Style Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei Nå er bilen snart i hus og jeg tenker grundig på å lakkere den om Men tingen er at det blir litt dyrt å få sendt den bort for lakkering. Så jeg tenker på å gjøre det selv, Jeg har kansje 20 "lakkeringstimer" som erfaring, men dette er kun med matt militærlakk, men rasultatet har blitt ganske bra, jeg har definitivt lært å male uten at det renner etc.. Det jeg lurer på er hvor mye vanskligere er det å lakkere med blank lakk?? Takker for svar Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg vil si at det er temmelig vanskelig. Unngå renning, få det til å dekke helt, unngå skjolder, unngå lakkstøv, unngå å ta i ny lakk før den har tørket osv Det er fullt mulig å få til et bra resultat selv, men det er en grunn til at vi har profesjonelle som driver med dette da, ikke regn med å få det bra første gangen, øvelse gjør mester Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Prøv på noe annet først, ikke gå rett på bilen. Da ser du om du mestrer det, eller om du bør finne noen andre. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Forarbeidet er utrolig viktig også. Lenke til kommentar
steeler Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er vel viktig å ha et rent/støvfritt rom, samt at temperaturen bør være ca 40 grader. Så må du jo ha utstyret for lakkering, en kraftig nok kompressor kommer vel på rundt 7000-8000kr? Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Finn deg en kamerat som lakkerer SVART (og andre farger..) Lakke selv blir ikke bra, om du ikke har ordentlig sprøyte, kompressor, støvfritt rom, og tørkeboks. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Malekost + Jernia maling = suksess? Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Som nevnt, uten et støvfritt rom og skikkelig utstyr så blir det garantert ikke bra. Små deler kan fint lakkeres selv med alt fra brukbart til meget bra resultat, men å lakkere en hel bil er ikke for hvem som helst. Men det spørs jo selvfølgelig hva slags ambisjoner man har. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Malekost + Jernia maling = suksess? 7150313[/snapback] Sjeldent, med mindre det er snakk om f.eks tromler eller lignende. Malte mine tromler/caliptere med Hammerite, det ble greit nok. Er jo sjeldent noen som står og beundrer disse, men det ser penere ut enn rust. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg lakkerte en bil for en stund tilbake med sort bengalakk, ble så bra som man kunne få det, ser fint ut, til og med når man er nærme, stod ute av alle ting når jeg gjorde det, så det er ikke et must å stå i et støvfritt rom, men kommer litt ann på åssen bil osv, osv. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Kompressor på thorsov, 2k for en 50 liter, 3hk med 356l\m fri luftflyt, biltema proffsprøyte med overliggende kopp, lastebillakk fra Meca, 2k for ca 5l ferdig maling+ alt smådillet du trenger i tillegg, vannutskiller, slanger til kompressorn, dekkplast, maskeringsteip ect. begyn i det små, ta flere tynne strøk heller en å regn med at det går brillefint med å prøve å gjøre som proffene, lakk ting som kan skrus av først, dører, panser, bakluker, takluker ect. jeg har nå delt med deg min rute til suksess ^^ Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 (endret) bengalakk er fyfy btw, lykke til med å få det av igjen ^^ btw marvil, så fin bil og tromel bremser? Endret 1. november 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
pine Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 bengalakk er fyfy btw, lykke til med å få det av igjen ^^ btw marvil, så fin bil og tromel bremser? 7197499[/snapback] Er standard på en vanlig golf 3. Man må få gti eller vr6 for å få disker bak. Med tanke på at GTI har bare 15hk mere , og forsikrignen er jo svindyrt bare gti skiltet står der, så er det fan meg ikke verdt det. (har en makan bil som marvil, bare at den ikke ser halveis så bra ut ) http://img236.imageshack.us/img236/3528/kuca006oy6.jpg Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) jeg vet, men jeg ville ikke gått for en cl\gl kontra gti for alt i verden om jeg så hadde boxern i brann. jeg ofrer IKKE de 22ekstra gampene jeg har, synes det er vel lite som det er. btw, en konvertering er ikke dyr på www.ebay.com og det ser så VANVITTIG mye bedre ut! Endret 7. november 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 40 grader? hva? jeg er lakkerer selv, i en sprøyteboks er det mellom 19 til 23 grader ca.+ det er en jevn gjennomstrømning av luft i boksen. blåser inn oppvarmet luft oven i fra og ned i golvet som suger det ut.er filter foran og etter. Forarbeidet er nesten hele jobben, er ikke forarbeidet bra kan du bare glemme å få et fint resultat. Får mangen jobber der kunden har pusset bilen selv, og sier at den er klar til lakk, jeg skal kun sprøyte.90% av dem jobbene ser helt jæ....... ut. dette på grunn av forarbeidet ikke blitt gjort sikkeligt. du bør ha en kompressor me litt størrelse på ja, på en hvlp( high volum low pressure) sprøyte skal du ha nesten 2 kg inn på sprøyta hele tiden. Du trenger og en vann og olje utskiller til kompressoren og, denne er det verd og bruke litt penger på. selve sprøytingen er bare å øve, øvelse gjør mester som dem sier. mitt tips er å lære den å bli kjennt me sprøyten, avstand fra objeket og hastighet, jevne og rolige bevegelser. har lakkert i 4-5 år nå. og lærer noe nytt hver dag. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 er ikke vannutskiller og oljeskiller det samme? gjør ikke vannutskilleren den jobben og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå