Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pga. hårfestene mine er jeg nødt til å ha panneluggen mot den ene siden. Den siden pannelugen er på ser ikke ut i måneskinn..

Er gutt med halvlangt tykt hår.

Noen tips til frisyre som hadde passet meg? kort hår er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Ha litt lengde på toppen, legg håret godt over og klipp det noe kortere på sidene. Jeg har også tykt hår og det jeg vil kalle halvlangt, og det fungerer fint for meg. Ikke noe superfancy, men krever lite arbeid og ser bra ut.

Har selv en virvel på den ene siden som gjør det umulig å gjøre noe annet enn å ha håret til den ene siden, så er i litt samme båt som deg.

Lenke til kommentar

Ha litt lengde på toppen, legg håret godt over og klipp det noe kortere på sidene. Jeg har også tykt hår og det jeg vil kalle halvlangt, og det fungerer fint for meg. Ikke noe superfancy, men krever lite arbeid og ser bra ut.

Har selv en virvel på den ene siden som gjør det umulig å gjøre noe annet enn å ha håret til den ene siden, så er i litt samme båt som deg.

Har du et bilde av den frisyren?

Regner med at du ikke prater om sidecut.

Lenke til kommentar

Skal se om jeg finner et bilde. Ikke sidecut nei, det er en relativt vanlig frisyre, selv om innlegget mitt kanskje ikke bærer preg av det.

Jeg pleier å be frisøren min om å tynne håret, la det være igjen litt lengde på toppen og gradere det litt nedover, men korte det ned en del, så det er ikke rakettforskning, og de fleste frisører som er verdt å besøke klarer å få til et godt resultat.

Lenke til kommentar

Adam & Eva på Sandvika Storsenter.

Har også klipt meg hos Tommi salongen (eller hva de nå heter) på Sandvika Storsenter, men har hatt varierende resultat der.

Hva ligger prisen på der? Har ikke lyst å betale noe særlig over 600 kroner.

Tror jeg betalte 700-800kr. Ble dog klippet hos en senior stylist (det var ihvertfall det som sto på kvitteringen), så regner med at man betaler etter ansiennitet, så da er det nok mulig å få det billigere om man ber om det. Kan for øvrig nevne at det var verdt pengene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruk det som fungerer.

Altså, det er helt individuelt hvilke produkter som virker på akkurat ditt hår, avhengig av hvordan det er, så for oss å komme med anbefalinger er bare skudd i blinde. Spør frisøren din neste gang du klipper deg, de har masse erfaring med forskjellige hårtyper og kan komme med gode forslag.

Lenke til kommentar

Hva produkter anbefaler dere at jeg bruker i håret før selskap og fest? Håret mitt er vel noe av det verste med bildene som dukker opp på facebook dagen derpå. Tørt, langt og shabby hår :(

Bruk nå bare det du vanligvis bruker.

Det viktigste er uansett en god klipp. En god klipp og et godt grunnlag er av en eller annen merkelig grunn undervurdert. For å bekjempe tørt hår bruker du bare balsam og en olje eller et annet leave-in produkt (selv bruker jeg Biosilk Silk Therapy og en olje fra Joico K-PAK). En kur 1-2 ganger i uken kan du også vurdere.

At det er langt burde du virkelig ha en løsning på selv. Men kan gi deg en pekepinn på shabby hår: Bruk en paste eller en voks med en del fuktighet og ta i bruk en liten (eller stor) mengde hårspray, så holder det hele kvelden og litt til. På YouTube finnes det for øvrig mange videoer som tar for seg styling av diverse sveiser. Mye inspirasjon og hente der.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøre en Faux Hawk neste gang jeg drar til frisøren. Er litt usikker på hvordan jeg skal be frisøren klippe meg, men antar noe à la litt kortere på sidene enn på toppen. Vil ha luggen stående opp med en liten bøy bakover.

Forslag? Litt usikker her.

Lenke til kommentar

Håper dere kan hjelpe meg litt her. Ønsker en frisyre med halvlangt hår, litt "messy", og helst sideskill.

Litt som denne:

2011-long-hairstyles-for-men.png

Har nå ca samme lengde, men helt stritt hår. Hvilken voks, og hvilken klipp?

Bruk balsam for å få det mindre stritt, ta med bildet til frisøren og om hun ikke skjønner noen ting si du vil ha det "chopped" om jeg ikke tar feil... Personlig syns jeg kun den sveisen er fin fordi mannen kler den, noe et mindretall vil gjøre med den. Men lykke til! Syns forøvrig det er unødvendig å poste tråd OG innlegg her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spar så langt du føler for?

Eller så kan du jo enten ha det veldig langt, eller "normalt" kort, alt ettersom. Mellomting blir i mine øyne ofte litt.. teit? Tja.

Jeg hadde hår ned til navlen før, men klipte meg etter 7-8 år. Føltes godt med forandring, men hender jeg savner det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...