Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med shampooer fra Redken :) Kjøp shampoo og hair conditioner av den dyre sorten, så slipper du shampoo bestående av 90% vann, produktet pleier og fungere etter erfaring hvertfall :) Pass på at du kjøper produkter beregnet til tørt hår!

Lenke til kommentar
Hårtap skylles nok ganske svake gener. Så skal du bekjempe dette problemet må nok reise tilbake i tid og introdusere en av foreldrene dine til en annen person med sterkere gener.

Hårtap skyldes ikke svake gener. Årsaksmammenhengen er ikke helt kartlagt, derfor finnes det heller ikke noe effektivt motmiddel, men forskningen har visstnok funnet ut at det har en sammenheng med mye testosteron i underhuden i det området der man mister hår.

 

Svake gener er noe som beskriver arvelige sykdommer, fysiske svakheter og lignende. Hårtap er ingen sykdom eller svakhet. Akkurat som mørk hud, rødt hår, krøllete hår eller fregner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjekk frisørene og se om de har noen. American Crew har en fin-fin pomade. Eller så kan du alltids forsøke en gel fra Redken som gir mye glans til håret. Veit at de bruker den til flere av karakterene i Mad Men. I verste fall får du kjøpe en boks Dax, men det funker jo det og, og det er jo strengt talt mer pomade enn de to jeg nevnte før. :wee:

Lenke til kommentar

Hårtap skyldes ikke svake gener. Årsaksmammenhengen er ikke helt kartlagt, derfor finnes det heller ikke noe effektivt motmiddel, men forskningen har visstnok funnet ut at det har en sammenheng med mye testosteron i underhuden i det området der man mister hår.

 

..Og hva er grunnen til mye testosteron i underhuden?

 

For meg ville det vært en svakhet, fordi jeg ikke kler korte hårfrisyrer.

Endret av Stoop kid
Lenke til kommentar

Noen som har tips til en bra saltvannsspray? Pleier som regel kjøpe frisørprodukter, men denne gangen endte jeg opp med en saltvannsspray fra Lee Stafford, kjøpt på Vita. Med mindre man liker å lukte som en dame på 70+ så ville jeg ikke kjøpt den.

 

Så om noen har noe bedre å anbefale så mottas tips med takk!

Lenke til kommentar

Hårtap skylles nok ganske svake gener. Så skal du bekjempe dette problemet må nok reise tilbake i tid og introdusere en av foreldrene dine til en annen person med sterkere gener.

 

Jeg derimot, har fått ganske langt hår nå. Hva slags produkter bør jeg bruke da? Voks og gele er bare å glemme. Er mousse aktuelt?

Mousse for å mykgjøre håret, paste for å forme det sånn noenlunde, blir ikke så godt hold med paste som oftest, men det holder jo håret til ene siden feks, som Spencer i Criminal Minds

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...