piccolo Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Haha, for en diskusjon! Var vel litt dårlig formlering ja, jeg mente selvsagt en flunkende ny frisyre til sommeren Jostein.K; nå er det for sent, men du har rett i at den er oppbrukt. Heldgivis har den litt "wow-faktor" på bygda der jeg opprinnelig er fra Og jeg klipper meg eigentlig ganske mange ganger i året, alt etter hvilke nye stil osv. jeg har lyst å prøve, om noe skulle ha godt av å vite det! Endret 24. juni 2011 av piccolo Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 HH Simonsen spiked up clay eller mud wax for medium langt hår? Luggen går ned til nesetippen og håret på siden går forbi øreflippen. Bruker vanligvis renati soft hold. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Clay. Føler den fungerer bedre på halvlangt hår. Edit: Hvis hold er den viktigste faktoren er kanskje den nye H.H. Simonsen Extreme Mud verdt å prøve. Har ikke prøvd den selv, men etter hva jeg lest virker det å være så og si det samme som Mud, men med mer hold. Endret 27. juni 2011 av lokeland Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hvordan får man til en slik sveis om man har helt rett hår? Må man bruke noen texturizer eller noe? Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Noen spesiell teknikk man bruker men ed slik "Surfspray"? eller sprayer man bare i håret og fordeler som med vanlig voks? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Ingen teknikk. Bare spray på. Tror H&M selger en saltvannspray til rundt 40kr, og den gjør nok jobben, dog uten å tømme lommeboka. Jeg pleier å tørke håret mitt så det "håndkletørt", slenger på Biosilk Silk Therapy, deretter sprayer jeg med saltvannspray og jobber det litt inn. Pleier deretter å la det tørke bitte litt før jeg går løs på voksen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Er jo ikke vanskelig å lage saltvannspray selv, så skjønner ikke hvorfor man gidder å betale for det. 1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Fordi det ikke er saltvann som brukes i saltvannsprayer, men derimot en kjemisk blanding som skal etterligne effekten. Ihvertfall etter hva jeg har sett/lest. Har prøvd Bumble & Bumble sin, men gikk fort over til H&M sin. Betraktelig billigere, og jeg har ikke merket forskjell på de. Endret 29. juni 2011 av lokeland Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hva gjør de med håret? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 De skal rett og slett bare skape "beach-looken". Saltvann gjør jo gjerne håret litt bølgete og teksturert. Spesielt hos jenter er det populært ettersom det gir et mer livlig hår, spesielt hos jenter med flatt hår. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Stilig, kanskje jeg skal prøve det engang. Håret mitt er forferdelig flatt og kjedelig. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Begynner å lure på hvor mye en hårklipp har å si for hvordan håret oppfører seg. I hele høst og vinter har jeg hatt en type sidecut, ikke den sidecuten som partysvenskene går med hvor de så og si barberer bort sidene, men en sidecut med fine overganger. Hver gang jeg klippet det stusset jeg bare litt, og tynnet litt ut. Fikk veldig fint og rett hår hvor jeg så og si ikke trengte voks engang. Etter vask og balsam var det upåklagelig. Etter siste hårklipp har håret mitt vært helt forferdelig, og jeg trenger masse produkter for å holde det i sjakk på grunn av de ekstreme bølgene håret får. Når det er vått krøller det seg mye og selv etter grundig vask er det krøller og bølger. Kan en god hårklipp fikse dette igjen, mon tro? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg skal klippe meg igjen snart. Jeg vurderer å ta med et bilde, samme hvor teit det er, til frisøren. Har dere noen forslag? :D Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Begynner å lure på hvor mye en hårklipp har å si for hvordan håret oppfører seg. I hele høst og vinter har jeg hatt en type sidecut, ikke den sidecuten som partysvenskene går med hvor de så og si barberer bort sidene, men en sidecut med fine overganger. Hver gang jeg klippet det stusset jeg bare litt, og tynnet litt ut. Fikk veldig fint og rett hår hvor jeg så og si ikke trengte voks engang. Etter vask og balsam var det upåklagelig. Etter siste hårklipp har håret mitt vært helt forferdelig, og jeg trenger masse produkter for å holde det i sjakk på grunn av de ekstreme bølgene håret får. Når det er vått krøller det seg mye og selv etter grundig vask er det krøller og bølger. Kan en god hårklipp fikse dette igjen, mon tro? Jeg vil absolutt tro det. Det hjelper ikke om du har det beste av hårprodukter og til og med en egen hårstylist om grunnarbeidet ikke er gjort riktig. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Min frisør tar 100,- for en klipp og bruker Ca 10min. Klipper pilotsveis. Det meste går med maskin egentlig. Er det noe spesielt dårlig? Må si jeg aldri helt har skjønt de som bruker 500-1000,- på en klipp med mindre det er noe spesielt. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Nå er det ikke alle som bare får frisøren til å ta en maskin over hodet heller. 1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 For de som faktisk er ute etter en ordentlig sveis er det verdt pengene. Brukte 800kr på sommerklippen min igår, og det er en helt grei pris å betale når frisøren gjør en så fenomenal jobb som hun gjorde på meg. Trengte nesten ikke si noe før hun kom meg i forkjøpet på alle ønskene jeg hadde for klippen. Men det burde vel være slik med en "senior stylist". Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Jepp, kan se den. Men når man klipper seg hver 1,5 mnd så blir 800,- litt mye for hver gang. Nå er det ikke alle som bare får frisøren til å ta en maskin over hodet heller. Nei jeg vet jo det. Vet om flere som tar samme prisen og bruker kun saks. Jeg bare lurer på om maskin er dårlig. Tar først det meste med maskin og så tar han "finklippen" med saks. Lenke til kommentar
SML Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Skal klippe meg snart, men vet ikke helt hvordan. Vet at fasongen på hodet osv osv har mye å si, men noen som har noen innspill? drømmesveisen er nok noe lignende den Ben Barnes har, men tviler på at jeg kler det Forøvrig har jeg tenkt på denne (drit i at det er chuck bass, tok det første og beste bildet jeg fant) Noen som vet hva slags produkter jeg må bruke for å få tilsvarende hår? prøvd pomade, brylcreem, voks, gele uten noe hell, men kanskje jeg bruker feil merke/produkt? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå