Gå til innhold

Butikker i Praha med billig hardware?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var der i vinter. Jeg trålet sentrumsbutikkene etter datautstyr, spill, mv. Alt jeg kunne finne, var dyrere enn her. Fotoutstyr ligger på omtrent samme pris som her. Jeg kjøpte et par minnekort til kameraet. Ikke for at det var billigere, men for at jeg trengte det. Det er en fin by med mange fine motiver. Jeg anbefaler en tur. Det som er billigere, er øl og mat. Det er mye billigere.

Lenke til kommentar

Generelt er ikke prisene i Norge på dette så høyt i forhold til andre land. Det er forholdsvis sjelden man finner noe som er såpass mye billigere at det lønner seg mtp at man mister den gode reklamasjonsretten f.eks. Det eneste landet jeg har vært i der forbrukereletronikk har vært merkbart rimeligere enn i Norge er Belgia, men dette kan gjerne ha endret seg.

Husk at vi nordboere har sterk kjøpekraft og at vi er teknokrater. Ergo er det mange leverandører og dermed billigere priser her :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noe særlig å spare på å kjøpe der. For det første så er butikker generellt dyrere enn nettbutikker. Handler du i Norge kan du enkelt finne og handle i nettbutikker. I Praha må du sansynligvis ty til butikkene med (dyre) lokaler.

Jeg tror det er få data og mobil-produkter som er billigere der. Kanskje varer som er produsert i Tsjekkia hvis momsreglene legger til rette for ekstra lave priser på Tsjekkiske produkter. Det meste er nok importert, men jeg vet at Tsjekkia produserer harddisker for Hitachi. Jeg tror de produserer en del annet datautstyr også men jeg er usikker på hva.

Uansett så tror jeg ikk det er så mye å spare på det at det er verd å hamstre. Da er det bedre å fylle kvota si med alkohol, tobakk, kjøtt og godteri og selge det når man kommer hjem (hvis man ikke skal ha det selv). Hvis du samtidig velger å gå til frisøren og tannlegen når du er der så sparer du yttligere store summer i forhold til å gjøre det samme i Norge.

Ellers får jeg bare ønske deg god tur. Praha er en nydelig by og en flott opplevelse. Bruk tiden godt og kos deg/dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...