stigfjel Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 sudo yum-get install openssh-server da? 7107347[/snapback] Det vet ikke jeg, kan ikke Fedora. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 hei . prøv å google litt med VNC som søkeord , tror du finner det du trenger der snakker vi terminaler , snakker vi veldig fort avansert ! 6977983[/snapback] har brukt litt PuTTY no, men vil prøve VNC.. virker enklere noen som har en kjapp guide (for Ubuntu?) kordan eg setter opp og bruker dette Linux Ubuntu(server) mot Windows XP(Viewer)? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Et putty tips er å legge putty som ssh.exe i windows katalogen. Da trenger du bare klikke start -> kjør -> ssh brukernavn@servernavn og trykke enter, så kobler du til serveren Endret 19. november 2006 av Ueland Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 sudo apt-get install tightvncserver og så bruker du en eller annen klient til WindowsXP. http://realvnc.com er fin. Er forresten mulig at du må konfigurere litt på serveren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Et putty tips er å legge putty som ssh.exe i windows katalogen. Da trenger du bare klikke start -> kjør brukernavn@servernavn og trykke enter, så kobler du til serveren 7266584[/snapback] takk for tips skal prøve det sudo apt-get install tightvncserver og så bruker du en eller annen klient til WindowsXP. http://realvnc.com er fin. Er forresten mulig at du må konfigurere litt på serveren. 7266587[/snapback] hmm.. ikkje for å virke "utakknemlig" ut, men har allerede installert tightvnc, men eg klarer ikkje kjøre det noe spesielt eg må konfigurere? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Installerte du tightvnc eller tightvncserver? Hvis du bare installerte tightvnc, så er det viewer/klient, ikke server. Konfigurasjonsfilene ligger som oftest i /etc/tightvnc/tightvnc.conf eller lignende. locate tightvbc er fin. updatedb bør kanskje kjøres først, hvis det er en stund siden du har oppdatert databasen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Som jeg har sagt før: bruk heller RealVNC fremfor TightVNC. RealVNC fungerer bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 jada, tightvncserver e installert. bare eg som e litt hastig no har eg prøvd å konfigurere tightvnc.conf.. må eg bruke en tightVNC-klient mot dettem eller kan eg f.eks bruke RealVNC sin klient? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Et putty tips er å legge putty som ssh.exe i windows katalogen. Da trenger du bare klikke start -> kjør brukernavn@servernavn og trykke enter, så kobler du til serveren 7266584[/snapback] du må skrive ssh brukernavn@servernavn er ikke nok med brukernavn@servernavn Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Oppdaterte innlegget mitt litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå