Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Ny" maskin nekter å kjøre spill

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har akkurat kjøpt et Asrock 939DUAL-VSTA hovedkort og en Athlon 64 3500+, alle andre komponenter har jeg brukt opp igjen (120 gig HD (ikke SATA), Geforce 7800GS AGP skjermkort, 1024 Mb RAM, DVD-rom). Jeg har nyeste moddede driver til skjermkortet, har prøvd forskjellige versjoner.

Problemet er rett og slett at maskinen nekter å kjøre spill. Oblivion gir meg en svart skjerm der menyen burde være. Battlefield 2 spiller introvideoene men gir meg så en grå skjerm der man egentlig burde få velge konto (bakgrunnsmusikken spiller). Dette skjer både på versjon 1.0 og 1.4 (nyeste).

DxDiag rapporterer ingen problemer og testene utføres, men sier at lydkortet ikke støtter "hardware buffering".

Maskinen fungerer helt fint i Windows, kan f.eks. se DivX uten problemer.

Noen som kan hjelpe meg? Det begynner å bli ganske frustrerende. Spør gjerne om dere trenger mer info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg reinstallerte Windows etter oppgraderingen. Det som bør nevnes er at jeg faktisk spilte Battlefield 2 i går med det nye oppsettet, da fungerte det greit. Har siden da lagt inn andre programmer/drivere. Jeg satte blant annet AGP Fast Write i BIOS til on (var off), begynte også å tukle med noe overklokking. I dag oppstod problemet som beskrevet ovenfor. Det er altså tydelig at maskinen har kapasitet til å starte spillet, men hvorfor det ikke fungerer nå aner jeg ikke. Har forsøkt å resette til BIOS defaults

Det kan tenkes at PSUen er svak, men jeg spilte jo en god stund i går. Tror jeg må reinstallere Windows på nytt.

Edit: link til hovedkort:

Hovedkort

Endret av Gryteknut
Lenke til kommentar

Kanskje var det overklokkingen som gjorde det, men jeg har jo overklokket før så jeg burde ikke rote det til. Uansett fungerer maskinen fint etter reinstallasjonen, og den er foreløpig stabil på 2640 MHz! Trolig er det mer å gi, men jeg sier meg fornøyd akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...