BigJaffa Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Har bytta CPU kjøler men etter eg gjode det så piper pcen heile tida. Lyden kan minne om ein brannalarm eller noko slikt. Har no prøvd å finne feilen uten hell, CPUen er ikkje for varme, vifte hastigheten til CPUen er på mellom 1200 og 1300 Opm meiner eg. Det ryker ikkje eller lukter svidd av pcen heller... Det går fint ann å spele og sjå på film alt er som før bare at den alarmen er der... Har dratt ut speakeren on for den gjekk meg på nervene.... Er det nokon som veit kva som er gale? CPU kjøler Komponenter: AMD 64 754 3400+ Abit KV8Pro V1.1 Kingstone HyperX 1024MB Sapphire Radeon X800PRO 256MB Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Sjekk hva pipekoden betyr. Det står enten i hovedkortmanualen, eller antakelig på Abit sine hjemmesider et sted. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Sjekk hva pipekoden betyr. Det står enten i hovedkortmanualen, eller antakelig på Abit sine hjemmesider et sted. 6977537[/snapback] sjekk om cpu'n sitter skikkelig i sokkelen. min gjorde ikke det etter at jeg bytta kjøler, og da pep den hele tiden. sjekk om det er noen pinner som er bøyd, eller om du bare rett og slett har satt den feil nedi på noen måte. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Jeg tipper at det har noe med innstillinger i BIOS å gjøre. Nærmere bestemt under innstillinger for CPU-viftestyring / RPM-monitoring. Hvis du for eksempel bytter ut en vifte som er blitt styrt av hovedkortet/BIOS, for å koble den nye viften til et annet sted (kanskje til en egen viftekontroller), vil hovedkortets overvåkingsfunksjoner tro at vifta har feilet fordi BIOSen ikke lenger klarer å lese av turtallet på vifta - og dermed varsle via en alarm. Slå av CPU-fan RPM-monitoring (eller tilsvarende) i BIOSen din, hvis det er aktivert. Endret 2. oktober 2006 av Caze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå