Gå til innhold

TV 2 viser Muhammed-tegningene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så dritlei av at vi må drive og beklage oss for sånne "frekkheter" som egentlig ikke er frekt i det hele tatt til disse fanatikerne. Hadde det gått an å filtrere bort de uskyldige fra de fanatiske så hadde jeg ikke hatt noe i mot å klasebombe hele pakket. Desverre skjuler de seg taktisk blant uskyldige, så det går ikke.

Sånn.. litt aggressjon ute. Stekes på 170C med to klyper salt.

Lenke til kommentar

Så mye oppstandelse fordi enkelte ekstremister ikke eier tolleranse. Reaksjonen til ekstremistene legitimiserer på en merkelig måte å vise karikaturene.

Det er på tide at en av de riskdekkende kanalene kan vise dette her og ikke la seg diktere av religiøst svada. Jeg begynner å bli lei av at diverse religioner skal diktere så mye idioti på livene våre. Det finnes en av knapp for de som ikke vil se karikaturene.

Men kan godt være det er frustrasjonen som taler her :)

Lenke til kommentar
- Du var imot å vise tegningene sist, er du fortsatt av den formening at de ikke burde vært vist?

- Jeg er og var av den formening at det ikke var riktig av TV2 å vise tegningene da det rant blod i gatene. Det ville være å kaste bensin på bålet. Nå er situasjonen en helt annen.

Det er jeg enig i, situasjonen er en annen nå.

Nå er det mange i den vestlige verden som frykter selv-sensur. Så vidt jeg har skjønt er det det som tas opp i dokumentaren. Om noen muslimer skulle bli provosert er det et ganske klare grunner til hvorfor bildene blir vist denne gang. Jeg tror derfor ikke det vil bli like sterke (eller noen) reaksjoner denne gangen.

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hvorfor de blir så sinna på grunn av en tegning,muslimene har tegna jesus mange ganger,vi blir da ikke sinna for det..

6980458[/snapback]

i deres hellige bok, står det at muhammed ikke skal bli avbildet elns.

derfor. det står ikkeno sted at Jesus ikke skal avbildes.

Jeg skjønner at de reagerer, men de reagerer altfor aggresift.

Hva faen er galt med de?

Det virker som veldig mange av de virkelig er hypp på krig.

finnes det fred i områdene der de bor?

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hvorfor de blir så sinna på grunn av en tegning,muslimene har tegna jesus mange ganger,vi blir da ikke sinna for det..

6980458[/snapback]

Fordi i vesten så tror går folk rundt og tror at muslim betyr terrorist (ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer etc) og når disse tullingene i tilleg begyner å fremstille muhamed som terrorist så skjønner jeg godt at folk blir sindte!

Det er umulig å sammenligne med kristendommen fordi våre hus aldri blir bombet og våre koner alldri blir voldtatt på grunn av løgner på vår kultur og religion!

Lenke til kommentar

6980458[/snapback]

i deres hellige bok, står det at muhammed ikke skal bli avbildet elns.

derfor. det står ikkeno sted at Jesus ikke skal avbildes.

Jeg skjønner at de reagerer, men de reagerer altfor aggresift.

Hva faen er galt med de?

Det virker som veldig mange av de virkelig er hypp på krig.

finnes det fred i områdene der de bor?

6980499[/snapback]

Det står i koranen at muhammed ikke skal bli avbildet, men de fleste har tegnet han i religions timene, så jeg tror nok heller det har noe med *se forige post*

og hvem er "de"?

Du har da vell fått med deg at muslimer flest tar avstand for stormingen av ambasadene?

Lenke til kommentar
med "de" så tenker jeg på dessa ekstremistene (eller hvordan det staves).

6980597[/snapback]

okidok, hisset meg visst opp over ingenting, sorry.

Men FloppyK har fortsatt litt å svare på :mad:

6980619[/snapback]

my bad.

det er også veldig enkelt å sette alle muslimer i en bås (det re de som ikke liker muhammed tegnene?) nåe media fokuserer på muslimer + terrorister.

"En muslimsk slevmordsbomber osv..."

med forbehold om skrivefeil ;)

Lenke til kommentar
Muslimene ja,de ser ut som terrorister,ikke lat som om du ikke vet hva jeg mener.

Ser vestlige muslimer som bor i de vestlige land ut som terrorister?

Edit: Rettet opp feil. :)

6980644[/snapback]

de fleste muslimer som ikke bor i vesten tar da også avstand fra terror...

EDIT; men du prøvde vel å gjøre det så enkelt at selv FloppyK kunne skjønne det :p

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

Klart de ta avstand fra terror. Folk må vite at det er faktisk forskjell på kultur og religion. Alt for mange folk skjærer også muslimene over samme kam og sier at de er terrorister. Hvor er objektiviteten? Skam dere.

Edit: Rettet nok en feil, haha.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...