goliatmo Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 slik det er nå, så blir vel religionen et tallsrør for ikke kulturen, heller desperasjonen. Jeg tror at muslimer føler seg samlet når pressen fremstiller dem alle som terrorister. Dette er bare noen av muslimene, og noenfåtalls av dem igjen blir sendt på überreligiøse skoler og noen av dem igjen blir terrorister.. Lenke til kommentar
.... Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Respekterer man ikke retningslinjene så får man sine innlegg fjernet, enkelt og greit. Har man problemer med det så ikke kast bort min eller sin egen tid på å skrive noe som strider med retnignslinjene, det er ikke værre enn det Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 gah! hvorfor kan ikke alle bare ha respekt for hverandre også kan vi alle leve sammen i fred og harmoni? 6980433[/snapback] Ikke alle fortjener respekt? Fordi i vesten så tror går folk rundt og tror at muslim betyr terrorist (ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer etc) og når disse tullingene i tilleg begyner å fremstille muhamed som terrorist så skjønner jeg godt at folk blir sindte! Nei, nei... Grunnen til at de er sinte er at de blir oppdratt til å hate vesten og vestlige verdier. "Utdannelsen" deres, hvis de har noen, går ut på religion, religion, religion, og de blir hjernevasket fra de er små. Det er umulig å sammenligne med kristendommen fordi våre hus aldri blir bombet og våre koner alldri blir voldtatt på grunn av løgner på vår kultur og religion! 6980501[/snapback] Eh jo, kristne har vært utsatt for de mest brutale overgrep gjennom historien. Hvis du sammenligner hvordan kristne i muslimske land har det, og hvordan muslimer i kristne land har det, så vil du se at sistnevnte har det mye, mye bedre. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Interessant at TV2 ikke viste disse for et år siden, men føler at det er ok å vise dem nå... sansyneligvis fordi kontroversjen har dødd ut. Synes det er temmelig feigt av TV2 ledelsen. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Interessant at TV2 ikke viste disse for et år siden, men føler at det er ok å vise dem nå... sansyneligvis fordi kontroversjen har dødd ut. Synes det er temmelig feigt av TV2 ledelsen. 6981826[/snapback] Ja, mere blod. Som nevnt har TV2 forklart hvorfor:- Du var imot å vise tegningene sist, er du fortsatt av den formening at de ikke burde vært vist? - Jeg er og var av den formening at det ikke var riktig av TV2 å vise tegningene da det rant blod i gatene. Det ville være å kaste bensin på bålet. Nå er situasjonen en helt annen. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ja, mere blod. Som nevnt har TV2 forklart hvorfor: Hvor mye blod tror du verden kommer til å se om vi lar islamistene ture frem, slik vi lot fascistene, nazistene og kommunistene gjøre i det forrige århundret, Feynmann? Det vestlige apologetikere driver med ovenfor islam er verken fornuftig eller diplomatisk, det er forræderi og feighet. Og dersom vi fortsetter å ta et skritt tilbake hver gang gærne religiøse grupper utfordrer våre rettigheter og prinsipper om frihet tar det ikke lang tid før de tar seg til rette. Viker man tilbake fra en bølle blir bare mobbingen verre. Så ja... mere radikalt muslimsk blod må gjerne flyte om det redder våre liv og vår frihet. Så får de bare forsøke så godt de kan. De vil aldri vinne frem i lengden. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hvor mye blod tror du verden kommer til å se om vi lar islamistene ture frem, slik vi lot fascistene, nazistene og kommunistene gjøre i det forrige århundret, Feynmann?6981861[/snapback] Hva har det med saken å gjøre. Vi lar dem ikke ture fram. Vi har ikke lovet, langt mindre planer om, å innføre sensur for å blidgjøre islamister. Det er dumt og unødvendig å eskalere en konflikt når den står på. Jeg ser ikke at vi har tapt noe som helst på det. Når situasjonen var som den var tviler jeg på at de som demonstrerte var noe særlig mottakelig for våre synspunkter. Nå er situasjonen en annen, og det er på tide å starte på nytt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kan ikke skjønne hvorfor de blir så sinna på grunn av en tegning,muslimene har tegna jesus mange ganger,vi blir da ikke sinna for det.. 6980458[/snapback] i deres hellige bok, står det at muhammed ikke skal bli avbildet elns. derfor. det står ikkeno sted at Jesus ikke skal avbildes. husker jeg ikke helt feil gjelde dette "bare" ansiktet til Mohammed og ikke hele kroppen hans. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hvor mye blod tror du verden kommer til å se om vi lar islamistene ture frem, slik vi lot fascistene, nazistene og kommunistene gjøre i det forrige århundret, Feynmann?6981861[/snapback] Hva har det med saken å gjøre. Vi lar dem ikke ture fram. Vi har ikke lovet, langt mindre planer om, å innføre sensur for å blidgjøre islamister. Det er dumt og unødvendig å eskalere en konflikt når den står på. Jeg ser ikke at vi har tapt noe som helst på det. Når situasjonen var som den var tviler jeg på at de som demonstrerte var noe særlig mottakelig for våre synspunkter. Nå er situasjonen en annen, og det er på tide å starte på nytt. 6981884[/snapback] I praksis var det sensur. Når nordmenn ikke fikk se hva det hele dreide seg om grunnet noen ekstremister i et annet land så kan jeg vanskelig kalle det annet enn sensur. Men det er vel greit å bedrive slik når man skriker høyt og rasler med sablene? Så vi får vel "trøste" oss med at så lenge ambasader ikke blir brent og vi ikke blir truet så kan vi sende hva vi vil på norske kanaler og trykke det man ønsker i norske aviser. Det gjorde man ikke når stormen raste, hvor hensynet til ekstreme muslimer overgikk hensynet til å vise nordmenn hva det faktisk dreide seg om, eller tillot nordmenn å spøke med det, som man gjør med så mye annet. Du skriver det selv; "tviler jeg på at de som demonstrerte var noe særlig mottakelig for våre synspunkter". Bør vi derfor ikke komme med våre synspunkter? Er det denne gruppen som indirekte skal diktere hva vi skal eller ikke skal tillate oss å ytre? Hadde det ikke vært frykten for blod så hadde karikaturene blitt vist, eller er du uenig i det? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Du skriver det selv; [Når situasjonen var som den var] "tviler jeg på at de som demonstrerte var noe særlig mottakelig for våre synspunkter". Bør vi derfor ikke komme med våre synspunkter? Er det denne gruppen som indirekte skal diktere hva vi skal eller ikke skal tillate oss å ytre?6982674[/snapback] Hvis ytringen ikke fører til annet enn å heve temperaturen i konflikten syns jeg godt man kan vente til et bedre tidspunkt. Når ambassadene ble angrepet følte angriperne seg fornærmet. Om vi da skulle insistere på vår rett til å fornærme folk (sett i deres øyne) ville det ikke bli godt mottatt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Du skriver det selv; [Når situasjonen var som den var] "tviler jeg på at de som demonstrerte var noe særlig mottakelig for våre synspunkter". Bør vi derfor ikke komme med våre synspunkter? Er det denne gruppen som indirekte skal diktere hva vi skal eller ikke skal tillate oss å ytre?6982674[/snapback] Hvis ytringen ikke fører til annet enn å heve temperaturen i konflikten syns jeg godt man kan vente til et bedre tidspunkt. Når ambassadene ble angrepet følte angriperne seg fornærmet. Om vi da skulle insistere på vår rett til å fornærme folk (sett i deres øyne) ville det ikke bli godt mottatt. 6982793[/snapback] Som i klartekst vil si at så lenge noen ekstremister i midtøsten kan bli fornærmet og ty til vold så bør ikke vi her hjemme ytre det som plager ekstremistene. Hensynet til ekstremistene blir rådende og sensur innføres i landets største aviser og tv-kanaler(om enn så kun for en tidsbegrenset periode). Man blir kuet av sinte ekstremister som truer med vold og drap. Selv her på forumet har svinene (da refererer jeg til de som kommer med trusler og utøver vold) fått drifterne av forumet til å innføre sensur av slike karikaturer. Jeg lurer på hvor grensen skal gå. Men da forstår jeg det slik at lærdommen er at vi aldri må ytre noe her hjemme hvis det fornærmer angripere? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hensynet til ekstremistene blir rådende og sensur innføres i landets største aviser og tv-kanaler(om enn så kun for en tidsbegrenset periode). Man blir kuet av sinte ekstremister som truer med vold og drap. Dette hadde vært greit nok å si om det å trykke karrikaturtegner/vise slike på TV var en nødvendighet - noe det da langt fra er. Vi vet karrikaturtegningene støter muslimene, vi har alle sett et eksemplar. Let's move on. Lenke til kommentar
salah Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Som jeg skrev i en annen tråd (bare retta på fra Dagbladet til TV2): Som muslim gleder jeg meg til TV2 publiserer Muhammed-karikaturene. Heia ytringsfriheten og flagget i rødt, blått og hvitt. Religion er en enkeltpersons tanker, ikke en statsform. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hensynet til ekstremistene blir rådende og sensur innføres i landets største aviser og tv-kanaler(om enn så kun for en tidsbegrenset periode). Man blir kuet av sinte ekstremister som truer med vold og drap. Dette hadde vært greit nok å si om det å trykke karrikaturtegner/vise slike på TV var en nødvendighet - noe det da langt fra er. Vi vet karrikaturtegningene støter muslimene, vi har alle sett et eksemplar. Let's move on. 6982984[/snapback] Og hvem definerer så nødvendighet? Jeg skulle gjerne sett Knut Nærum og de andre i Nytt på Nytt slengt opp en karikatur og kommet med en fin spøk, slik som absolutt alle andre må få gjennomgå. En fin nødvendighet i min verden, men kanskje ikke i din. Så lenge noen mener det bør være forbudt å vise karikaturene og vil ty til vold og trusler for å forhindre at karikaturene blir vist, jo mer riktig er det å vise karikaturene. Det blir da de ekstremistiske grupperingene som gjør muhammed til et symbol for ytringsfrihet. Jeg har ingen interesse av at eventyrbøker skal styre hva jeg skal se på tv. De som ikke vil se det får bruke av-knappen. Det er ikke værre enn det. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 gah! hvorfor kan ikke alle bare ha respekt for hverandre også kan vi alle leve sammen i fred og harmoni? 6980433[/snapback] Ikke alle fortjener respekt? Fordi i vesten så tror går folk rundt og tror at muslim betyr terrorist (ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer etc) og når disse tullingene i tilleg begyner å fremstille muhamed som terrorist så skjønner jeg godt at folk blir sindte! Nei, nei... Grunnen til at de er sinte er at de blir oppdratt til å hate vesten og vestlige verdier. "Utdannelsen" deres, hvis de har noen, går ut på religion, religion, religion, og de blir hjernevasket fra de er små. Det er umulig å sammenligne med kristendommen fordi våre hus aldri blir bombet og våre koner alldri blir voldtatt på grunn av løgner på vår kultur og religion! 6980501[/snapback] Eh jo, kristne har vært utsatt for de mest brutale overgrep gjennom historien. Hvis du sammenligner hvordan kristne i muslimske land har det, og hvordan muslimer i kristne land har det, så vil du se at sistnevnte har det mye, mye bedre. 6981640[/snapback] 1. jo alle fortjener respekt, de fleste muslimer er ikke selvmordsbombere de fleste muslimer fortjener respekt 2. utdannelsen deres går ikke på religion, og den er ofte like høy som din (hvis du har utdannet deg da, noe jeg tviler på) 3. så du mener at den dag i dag blir kristne fremstilt som mordere og drept i sine egne hjem helt uten grunn, i like stor grad som muslimer? Jeg tror virkelig du burde sjekke skildene dine litt bedre. Det innlegget der var så fylt til randen med fordommer og vranglære at jeg tror det ville hjolpet deg å se på TV2 nyhetene. frks. at muslimers utdanning var basert på religion Oo, det er jo bare piss! Halvparten av alle muslimene på skolen min er ikke praktiserende btw. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Og noen lurer på hvorfor FrP har velgere. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Og noen lurer på hvorfor FrP har velgere. 6983285[/snapback] Fordi FrPere tror på alt folk forteller dem? EDIT: ja, ogsp er det så jvla mange bønner i norge^ Endret 2. oktober 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Fra enkelte så høres det ut som om man mener karikaturtegningene burde blitt publisert i stor stil, og slik gjort ekstremistene forbannet i ytringsfrihetens navn. En slags rettferdig harme. Dette høres for meg mer destruktivt enn konstruktivt ut. Når det gjelder TV2-dokumentaren, så får vi se hva som skjer . Intuitivt virker begrunnelsen til Valebrokk grei nok. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg spyr "Utenriksdepartementet har varslet berørte ambassader om at TV 2 publiserer de omstridte Muhammed-tegningene mandag kveld." Hva i helvete har UD og utenlandske ambassader med hva TV2 sender å gjøre? Og hvorfor blander man politikk og relgion på denne måten? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1479981.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå