goliatmo Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 I det siste har jeg åpnet øynene for funken. Jeg har allerede en del Parlament og freak power. Kan noen annbefale god funk? PS. jeg mener å ha sett en samletråd for slike tråder, men klarte ikke å finne den.. Takkitakk for hjelp Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg melder meg på her. Har vært på utkikk etter funk ala Interstate 76-soundtracket i snart ti år nå. Curtis Mayfield er en mann jeg har blitt mer og mer glad i i det siste, sjekk ut ham, og selvsagt nevnte soundtrack. Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Bra funk? Check out: Endret 1. oktober 2006 av white_pony Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Du kan sjekke ut bandet Primus. Herlig bass-spill i låtene. God funk Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Mourning Widows er utrolig tøff funk-rock. Ganske ukjent, og jeg vet ikke hvor enkle skivene er å få tak i, men her er ihvertfall en video Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jamiroquai har vel mye bra... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Gjorde litt research på egen hånd, og kom fram til kanskje den feteste funken jeg har hørt etter Interstate 76-soundtracket: Rick James! Fy satan så groovy. Mourning Widows var fett, men litt vel grungete etter min smak. Endret 1. oktober 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 yey, masse gode forslag her! I thank you, peapol of HW! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg melder meg på her. Har vært på utkikk etter funk ala Interstate 76-soundtracket i snart ti år nå. Curtis Mayfield er en mann jeg har blitt mer og mer glad i i det siste, sjekk ut ham, og selvsagt nevnte soundtrack. 6977154[/snapback] Skriver under på Curtis. Spesielt albumet Superfly Ser du har nevnt Parliament. Funkadelic er søsterbandet deres. Litt mer rocka. Anbefaler Maggot Brain og One Nation Under A Groove Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Sjekk ut Lenny White med Venusian Summer. Jeg liker ikke funk selv, men klarer fint å høre at det er bra musikk for de som måtte like den sjangeren. Meget forseggjort skive som står høyt i kurs hos mange... Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Sly and family stone er vell funk, right? Dont call me nigger whitey Clinton er jo den råeste evvvver uansett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Nye albumet til Red Hot Chilli peppers! :O Det eier! Er ikke sikker på om det er funk, men det er svinaktig funky Edit: pokker og da.. masse feil Endret 2. oktober 2006 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Nye albumet til Red Hot Chilli peppers! :O Det eier! Er ikke sikker på om det er funk, men det er svinaktig funky Edit: pokker og da.. masse feil 6986485[/snapback] Det er poprock. Anyways, skal du ha funk er Blood Sugar Sex Magik det rette albumet! Lenke til kommentar
Kasparf Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 oi oi oi Hvor skal man starte? Jeg ser at James Brown ikke nevnes i det hele tatt her! SKANDALE!!!! Det er ikke alltid det mest kjente av en artist er det feteste, slik er det i alle fall ikke med James Brown. Jeg vil anbefale albumene Mothelode og In the Jungle Groove... Tower of Power er ett mer moderne band som har en sinnsykt fet blåserekke! de hadde (vet ikke om de har det fortsatt) årlige konserter på Smuget i Oslo... Ellers har man jo Kool & the gang (best kjent for Jungle Boogie fra Pulp Fiction) Earth Wind & Fire (litt mer mot disco) The Meters (instrumental-funk) ellers vil jeg anbefale pandora.com for videre utforskning... et finfint verktøy for moderne cratedigging Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kjøpte meg Funkadelics skive "Maggot Brain" i dag. Kan trygt anbefale denne. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 The Bee Gees - Boogie Child The Commodores - Machine Gun Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 oi oi oiHvor skal man starte? Jeg ser at James Brown ikke nevnes i det hele tatt her! SKANDALE!! Det er ikke alltid det mest kjente av en artist er det feteste, slik er det i alle fall ikke med James Brown. Jeg vil anbefale albumene Mothelode og In the Jungle Groove... Tower of Power er ett mer moderne band som har en sinnsykt fet blåserekke! de hadde (vet ikke om de har det fortsatt) årlige konserter på Smuget i Oslo... Ellers har man jo Kool & the gang (best kjent for Jungle Boogie fra Pulp Fiction) Earth Wind & Fire (litt mer mot disco) The Meters (instrumental-funk) ellers vil jeg anbefale pandora.com for videre utforskning... et finfint verktøy for moderne cratedigging 6986831[/snapback] Jeg følte at james brown ikke trengtes å nevne, akkuratt som red hot chillipeppers bare for å renvaske navnet mitt her^ Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Her er noen brukbare funkgrupper: Mother Finest Lipps Ins. The Temptations Lenke til kommentar
kalli Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Gjorde litt research på egen hånd, og kom fram til kanskje den feteste funken jeg har hørt etter Interstate 76-soundtracket: Rick James! Fy satan så groovy.Mourning Widows var fett, men litt vel grungete etter min smak. 6980321[/snapback] "I'm Rick James bitch!" :!: Funk er kult! Vet ikke om The Whispers er funk eller mer disco... De er i hvertfall veldig bra! Anbefaler sangen "And The Beat Goes On". Skikkelig fet sang! Endret 3. oktober 2006 av kalli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå