HKboss Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Jeg skal installere windows 2000 og er litt grønn på windows. Jeg har et par spørsmål: Må jeg bruke oppstartsdiskett? Isåfall, spiller det noen rolle hvilket windows den kommer i fra? Eller kan jeg bare boote opp me cd slik som jeg gjør i linux installen? På forhånd takk for alle svar :smile: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Boot med CD. Ellers må du bruke 4 disketter som lages fra CD. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Og disse diskettene lager du ved å gå i mappen "bootdisk" i rot på CD'n, der velger du filen mkboot.exe og vips, så spør kassa etter noen disketter. _________________ -sanoJ- "Jeg har en løsning. Den passer bare ikke til dette problemet." [ Denne Melding var redigert av: Xqtor på 2002-11-02 16:20 ] Lenke til kommentar
HKboss Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Men hva om jeg har en IBM maskin som har egen IBM bois. Det vil si at jeg ikke kommer inn i den for å velge at den skal boote fra cd. Fordi når jeg setter i cden fortsetter den bare oppstarten av 98. :/ Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 gå i bios og sett på: first boot device cdrom. også går allt av seg selv Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 16:55, skrev HKboss:Men hva om jeg har en IBM maskin som har egen IBM bois. Det vil si at jeg ikke kommer inn i den for å velge at den skal boote fra cd. Fordi når jeg setter i cden fortsetter den bare oppstarten av 98. :/ sorry leste ikke dette. ja da må du bruke disketter. Lenke til kommentar
HKboss Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Men jeg finner ikke den fila som lager disketter på cd'en. Finnes denne på internett noe sted? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hei. Tror ikke du trenger 4 disketter for å få til det der. Om maskinen er satt til å boote fra A:, så bruker du kun en win98 style bootdisk eller lignende (Med cd-rom drivere). Når du er bootet, så går du til mappen ../I386/ på win2k plata, og starter install.exe derifra. Lenke til kommentar
HKboss Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Det er ingenting som heter install.exe i i386 mappa? setup.exe ligger i mappa utenfor denne, men denne vil ikke kjøre i dos. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Du skal bruke winnt.exe i /i386..... :smile: Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Tenk at jeg tabbet meg ut på denne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå