Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor hårsåre er folk her? I de gode gamle dager, da det ikke var uvanlig å plutselig lugge ei jente eller lignende, oppdaga man etter hvert at folk kan være ekstremt hårsåre. Personlig har jeg aldri vært hårsår, og det gjør meg ikke vondt om folk river og sliter i håret mitt.

 

Hvilke faktorer er det som spiller inn på hårsårhetsgrad?

Lenke til kommentar
Hvor hårsåre er folk her? I de gode gamle dager, da det ikke var uvanlig å plutselig lugge ei jente eller lignende, oppdaga man etter hvert at folk kan være ekstremt hårsåre. Personlig har jeg aldri vært hårsår, og det gjør meg ikke vondt om folk river og sliter i håret mitt.

 

Hvilke faktorer er det som spiller inn på hårsårhetsgrad?

7003203[/snapback]

 

Hair is beautiful!

 

Jepp, det er det eneste på meg selv jeg oppriktig kan si jeg er stolt over, og mitt hår er KORT!

 

Long0r H4iR plx.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker Stonemeister, men det var pinadø ikke mye bra svar på spørsmålet hannes :p

 

Jeg er heller ikke hårsår.

 

Men jeg sliter derimot med et hår som irriterer ræven av meg... Føler at jeg bare er fornøyd med håret mitt når det er fettete og generelt ustelt, men det tilsier at jeg må bruke veldig mye voks(som jeg avskyr og i tillegg ødelegger hår/hodebunn) og ikke kan dusje så ofte siden håret ser best ut etter mye voks + en god natts søvn.

Lenke til kommentar

Er ikke generelt "hårsår" men jeg liker ikke at folk skal krafse og klore og rote rundt i håret mitt.

 

Har ingenting imot at folk tar på det av og til, men det finnes folk som er ekstreme.

 

Vil si at jeg er litt over gjennomsnittet i hårsår, mest på grunn av at jeg nekter å klippe meg, men det er bare fordi jeg gjør opprør mot foreldregenerasjonen.

 

Rundt gjennomsnittet... selv om jeg sikkert oppfattes som hårsår-maximum.

 

Jeg er bare stolt av håret mitt, jeg kan jo putte det i munnen :love:

Lenke til kommentar
å være hårsår er det samme som at du får mye letter vondt i "håret" når noen drar idet, har ingenting med hvordan håret ser ut.

7003764[/snapback]

 

Neivel, da har jeg misforstått uttrykket i og med at moder'n alltid sier at jeg skal slutte å være så hårsår når jeg nekter frisør.

 

Nei, jeg får ikke spesielt vondt når folk drar i håret mitt.

Lenke til kommentar

Men er helt enig med at folk ikke skal røre håret mitt, rett før det vanket skikkelig lusing til en som tokk på håret mitt engang, kjente ikke personen engang.

 

Edit: Tror jeg kan ligge litt mer på mitt hårproblem: Sliter med tørt hår, altfor krusete, altfor mye volum, og det er generelt mongo. Har krøller også viss det har noe å si for eventuelle ting som kan fungere. Kan også legge til at jeg prøver å spare til langt hår, men hitil har det vært umulig, å bruke voks/gele eller andre ulumskheter er ikke interesant i det heletatt.

 

Har hitil notert balsam, men ingen har nevnt en god balsam, så sitter litt fast der.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Har noen et par tips til å få håret til å vokse raskere? Jeg er i hårkrig med en kompis og vil ha light-speed mode på håret mitt.

6999129[/snapback]

 

Gå heller på helsekost forretning og kjøp Arcon Tisane hårkur. Funker bra den. Bruker den selv, fordi jeg begynte å bli litt tynn på toppen (er 22 så det er ikke spesielt morsomt).

 

Et annet hårråd er, ikke vask håret med shampo/balsam vær dag. Et generelt råd sier at du skal vaske håret med såpe vær tredje dag. Ellers bruk rent varmt vann. Har prøvd det selv og håret fikk mer liv i seg. Mange shampoer skader håret mer enn de gjør det godt, f.eks Head & shoulders.

 

Edit: Bort med en C, heter da Arcon Tisane og ikke Arcon Tiscane. Hvor kom den Cen fra?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Head & Shoulders er en utrolig sterk shampo. Den er ikke anbefalt å bruke over lengre tid.

 

Generelt sett anbefales det å kjøpe shampo hos frisør + ha to shampoer og bytte mellom dem. Du kan f.eks ha en for hodebunn og en for hår, så bytter du mellom dem. Da får du sunn hodebunn + sunt hår. Til de som bruker mye sterk voks kan det være lurt å kjøpe en shampo som fjerner produktrester.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om jeg skal farge håret mitt rødt igjen jeg..... hva mener dere?

 

Og Elvital funker som faan for meg (både balsam og shampoo) får fint hår da  :D

7008741[/snapback]

Hvilken hårfarge har du fra før? Jeg har farga mitt hår rødt for andre gang nå (opprinnelig brunette) og klarer ikke bli fornøyd da det ser mer rosa enn rødt ut :ermm:

 

Men rødt hår er peent, så om du liker det - go for it ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...