Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.

Anbefalte innlegg

Haha, for en diskusjon! Var vel litt dårlig formlering ja, jeg mente selvsagt en flunkende ny frisyre til sommeren :D Jostein.K; nå er det for sent, men du har rett i at den er oppbrukt. Heldgivis har den litt "wow-faktor" på bygda der jeg opprinnelig er fra ;)

Og jeg klipper meg eigentlig ganske mange ganger i året, alt etter hvilke nye stil osv. jeg har lyst å prøve, om noe skulle ha godt av å vite det!

Endret av piccolo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clay. Føler den fungerer bedre på halvlangt hår.

Edit: Hvis hold er den viktigste faktoren er kanskje den nye H.H. Simonsen Extreme Mud verdt å prøve. Har ikke prøvd den selv, men etter hva jeg lest virker det å være så og si det samme som Mud, men med mer hold.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Ingen teknikk. Bare spray på.

Tror H&M selger en saltvannspray til rundt 40kr, og den gjør nok jobben, dog uten å tømme lommeboka.

Jeg pleier å tørke håret mitt så det "håndkletørt", slenger på Biosilk Silk Therapy, deretter sprayer jeg med saltvannspray og jobber det litt inn. Pleier deretter å la det tørke bitte litt før jeg går løs på voksen.

Lenke til kommentar

Fordi det ikke er saltvann som brukes i saltvannsprayer, men derimot en kjemisk blanding som skal etterligne effekten. Ihvertfall etter hva jeg har sett/lest. Har prøvd Bumble & Bumble sin, men gikk fort over til H&M sin. Betraktelig billigere, og jeg har ikke merket forskjell på de.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Begynner å lure på hvor mye en hårklipp har å si for hvordan håret oppfører seg.

I hele høst og vinter har jeg hatt en type sidecut, ikke den sidecuten som partysvenskene går med hvor de så og si barberer bort sidene, men en sidecut med fine overganger. Hver gang jeg klippet det stusset jeg bare litt, og tynnet litt ut. Fikk veldig fint og rett hår hvor jeg så og si ikke trengte voks engang. Etter vask og balsam var det upåklagelig.

Etter siste hårklipp har håret mitt vært helt forferdelig, og jeg trenger masse produkter for å holde det i sjakk på grunn av de ekstreme bølgene håret får. Når det er vått krøller det seg mye og selv etter grundig vask er det krøller og bølger.

Kan en god hårklipp fikse dette igjen, mon tro?

Lenke til kommentar

Begynner å lure på hvor mye en hårklipp har å si for hvordan håret oppfører seg.

I hele høst og vinter har jeg hatt en type sidecut, ikke den sidecuten som partysvenskene går med hvor de så og si barberer bort sidene, men en sidecut med fine overganger. Hver gang jeg klippet det stusset jeg bare litt, og tynnet litt ut. Fikk veldig fint og rett hår hvor jeg så og si ikke trengte voks engang. Etter vask og balsam var det upåklagelig.

Etter siste hårklipp har håret mitt vært helt forferdelig, og jeg trenger masse produkter for å holde det i sjakk på grunn av de ekstreme bølgene håret får. Når det er vått krøller det seg mye og selv etter grundig vask er det krøller og bølger.

Kan en god hårklipp fikse dette igjen, mon tro?

Jeg vil absolutt tro det. Det hjelper ikke om du har det beste av hårprodukter og til og med en egen hårstylist om grunnarbeidet ikke er gjort riktig.

Lenke til kommentar

For de som faktisk er ute etter en ordentlig sveis er det verdt pengene. Brukte 800kr på sommerklippen min igår, og det er en helt grei pris å betale når frisøren gjør en så fenomenal jobb som hun gjorde på meg. Trengte nesten ikke si noe før hun kom meg i forkjøpet på alle ønskene jeg hadde for klippen. Men det burde vel være slik med en "senior stylist".

Lenke til kommentar

Jepp, kan se den. Men når man klipper seg hver 1,5 mnd så blir 800,- litt mye for hver gang.

Nå er det ikke alle som bare får frisøren til å ta en maskin over hodet heller.

Nei jeg vet jo det. Vet om flere som tar samme prisen og bruker kun saks. Jeg bare lurer på om maskin er dårlig. Tar først det meste med maskin og så tar han "finklippen" med saks.

Lenke til kommentar

Skal klippe meg snart, men vet ikke helt hvordan. Vet at fasongen på hodet osv osv har mye å si, men noen som har noen innspill?

drømmesveisen er nok noe lignende den Ben Barnes har, men tviler på at jeg kler det

ben-barnes-bigga-than-ben.jpg

Forøvrig har jeg tenkt på denne

chuck-bass-gossip-girl_21061096.jpg

(drit i at det er chuck bass, tok det første og beste bildet jeg fant)

Noen som vet hva slags produkter jeg må bruke for å få tilsvarende hår? prøvd pomade, brylcreem, voks, gele uten noe hell, men kanskje jeg bruker feil merke/produkt?

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...