B4stian Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Tenker da spesielt på data og mobil (også tilbehør). Noen store og fine butikker og hamstre i? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Spørsmålet jeg stiller meg er om datautstyr er så fryktelig mye billigere i østeuropa? I Sør-europa så er i hvertfall prisene omtrent de samme som her oppe i nord Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Lomz: ikke sikker selv, men kan jo alltids høre om noen vet. Hvertfall så er prisnivået på andre ting litt anderledes enn her... Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 vari Polen med klasse for ett par år siden, og Nintendo DS var faktisk dyrerer enn i Norge! Men Headsett var billig....kanskje ikke merke da men. Andre datautstyr virket dyrt, altså vanlig pris. Men det var i Polen.. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg var i Praha i sommer og på de stedene jeg så på priser på mobiltelefoner så lå disse skyhøyt over nivået her hjemme . Selv brukte telefoner til salgs lå høyt over ... Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Søkefunksjonen i forumet er vel kjekk: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=425794 Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Nja, når vi var me skolen fant vi datamus til 10kr stykket. Riktig nok noen som så ut som de kommer fra 70 tallet. Dette var et skrekk eksempel. Men sånn generelt var Trust et av de bedre merkene der nede, sier litt. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg var der i vinter. Jeg trålet sentrumsbutikkene etter datautstyr, spill, mv. Alt jeg kunne finne, var dyrere enn her. Fotoutstyr ligger på omtrent samme pris som her. Jeg kjøpte et par minnekort til kameraet. Ikke for at det var billigere, men for at jeg trengte det. Det er en fin by med mange fine motiver. Jeg anbefaler en tur. Det som er billigere, er øl og mat. Det er mye billigere. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Generelt er ikke prisene i Norge på dette så høyt i forhold til andre land. Det er forholdsvis sjelden man finner noe som er såpass mye billigere at det lønner seg mtp at man mister den gode reklamasjonsretten f.eks. Det eneste landet jeg har vært i der forbrukereletronikk har vært merkbart rimeligere enn i Norge er Belgia, men dette kan gjerne ha endret seg. Husk at vi nordboere har sterk kjøpekraft og at vi er teknokrater. Ergo er det mange leverandører og dermed billigere priser her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg tror ikke det er noe særlig å spare på å kjøpe der. For det første så er butikker generellt dyrere enn nettbutikker. Handler du i Norge kan du enkelt finne og handle i nettbutikker. I Praha må du sansynligvis ty til butikkene med (dyre) lokaler. Jeg tror det er få data og mobil-produkter som er billigere der. Kanskje varer som er produsert i Tsjekkia hvis momsreglene legger til rette for ekstra lave priser på Tsjekkiske produkter. Det meste er nok importert, men jeg vet at Tsjekkia produserer harddisker for Hitachi. Jeg tror de produserer en del annet datautstyr også men jeg er usikker på hva. Uansett så tror jeg ikk det er så mye å spare på det at det er verd å hamstre. Da er det bedre å fylle kvota si med alkohol, tobakk, kjøtt og godteri og selge det når man kommer hjem (hvis man ikke skal ha det selv). Hvis du samtidig velger å gå til frisøren og tannlegen når du er der så sparer du yttligere store summer i forhold til å gjøre det samme i Norge. Ellers får jeg bare ønske deg god tur. Praha er en nydelig by og en flott opplevelse. Bruk tiden godt og kos deg/dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå