Xvani Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 lar det seg gjennomføre? Hvordan? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Kopier filene til en mappe på harddisken. Start opp i dos, og start flashingen derfra. Skulle gå fint. :smile: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 oi, glemte å si at jeg kjører XP :smile: (med NTFS) Eneste måte å komme seg i DOS på er å lage en MS-DOS startup disk og det går jo ikke. Dessuten hadde det ikke gått da NTFS partisjoner ikke kan avleses i DOS. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Restart maskina. Trykk F8. Velg sikkermodus med bare komandolinje. Da er det bare å finne mappa og flashe ivei. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 18:57, skrev Bach:Restart maskina.Trykk F8.Velg sikkermodus med bare komandolinje.Da er det bare å finne mappa og flashe ivei. Det var et flott tips. Takk for det! :smile: Alternativt, hvis jeg forstår det riktig, er å bruke gammel oppstartsdiskett for win98/win95 og kopiere flash-filene fra floppy til den virtuelle RAM-disken og flashe derfra. Så det går å flashe uten floppy på den måten også. Ble litt usikker på hva personen bak innlegget mente, men går ut fra at hovedpoenget var å ikke flashe direkte fra floppy da det ikke anbefales. :wink: Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-11-02 19:20 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 hovedpoenget var at floppyen min har røket. Og da jeg hovedsaklig bruker CD RW eller CDR er jeg ikke interresert i å bruke 200kr på en ny :smile: Lenke til kommentar
lordnyx Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Skaff deg winimage få tak i et floppy image med msdos rediger floppyimage i winimage (pælm inn bios filene) start nero velg bootable cd i boot tabben på cd instillingene velger du image istedet for floppy. referer til det herlige floppy image med innlagte bios filer brenn cd restart pc, sjekk at den er satt til å boote fra cd flash bios :smile: Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har aldri hatt noe problemer med å flashe fra floppy. Det kan ikke bare være flax. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Joda.. Falshing fra Windows / CD funker fint det. Problemet er at enklelte flasheprogrammer krever tilgang til skriving, og da sliter disse alternativene litt.... Det eneste fullgode alternativet er BIOS integrert flashing. Dette skjer desverre via floppy, og er dermed ikke et fullgodt alternativ. -KJ EDIT: Problemer med o / å... _________________ [f]orum [ endret av jevel den 2002-11-08 03:33 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 16:27, skrev Xvani:hovedpoenget var at floppyen min har røket. Og da jeg hovedsaklig bruker CD RW eller CDR er jeg ikke interresert i å bruke 200kr på en ny :smile: eh, en smule off topic, men siden det er et hovedpoeng: har du skrujern er de gratis på 'skroten'. :smile: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 får ikke dette til jeg... Men må innrømme at jeg bare har flashet 1 gang før. Anyways. hvordan skal jeg sette ramdrive?? (???) Sånn jeg ser det skal jeg bare skrive: [AMIflh.exe a6380vms560] i katalogen der filene ligger (c:BIOS) men det går ikke... Hva mer må jeg gjøre? har lest guiden på MSI. Hva er det som må forandres her? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 23:53, skrev lordnyx:Skaff deg winimagefå tak i et floppy image med msdosrediger floppyimage i winimage (pælm inn bios filene)start nerovelg bootable cdi boot tabben på cd instillingene velger du image istedet for floppy.referer til det herlige floppy image med innlagte bios filerbrenn cdrestart pc, sjekk at den er satt til å boote fra cdflash bios :smile: funker dette med CD-RW? Gidder ikke kaste bort en CD på KUN bios... Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Ja det funker. Og hvis du ikke får tak i en gammel sliten floppy drive,så kan du vel sikkert bruke en cd på bios? En cd=5-6 NOK :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå