig, er også å anbefale. Prisen er det dog høyere, men det er også noe av det beste du kan kjøpe. Joico har også kommet med en ny serie, Smooth Cure, som kan være noe for deg. Har ikke prøvd den selv, men skal kjøpe noen produkter innen nærmeste fremtid.

Du kan også vurdere en olje å bruke i håret etter dusj (se posten min litt høyere opp).

Angående voksen har jeg ingen erfaringer med den, men selv bruker jeg vokser fra H.H. Simonsen. Synes de er gode ettersom de ikke tynger ned håret, er greie å vaske ut, lukter lite (men godt) og gir et naturlig resultat, så sant man ikke bruker for mye. Hvis du trives med voksen fra American Crew er jo dog ingen grunn til å bytte.

Andre tips jeg kan gi er å ikke dusje med for varmt vann. Det er ikke bra for hverken hud eller hår. Sørg også for å jobbe voksen skikkelig inn i håret, og ikke glem bakhodet. Gni hendene fort slik at du skaper friksjon og varme, ihvertfall om voksen er av det litt hardere slaget. Da blir den mykere og lettere å jobbe med og "stivner" slik at håret holdes bedre på plass utover dagen.

Mange takk! prøver meg på Joico Moisture recovery og den oljen du nevnte. Hvor ofte bruker man en slik olje?

Endret av Tsjuden
Lenke til kommentar

Hyggelig å kunne hjelpe. :)

Hårolje kan du bruke så ofte som du føler for det, egentlig. Jeg bruker det 90% av gangene jeg har dusjet, men det er ikke alltid nødvendig. Jeg har et ekstremt tørt og sprøtt hår, så jeg har nok et større behov enn andre kanskje har. Du må bare føle deg litt frem. Det er jo det som er så morsomt og frustrerende med hår, at det sjeldent finnes én løsning og én måte å gjøre ting på. Påfør oljen i håret når det er vått (ikke dryppende vått, men ikke håndkletørket heller) etter at du har dusjet. Pass på og ikke ta for mye, fett look er jo ikke særlig kult. :p

Lenke til kommentar

Litt sært spørsmål dette kanskje, men..

 

På begge øyne har jeg enkelte øyevippehår som har blitt for lange; de forstyrrer synsfeltet. Hvordan kan jeg best få trimma de?

 

Saks funker ikke, da jeg ikke greier holde øyet åpnet når jeg fører saksa mot øyet. Da får jeg heller ikke fokusert så jeg ser hvor jeg klipper.

Lenke til kommentar

Spørsmål om redken-produkter for menn: Kjøpte nylig en redken-balsam som heter "Cool Mint" eller noe liknende, men når jeg bruker denne får jeg en litt merkelig følelse i hodebunnen. Kjennes rett og slett ut som om hodebunnen min spiste en haug med fishermen's friends. Ikke vondt eller ubehagelig, men definitivt ikke noe jeg har opplevd før.

 

Er dette normalt? Er litt bekymret for kjemisk forbrennelse.. :p

Lenke til kommentar

Litt sært spørsmål dette kanskje, men..

 

På begge øyne har jeg enkelte øyevippehår som har blitt for lange; de forstyrrer synsfeltet. Hvordan kan jeg best få trimma de?

 

Saks funker ikke, da jeg ikke greier holde øyet åpnet når jeg fører saksa mot øyet. Da får jeg heller ikke fokusert så jeg ser hvor jeg klipper.

 

Jeg bruker bare en vanlig frisørsaks og holder øyet åpent når idiotvippen min har vokst ut igjen. Eventuelt kan en jo få noen andre til å hjelpe seg. Har også brukt neglklipper et par ganger. Det fungerer, men en frisørsaks eller annen liten saks fungerer bedre.

 

Spørsmål om redken-produkter for menn: Kjøpte nylig en redken-balsam som heter "Cool Mint" eller noe liknende, men når jeg bruker denne får jeg en litt merkelig følelse i hodebunnen. Kjennes rett og slett ut som om hodebunnen min spiste en haug med fishermen's friends. Ikke vondt eller ubehagelig, men definitivt ikke noe jeg har opplevd før.

 

Er dette normalt? Er litt bekymret for kjemisk forbrennelse.. :p

 

Du har vel egentlig svart på det selv i posten, når du skriver at balsamen heter "Cool Mint". :p

Det er nok bare produktet som fungerer som lovet. Hadde du fått en kjemisk forbrenning hadde du visst det. Har forøvrig aldri før hørt om en slik balsam. Fikk lyst til å prøve den selv, hehe.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Hyggelig å kunne hjelpe. :)

Hårolje kan du bruke så ofte som du føler for det, egentlig. Jeg bruker det 90% av gangene jeg har dusjet, men det er ikke alltid nødvendig. Jeg har et ekstremt tørt og sprøtt hår, så jeg har nok et større behov enn andre kanskje har. Du må bare føle deg litt frem. Det er jo det som er så morsomt og frustrerende med hår, at det sjeldent finnes én løsning og én måte å gjøre ting på. Påfør oljen i håret når det er vått (ikke dryppende vått, men ikke håndkletørket heller) etter at du har dusjet. Pass på og ikke ta for mye, fett look er jo ikke særlig kult. :p

ah okei, takk :)

Lenke til kommentar

Er vel moms, toll og full pakke frå utlandet går eg ut frå?

Er vel moms, toll og full pakke frå utlandet går eg ut frå?

 

Jeg har ikke betalt noe mer enn produktet når jeg har bestilt fra feelunique, verken moms eller toll. Enten så merker de at det ikke skal betales, eller så betaler de selv. Ikke vet jeg, men jeg har ikke betalt noe sånt.

Lenke til kommentar

Kjøp flassjampo på apoteket. Har måtte bruke det selv et par ganger og det fungerer godt.

 

Angående å handle hårprodukter på nett har det forekommet "dårlige" produkter i form av produkter som har gått ut på dato, feilproduksjon og falske produkter hos diverse nettbutikker. Hos Strawberrynet vet jeg det har blitt bevist falske produkter.

Mannen bak blivakker.no (og Netthandelen) har selv uttalt at de kun selger ekt vare (det var vel et kort TV-innslag det er mulig å søke opp), og tror ikke han har lyst til å ødelegge ryktet sitt ved å gjøre det heller, men det kan jo hende han bli lurt av underleverandører.

Feelunique har jeg kun gode erfaringer med.

Grunnen til at dårlig og falske produkter kan forekomme har litt med å gjøre at det kanskje ikke alltid er like lett å få tak i produktene i tillegg til at underleverandører kan finne på å prøve å tjene noen ekstra kroner. Dette skjer fordi salg av f.eks. Joico egentlig kun skal gå igjennom frisør, noe som gjør at nettbutikken ofte ikke kan gå de vanlige veiene for å kjøpe inn produkter. I tillegg gir produsentene gjerne ingen garanti dersom produktet ikke er kjøpt gjennom en frisørsalong. Det blir jo litt av det samme som hos dyre merkeklær som gjør alt for å beholde statusen, men det handler minst like mye om at falske, feilproduserte og utgåtte produkter kan ødelegge ganske mye for ryktet til produsenten.

Det vil være en viss risiko forbundet ved å handle hud- og hårprodukter på nett og den eneste måten å være sikker på at du får ekte og kvalitetssikret vare er å handle i butikk/frisørsalong, så det er opp til enhver om de vil ta sjansen.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Hva kan jeg gjøre når jeg sliter med tørr, flassete hodebunn og av den grunn ikke burde dusje håret hver dag, men samtidig får fort fett hår?

Prøv no poo metoden. Metoden går ut på å ikke bruke shampoo. I begynnelsen kan du prøve å bruke shampoo hver annen hver dag også redusere forbruket til en eller to ganger i uken og deretter kan du slutte med det helt. Noen anbefaler å bruke bakepulver og eddik, men det gjorde ikke jeg. I begynnelsen kan det føles ekkelt og uvant, men etterhvert vil håret forbedre seg og du vil merke positive resultater. Og håret vil bli mykt, flassfritt og ikke fettete. Jeg prøvde det og det funker kjempefint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...